• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

kanske 4a skrev 2013-01-31 18:34:26 följande:
    nu blir jag ju lite sugen att följa med och bara träffa er och äta, men vad ska lilla jag göra i göteborg under tiden ni spaar er, hm...

Om du gillar konst så har hotellet en konstinriktning och du kan kolla på den konst de har. Sedan så kan du ta en bra bok och sätta dig i en av korgstolarna (sådana där runda i formen och som hänger ner från taket) och mysa och när du kollar upp så ser du den fina utsikten över havet. Eller så åker du in till stan. Eller om det är nakenheten son är det jobbiga för dig med SPA så bokar du in dig på en ansiktsbehandling, fotbehandling eller annan behandling Jag har även för mig att de har några gruppträningsklasser, kanske det kan vara något? Eller så njuter du av aprilvädret och tar en promenad längs havet. Eller så tar du och kopplar upp dig på internet och surfar runt på FL och skryter om hur himla bra du har det för dom som inte kunnat följa med

Hmm, jag tror att jag ska sadla om och bli säljare
  • Maramina
    Försöker skrev 2013-01-31 20:34:22 följande:
    Kanske 4a - Vad med spat är det du känner obekväm med?  För jag tänker lite att det säkert finns massa att välja på och vi lär inte alls välja samma saker ändå allihop. Jag gillar inte heller "nakenheten" som ett spa innebär så jag lär välja sånt som inte innebär sånt samt (när jag behöver) gå med en handduk hårt runt mig. Har aldrig varit på spa förut och känner mig helt bortkommen enbart av blotta tanken. Tycker inte om att folk "kladdar" på mig och har faktiskt ingen aning om vad jag kommer göra/välja på spat.

Nu kanske du inte alls känner på samma vis som jag gör, men jag vill bara säga att det finns en till i gänget som inte är så förtjust i det här "spaiga". Jag gillar tanken, men inte praktiken. Så jag åker dit utan några tankar om vad jag vill/ska/tänker vägra att göra. Tänker inte ta reda på alternativen innan. Jag kanske gör nån behandling, eller så hoppar jag det. Kanske tar jag med en god bok och sitter i en skön fåtölj i mjuk badrock med ett glas bubbel istället. Eller kör jag hela kittet. Jag vet inte om det påverkar dig att åka, men vill bara du ska veta att du är inte ensam om tveksamheten. Och jag hoppas verkligen du följer med! Och det känns jättetråkigt om du inte följde med bara pga några timmars spa när vi har hela dagen och kvällen att ha fortsatt trevligt!

Allt på ett spa är frivilligt. Det är på ytterst få spa som någon rör en (i alla fall de jag har varit på har jag aldrig varit med om det)om man inte har bokat in någon behandling, vill säga. Och är det så att man vill ha en behandling så måste man i regel boka in det i förväg och det kostar extra. Är man intresserad av behandling, kolla bifogad fil i mailet som jag vidarebefordrade med betalningsinfo mm.

För den som är intresserad av Arkens upplägg så rekommenderar jag deras hemsida (fungerar inte så bra i den mobila versionen). De nämns också i Expressen på hälsosidorna i en artikel om några olika SPA-anläggningar i Norden (tror jag det var)
  • Maramina

Vårväntan: Körde inte du med ProgesterAll den här månaden? Du vet väl om att den kan försena mensen något? Jag hoppas och ber verkligen att du är gravid, men jag vill inte att du ska bli för besviken om mensen kommer och att den bara är försenad pga krämen. Ledsen för att vara så neggo!

• Maramina
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-02-01 00:28:20 följande:
    Jo, så den kan vara den alltså. Jag håller uppe med den nu så får vi se om mensen kommer igång. Känner ju som sagt smygmensvärk så nu vill jag bara ha igång den om den ska komma. 

Det var bara bra att du sa det, nu kan jag bara vänta 

Jag hoppas ändå att det är graviditet och inget annat!
  • Maramina
    kanske 4a skrev 2013-02-01 09:49:45 följande:
    ja det borde du verkligen bli! Jag ska fundera, gruppträning är ju kul, massage skulle jag verkligen behöva...

