Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

Nellin skrev 2013-03-09 08:40:23 följande:
    Vilken känsla Solrosen! Oj så fin din helg ska bli.

Var det bara pergo du tog? Hur prickade ni äl? Ägglossningstickor eller ultraljud, och när i förhållande till att själva ägget släppte hade ni sex? If you don't mind me asking
    Ja det kommer bli en riktigt härlig helg!

Det är klart du får fråga. Glad Jag tog bara enkelkur pergo. Var på VUL cd 14 men då var äggblåsan bara 13 mm så då visste jag att det skulle dröja ungefär lika lång tid som tidigare cykler innan det blev äl. Testade sen med äl-test cd 17 och fick negativt och sen igen cd 18 och fick positivt. Min tempning angav sen att äl skedde på cd 19. Vi sexade på cd 15 och sen från cd 17 varje dag fram tills min temp hade gått upp så att fertilityfriend bekräftade att äl varit.
  • Solrosen 83
    Nellin: Håller alla tummar jag har att det lyckas för er denna gången så du slipper allt vad hormoner heter sen. Förutom de som kommer när du är gravid förstås. Flört
  • Solrosen 83
    Försöker: Tack så hemskt mycket! Vad glad jag blev och se ditt inlägg. Satt precis och tänkte på dig och bestämde mig för att logga in och skriva en liten hälsning till dig för att höra hur det är med dig då det var så längesedan du skrev något sist. Tråkigt att höra att lusten har försvunnit för tillfället. Har för mig att du skrev innan att ni skulle testa med pergo igen denna cykeln, blir det så eller tar ni en paus helt och hållet? Oavsett vad ni bestämmer er för så kommer det säkert bli jättebra. Ni har ju mycket spännande framför er nu med handelsträdgården vilket säkert kommer bli jättekul men självklart mycket jobb. Stora kramar till dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Solrosen 83

Kommer nog hänga kvar lite i bakgrunden här i tråden även om jag plussat om det är ok. Måste ju se hur det går för er andra! Glad

Är ju också inbokad på spaträffen och hoppas att ni fortfarande vill träffa mig. Ska bli så spännande och träffa en del av er här i från tråden för ni är verkligen ett fantastiskt gäng tjejer. {#emotions_dlg.flower} 

• Solrosen 83

Försöker: Vad skönt att höra att det fungerar bättre med pergon på kvällarna. Får hålla tummarna att det hjälper med pergo för dig också. Låter ju bra att ni kan få byta läkare efter flytten med tanke på att du inte trivs med den ni har nu. Känns ju viktigt med en läkare som lyssnar på en och kan förklara saker. JZ79: Vad trist att testet var negativt. Men spännande att kroppen inte känns som vanligt. Är ju som vi brukar säga inte kört förrän mensen kommer. Så håller tummarna för att du bara testat lite för tidigt för att testet skulle visa något idag. Jobbig situation med din fot men skönt att höra att du verkar ha bestämt dig för att dra igång sprayandet om det behövs.

• Solrosen 83

JZ79: Jag äter fortfarande lchf men inte lika strikt. De påstår att det inte ska vara någon fara. Kör med mkt grönsaker och inte extremt med fett i maten. Använder riktig grädde och smör men aldrig några mängder. Bröd låter jag bli helt men har ätit lite ris och pasta de senaste dagarna men det är mest för att vänja magen då jag tänker äta ris och nudlar i thailand. Den största skillnaden är att jag nu äter frukt igen till mellanmål då jag nu är hungrigare mellan målen. Känner att jag mår bra av att äta så här så då känns det inte som att det är något fel.

• Solrosen 83
    JZ79: Åh vad spännande! Håller alla tummar och tår här att mensen inte kommer och att du får ett fint plus snart. 
  • Solrosen 83

Åh vad spännande det ska bli och läsa om era test imorgon. Håller tummarna att det blir en positiv trend här i tråden så det blir fler plus nu. Tur för oss andra som alltid går upp 5.15 att du ska upp så tidigt imorgon JZ79 så vi slipper vänta så länge på resultatet. Håller alla tummar och tår här. Nu är det tack och godnatt här för jag är så hemskt trött. Sov gott!

• Solrosen 83
    JZ79: Vad tråkigt att läsa att testet var negativt i morse också. Om nu tanten ska komma på besök så kan hon se till och göra det i tid! Skickar stora styrkekramar till dig! {#emotions_dlg.flower} Hoppas du får en bra dag i Göteborg och att det löser sig med alla transporterna.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus