• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Två döttrar och en son skrev 2012-08-22 07:14:47 följande:
    Men vad fan...... Men då ser du en skillnad med morgonens test emot gårdagens alltså? Isfl var det ju pos igår! Mensvärk från äl+6 låter inte sannolikt.... Jag tror du fått ett tidigt missfall. Fördjävligt ja i ert fall.... men vanligt vanligt.... Det positiva ändå i detta är ju att det skett en befruktning, så ni vet att simmare och ägg kan mötas. Skulle ändå vara intressant att se ditt test från nu med det igår....för att kunna konstatera att där fanns ett teststreck igår.     Men förstår om du bara är besviken och ledsen nu..... Kramar!!!             

Dagens test och gårdagens test ser helt annorlunda ut. På gårdagens test ser man två streck. På dagens ser man ett.
  • Nellin

Här ser ni dagens båda test. Jag tog två för att vara säker.
    Så det är dubbel besvikelse. Ni ser ju hur tvärblanka de är.

Det värsta är nog att jag måste knäcka min sambo med det här när han vaknar. Han var så himla glad verkligen och jag vill inte behöva säga det här till honom.
  • Nellin

Flickor, nu är tonen hård här på olika håll. Det var ju inte meningen att ni skulle bli osams över mina test, hehe. Men ni är för gulliga som engagerar er och bryr er så starkt. Guld värda är ni! :)

Hoppas2012: Min tappra kämparinna! :) Jag uppskattar ditt stöd. Vi har gått bredvid varandra länge, som flera andra här inne.

Ni andra får också en puss för peppningen och omtanken!

Vi vet inte riktigt vad som hänt här. Alla mina symptom, i kombination med ett positivt graviditetstest tyder ju på att jag kanske blivit gravid trots allt. Om så är fallet så finns det två möjligheter: antingen så är jag fortfarande gravid och det kommer synas igen om några dagar på ett test - eller så har jag fått ett tidigt missfall och nu sjunker hormonerna. Således bör jag få blödning rätt snart.

En annan möjlighet kan såklart också vara spökstreck, som vissa av er misstänkt. Jag har aldrig varit gravid och råkade ut för ett test som lurade mig. Olyckligt, men möjligt.

Jag är tacksam för allt ert stöd och det är verkligen en tröst att kunna vända sig hit i alla lägen! Jag har legat i sängen hela dagen och tyckt synd om mig själv, men ska nu försöka rycka upp mig. Jag och min sambo har pratat mycket om det nu och fått uttrycka våra känslor. Det känns skönt.

Det här med bebisverkstaden är väldigt känsligt för de flesta här inne, om inte alla, och jag förstår att det kan bli lite taggigt ibland när man ser olika på saker. Det är också lätt hänt att man missförstår varandras intentioner när man bara har skriven text att utgå ifrån. Det kan bli lite tjafs då och då, och det gör ju ingenting för det lägger sig igen. Den här tråden går verkligen upp och ner i humöret, och det är inget konstigt. Med detta sagt vill jag nu att vi blir glada igen, drar tillbaka taggarna och fortsätter kämpa.

En vacker dag töser... en vacker dag! Hjärta

• Nellin

Gravid eller inte, ikväll dricker jag alkoholfritt vin för jag tänker inte riskera något förrän mensen dykt upp. Jag är så himla förvirrad och känslorna slåss med varandra inuti.

Hursomhelst hade vi lite sex förut, jag fick en orgasm och efter den fick jag VÄRLDENS kramp i magen. Ungefär som extrem mensvärk. Det höll väl i sig i kanske 5 minuter och sen släppte det. Nu har jag den vanliga molvärken igen som jag haft i en vecka. Var helt övertygad om att mensen skulle komma nu, men inte ett spår.

Lite udda?

Jag försöker i alla fall att inte knäcka ihop fullständigt här. BIM är som tidigast på söndag, eventuellt måndag. Jag lever som vanligt men undviker onyttigheter tills mensen faktiskt kommer. Man vill ju inte chansa, även om det ser mörkt ut.

Ovissheten har alltid och kommer alltid att vara värst.
    Håller ni inte med? 