Inboxa din mail så kan jag skicka vidare de pass som de har plus prislista på behandlingar
  • Maramina
    kanske 4a skrev 2013-02-01 11:01:02 följande:
    Bra! Ska vi ha en röd ros i knapphålet? ;) hua vilken fegis man är, jag har tänkt paranoida tankar som att ni är skojjare hela högen och tänker lura mig haha. Nä men skämt och sido, jag vill jättegärna träffa er och ska försöka samla mod. Jag har mailat min man nu så får vi se vad han tycker :)

Om det känns bättre så kan du få mitt telefonnummer både till mobilen och hem, så kan du kolla upp det. Eller så tar du som sagt var med dig familjen och är med på en del av dagen

Jag kan erkänna att jag är fasligt nervös jag med för att träffas. Mitt sätt att tackla det hela är att göra det värsta jag kan tänka mig i en sådan här situation, jag styr upp det hela och fixar bokningarna av paketet för på så vis har jag koll på saker och ting Så nu vet ni varför jag tog på mig det hela. Nu kan jag ju inte smita undan
  • Maramina
    Nellin skrev 2013-02-01 13:58:04 följande:
    Jag har inte kollat det ännu. Behöver få lite uppdatering om allting. När träffas ni och börjar spaa? När är ni färdigspaade? Vilket hotell bor ni på? Vad kostar det? Vem ska inte spaa och vill du i så fall hänga med mig på stan så länge? (Jag kan inte Göteborg för fem öre men jag har humor och bjuder gärna på mig själv).

Jag vet ju att all denna info har funnits här förut, men eftersom jag då tänkte att jag inte skulle åka alls så har jag inte satt mig in i den.  

Jag tror att det var igår som jag skrev om priserna på de olika delarna om man bara ville vara med på någon del och inte allt. Sitter från mobilen och då är det lite krångligt att söka efter viss information som skett någon sida bakåt. Sitter du vid dator, gör så att du bara ser mina inlägg så hittar du priserna snabbt. Anläggningen heter Arken och ligger borta vid ett område som heter Arendal, inte så långt från Volvo, ute på Hisingen. Det var tidigare Volvos friskvårdsanläggning har jag för mig men sen köptes de upp och byggdes om till SPA. Vill du se närmare på anläggningen, sök på Arken + Göteborg så får du fram det
  • Maramina

En fråga till er som anmält er till SPA den 20:e april: Har någon av er betalat in något? Vi måste ju betala in minst 500kr innan den 7:e. Om ingen annan har gjort det får jag väl ta och göra det då det är jag som står på själva huvudbokningen, men om någon redan har betalat in så behöver jag ju inte tänka på det.

Just det ja, en fråga till! Har ni som bokat alla fått mailet med fakturan, info om behandlingar mm vidarebefordrat från mig? Om inte, inboxa din mailadress så vidarebefordrar jag mailet från Arken.

Kul för övrigt att det är fler som kommer! Inboxa era namn, vad det är ni är intresserade av (hela paketet eller delar av den osv och mailadress) så fixar jag bokningen.

• Maramina

Glömde tillägga i förra inlägget att jag kommer troligtvis använda mig av ers mail sedan om det blir något speciellt som jag vill förmedla till er alla rörande dagen. Detta för att vara säker på att alla får informationen. Jag märker att det är lätt att saker försvinner här i tråden mellan alla andra inlägg. Nu tror jag inte att det kommer bli något större jag kommer att gå ut med, men skulle det vara det så är ni i alla fall förberedda om mail från mig skulle dyka upp framöver

• Maramina
    BaPumba skrev 2013-02-03 00:51:48 följande:
    Maramina: Behöver vi inte betala allt i en klumpsumma? Så att alla betalar till dig och du sedan betalar in? Eller kan var och en betala direkt till Arken? Det vore ju såklart smidigast om alla betalade till Arken direkt..
    Nej, var och en betalar in sin del (använder den info som finns i mailet jag vidarebefodrat till dig, hoppas jag). På så vis behöver ingen oroa sig över att ge pengar till en okänd person (mig) och jag behöver inte heller stå som ansvarig om något blir fel. Fast i och för sig, om någon sedan inte betalar in senast sista inbetalningsdagen är jag fortfarande ansvarig gentemot Arken Obestämd

Men det är som sagt var de där första 500 kronorna som måste betalas in nu inom några dagar. Visst kan jag betala in det, men vill helst inte göra det om jag inte måste, dvs om inte någon annan har betalat in det eller sin del.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus