Vi som försökt ett tag utan plus
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Attfånga: kommer inte på något bra att skriva men det är jättetråkigt!
Ja det är svårt att veta vilken ton som inlägget har när vi bara skriver. Jag tror nog bara Maramina menade väl och att Fru2011 ändå tog illa vid sig, då det är ett känsligt ämne. I en underbar värld så plussar vi gärna imorgon utan att vi har koll på cykeln, men så ser det tyvärr inte ut för de flesta. Om jag går till mig själv så var det betydligt tuffare i början att få ett minus för då var man så taggad. Nu är det mest "jaha ja varför skulle det funka den här månaden om det inte gjort det de senaste 8 gångerna.."
Bim om en vecka idag (tror det står 23e i listan men det ska vara 25e om min lutealfas inte blivit 2 dagar kortare), börjar bli skenis nu i vanlig ordning.
Attfånga- skit också Kram till dig
Attfånga: Fy fan vilken skit! Usch! En stor kram!
BaPumba: Skönt att ni tagit ett beslut som båda känner sig nöjda med! Jag hoppas verkligen att den hjälp ni får kan ge er det efterlängtade pluset. Jag ska hålla tummar och tår!
Mumlan09: Tyvärr, jag ser ingenting. Men det kan ju bero på den oerhört dåliga skärpan och bildkvalitén. :) Jag hoppas för din skull!
Jag håller i övrigt med Aspartam, det är svårt att läsa av tonen i inläggen och därför bör man tänka sig för innan man skriver något som man tror kan missuppfattas. Jag är helt övertygad om att Maramina inte menade något illa alls, men jag kan samtidigt förstå varför Fru tog illa vid sig. Det är en känslig fråga och därför blir det komplicerat om man börjar lägga fram teorier om andras privatliv och deras inställning till hela fertilitetsgrejen, när man inte ens känner varandra egentligen. Även om tanken är god och kommer från omtanke så kan det bli lite tokigt ibland.
Förresten, jag är en liten samvetsfråga.
Jag har ju ingen aning om ifall jag är gravid eller inte, men försöker ändå leva så sunt som möjligt för säkerhets skull. Jag festar inte, jag äter nyttigt och är aktiv om dagarna. Men jag dricker 1 kopp kaffe om dagen och undrar hur ni gör med det? Jag drack förut 4-5 koppar, men har då trappat ner på sistone. Det är säkert inte hela världen, men jag får ändå lite dåligt samvete ibland när jag dricker den där koppen. Är jag fånig?
Kaylie- du är inte fånig. Men en kopp går bra. Tror min bm sa vid min tidigare graviditet att jag skulle försöka hålla mig till max 2 koppar och jag håller det nu med.
Hej tjejer,
Kommer inte in på FL från min dator idag, får nått fel så sitter från mob och jobbigt att skriva från den :)
Därav svarar jag när jag kommer hem :)
Kramis
Neej vad trist, jag känner med dig Attfångaenfjäril! :(
Hur kan det kännas så rätt, och vara helt taget ur luften?! Jag lackar på allt vad skengraviditet heter! Blää..