Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

Jayt skrev 2013-02-27 08:17:19 följande:
    Solrosen, vet din syster om att ni försöker? Om hon gör det kanske hon tänker på att inte prata för mycket om sin graviditet.

Ja syrran vet att vi försöker och håller på med pergo. Mamma vet inte men tänkte nog berätta nu under helgen om det blir något lämpligt tillfälle.
  • Solrosen 83

Lillnosen: förstår det känns jobbigt. Känns alltid lite som ett slag i magen när man fårveta att någon i ens närhet är geavidnär man själv kämpar så. Skickar stora styrkekramar till dig!

• Solrosen 83
    JZ: Bra att mannen är med på noterna Flört Bra om man kan hjälpas åt och få igång sexandet så det inte alltid blir en själv som får ta initiativ när det närmar sig äl. Blir ju lätt att man tappar lusten lite när man vet att man "måste" få till det.
  • Solrosen 83
    Försöker: Vad härligt att det verkar lösa sig med gården! Så kul för er.

otålig:  Vad kul att höra att det blir tvillingar och fram för allt att allt såg bra ut idag på undersökningen.

Maramina: Kul och höra ifrån dig. Trist att höra att det verkar som mensen är på gång. Får hålla tummarna att din ämnesomsättning ställer in sig så ni kan komma igång med ivf snart.
  • Solrosen 83

Äl+6 och inga som helst känningar på att något skulle vara annorlunda denna månaden. Bröstvårtorna gör ont men det har de gjort de två tidigare gångerna med pergo. I magen känns däremot absolut ingenting vilket jag har skrivit upp i min app att det gjort iaf förra cykeln. Så kanske att det är ett positivt tecken. Påminns konstant om att jag inte är gravid denna helg då jag spenderar den med familjen och min gravida syster. Mycket blir ju och handla om henne och graviditeten. Känns dock inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle göra. Men visst får det en att ännu mer hoppas att denna cykeln blir den som vi lyckas få till ett plus.

• Solrosen 83

Pastell: vad trist attmagen krånglar för dig igen. Hoppas de hittar vad som är fel. Bara för att jag skrev innan att jag inte känt något alls i magen så fick jag en stund senare ca 5 ganska kraftiga hugg i nedre delen av magen i trakten kring livmodern. Varade ett par minuter och försvann sen igen och lämnade kvar ett svagt molande nu efter.

• Solrosen 83

Pastell: Även jag reagerade på inläggen men orkade inte kommentera. Kan förstå att man är lycklig över att ha fått ett plus och viljan att dela med sig om det man tror. Men det finns dock många andra trådar här som man kan göra det istället för en sån här tråd där alla försökte så länge.

• Solrosen 83

Pastell: Än så länge är jag bara på äl+7 så det är tyvärr ett bra tag kvar. Brösten är fortfarande ömma och jag har haft en lätt molande värk i livmodern hela dagen. Har dock inte känt några fler huggande känslor. Så hoppas verkligen att det är något denna gången men har lite svårt att våga hoppas på att det faktiskt är vår tur nu.

• Solrosen 83
    Försöker: Vad skönt att du hade glömt bort när bim är för då har ju tiden gått fort. Är ju så frustrerande och gå och vänta och veta att det är så många dagar kvar. Härligt att ni äntligen får skrivit kontrakt på er gård ikväll. Även om det är klart att ni ska få köpa är det ändå skönt och ha det officiellt på papper också.

kanske 4a: Jag har inte betalt in något än i alla fall. Tänkte jag skulle göra det innan vi åker iväg till Thailand i alla fall om 2,5 vecka för vi kommer hem bara precis dagen innan det ska vara betalt så då vill jag inte behöva tänka på att det ska göras. Passade iaf på och gå inom sj:s kontor när jag bytte tåg i Hallsberg i förra veckan och fråga om min bokning till göteborg den helgen eftersom tåget jag hade bokat hade försvunnit. Fick till svar att det var inställt och sen bokade hon om mig till ett annat tåg som är framme 11.00 i Göteborg. Trodde jag skulle komma med tåget som var framme 12.00 men det fanns ett tidigare och då slapp jag sitta 1 timme i Hallsberg vilket var skönt då jag hellre går omkring i Göteborg än sitter på den tråkiga stationen. Hon sa även att de brukade höra av sig och göra ombokningarna men nu var det ju så långt innan så antagligen hade jag blivit kontaktad om några veckor om jag inte själv hade frågat dem. Men nu är det fixat iaf vilket är väldigt skönt.

Äl+8 och nu börjar testdjävulen i mig vakna till liv. Är dock fortfarande iväg på tjänsteresa och har inga test med mig så har inte tänkt testa förrän tidigast mot slutet på denna veckan. Ändå dyker tanken så smått upp då och då och gå bort till det lokala Doc Morris här och köpa ett test för de ska ju visa tidigt om det är något. Men ska verkligen försöka stå emot den känslan och låta bli och köpa några fler test. Har ju test hemma och känns ju egentligen onödigt och slänga ut pengar på ett test nu som antagligen kommer att vara negativt då det ännu är tidigt och testa.

Har spenderat helgen med min familje vilket varit väldigt trevligt. Hade ju tänkt jag skulle prata med mamma och berätta att vi försöker och att vi håller på med hormonbehandlingen men det gavs aldrig något lämpligt tillfälle så tyvärr så blev det inte av denna gången heller. Fick dock pratat av mig lite med syrran som ju vet sen i julas då hon berättade att hon är gravid. Var skönt och få prata av sig lite med henne i alla fall.   
  • Solrosen 83
    JZ79: Thailand är jättehärligt! Var på samma ställe som vi ska till nu i nov 2011 så det ska blir härligt och komma tillbaka. Några spindlar eller andra otäcka insekter såg jag inte på de två veckorna vi var där och det hoppas jag verkligen jag slipper nu med för avskyr kryp! Förvånad

kanske 4a: Ja det var lite synd att vi inte kommer med samma tåg. Verkar som det tåget antingen utgår från Hallsberg eller komma någon annanstans från för ska man åka med den avgången från Örebro får man byta i Hallsberg. Ja vi får fundera ut något hur vi ska känna igen varandra. Ska bli så kul och träffas nu när man skrivit så mycket här och under en lång tid!

Pastell: Stackare! Låter inget kul alls med så mycket problem med magen. Hoppas det snart blir bättre. Kram{#emotions_dlg.flower}  

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus