Försöker skrev 2013-01-31 20:34:22 följande:
Kanske 4a - Vad med spat är det du känner obekväm med? För jag tänker lite att det säkert finns massa att välja på och vi lär inte alls välja samma saker ändå allihop. Jag gillar inte heller "nakenheten" som ett spa innebär så jag lär välja sånt som inte innebär sånt samt (när jag behöver) gå med en handduk hårt runt mig. Har aldrig varit på spa förut och känner mig helt bortkommen enbart av blotta tanken. Tycker inte om att folk "kladdar" på mig och har faktiskt ingen aning om vad jag kommer göra/välja på spat.
Nu kanske du inte alls känner på samma vis som jag gör, men jag vill bara säga att det finns en till i gänget som inte är så förtjust i det här "spaiga". Jag gillar tanken, men inte praktiken. Så jag åker dit utan några tankar om vad jag vill/ska/tänker vägra att göra. Tänker inte ta reda på alternativen innan. Jag kanske gör nån behandling, eller så hoppar jag det. Kanske tar jag med en god bok och sitter i en skön fåtölj i mjuk badrock med ett glas bubbel istället. Eller kör jag hela kittet. Jag vet inte om det påverkar dig att åka, men vill bara du ska veta att du är inte ensam om tveksamheten. Och jag hoppas verkligen du följer med! Och det känns jättetråkigt om du inte följde med bara pga några timmars spa när vi har hela dagen och kvällen att ha fortsatt trevligt!
Allt på ett spa är frivilligt. Det är på ytterst få spa som någon rör en (i alla fall de jag har varit på har jag aldrig varit med om det)om man inte har bokat in någon behandling, vill säga. Och är det så att man vill ha en behandling så måste man i regel boka in det i förväg och det kostar extra. Är man intresserad av behandling, kolla bifogad fil i mailet som jag vidarebefordrade med betalningsinfo mm.
För den som är intresserad av Arkens upplägg så rekommenderar jag deras hemsida (fungerar inte så bra i den mobila versionen). De nämns också i Expressen på hälsosidorna i en artikel om några olika SPA-anläggningar i Norden (tror jag det var)