• Nellin
    kanske 4a skrev 2012-08-22 20:05:50 följande:
    Åhhh nellin vad jobbigt! Kikade in en snabbis igår och blev helt överlycklig över ditt test, trodde definitivt du skulle få starkare idag. Och så inget.. nedra skit! Men styrkan på strecken kan gå upp och ner i början, jag har också haft svagt streck en dag, inget nästa för att sen få starkare igen. Så ge inte upp hoppet helt än även om jag förstår att det är jobbigt att slängas mellan hopp och förtvivlan. Stor kram!! Hjärta

Jag testade också i morse äl +8 men inget än. Kanske en svag skugga men det har jag fått så många gånger. Ev fortfarande rester från MA. I morgon blir det ett nytt.   
    Menar du det? Kan det visa svagt plus, för att sedan nästa dag vara helt blankt, för att senare bli plus igen? För i så fall finns det ju hopp tills mensen dyker upp!
  • Nellin

Ja well, mensen har i alla fall inte kommit ännu. Men å andra sidan så ska den ju inte komma förrän tidigast söndag, så det är ju inget knepigt. Fortfarande molvärk, OCH finnar överallt. ÖVERALLT!

• Nellin
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-22 21:41:11 följande:

Ja..... kanske är du gravid ändå! Drömmer

Finnar tidigt har jag fått vid grav.
    Och molvärk.    

Testa med ett annat test kanske...?  
    Vem vet? Jag har i alla fall börjat förbereda mig på mensen nu. Köpt hem tamponger och ja, ni vet... mentalt börjat förbereda mig på att den ska komma.

Det gör ju ingen nytta att spekulera. Tiden får utvisa. 
  • Nellin
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-22 22:11:42 följande:

Näe det gör det ju inte.... 
    Skulle ha gjort detsamma.

Vill eg inte säga nåt sånt men.... det finns en speciell situation där hCG ofta går upp och ner om varannat; vid utomkveds så är det ibland så att man kan få omväxlande pos och neg tester... och om Dr har sett ett X så avvaktar de om det är tidigt och mäter hCG med blodprov varannan dag ungefär för att se ifall det står stilla, höjs eller sänks stadigt. Många ggr så ser man då hur det stiger - sjunker - stiger igen - ligger stilla - sjunker - stiger osv... Om det inte sjunker stadigt så måste man ta bort det medicinskt eller kirurgiskt.

Men tycker det skulle vara för tidigt som för dig att isfl få så redan....Obestämd  

Du har inte ont på ena sidan?  
    Iaf är det inte skadligt såhär tidigt om det skulle vara så! Vilket det säkert inte är heller.

Nej men ta´t lugnt, fortsätter du ha symtom så prova kanske med ett nytt test om ett par dgr....?

Jag skrev ju och frågade om X här för några dagar sedan eftersom jag har haft så hiiimla ont på vänster sida. Var orolig för just X, men fick till svar att det inte känns något såhär tidigt, så mina smärtor beror troligen på annat.

Men jag ska ha det i åtanke. 
  • Nellin
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-22 22:37:42 följande:

Jo jag minns det....
    Men man brukar inte få jätteont så tidigt!
    Iaf har jag aldrig läst om det i v 4.....
    Men vet vet, om det är förträngningar så kanske det är så väldigt trångt så det känns?? Obestämd 

Tänkte mest på att HCG kan svänga då.....

Knepigt fall...ObestämdFlört

Men om du har riktigt ont eller huggande smärtor återkommande på bara ena sidan så ska du nog kolla upp det iaf. Och ett nytt test om några dagar kanske....        
    Huggande smärtor hade jag bara på ÄL+6. Därefter har jag haft molande värk, typ som lätt mensvärk, fast liksom mer på vänster sida. Som en mix av mensvärk och ÄL-smärtor typ.

Jag antar att om det nu skulle vara ett X så kommer det så småningom att märkas utan tvekan? Det lär ju göra svinont och man lär ju få någon form av blödning.

Just nu känns det bara som mensvärk light typ, och ÄL-känningar då och då. Har så varit sedan ÄL+6.
    Så vi får väl se vad det blir av det hela. Jag tänker inte oroa mig så länge jag inte får jätteont. Jag tror att min magkänsla kommer tala om för mig om något är fel. :) 
  • Nellin

God morgon brudar!

Nu på morgonen har jag haft en himla mensvärk. Det har molat i hela magen, precis som när mensen ska komma. Men sen försvann det. Jag tror det är den enda skillnaden från vanliga menssymptom; att jag har mensvärk, fast i omgångar. När jag ska ha mens brukar jag ha en konstant värk när den väl kommer, och värken brukar aldrig dyka upp förrän samma dag som mensen. 

Nu har jag haft mensvärk till och från, plus värk i äggstockarna, sedan ÄL+6 när hugget kom. Tänker inte testa något mer förrän efter BIM och egentligen försöker jag ställa mig in på ett minus, men man kan ju inte låta bli att undra, eftersom allt är så annorlunda.

Kram på er! 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus