• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Barbamamma: Stort lycka till för er nu, förhoppningsvis behöver ni bara en pergo-kur. Usch så hemsk din spolning lät, väldigt skönt att det är över nu och att allt såg bra ut!

• BaPumba

Försöker: Om du tycker att stämningen känns konstig kanske du kan förklara för dem varför du blev upprörd. Att ni gärna berättar om gården men att ni vill ha er privatekonomi ifred. Jag tänker mig att de frågar av omtanke, att de helt enkelt inte förstår hur ni ska få ihop en så stor kontantinsats som jag antar att en gård innebär, och vill försäkra sig om att ni klarar detta och inte överbelånar er osv. Eller så frågar de av nyfikenhet bara. De kanske inte anser att privatekonomi är så privat/hemligt/känsligt och därför inte förstår varför du blev upprörd.

• BaPumba

Lillnosen: Trist att ingen vill ställa upp med gästrum när det bara behövs ett dygn. Som icke-hundägare tänker jag att de kanske är oroliga för att det ska bli mycket hundhår som är svårt att få bort (i madrasser tex), repor i parketten, att det ska komma massa blod om de löper mm, för så skulle nog jag tänka om jag fick frågan. Fast jag hade själv satt de tankarna åt sidan om en vän verkligen behövde min hjälp och det bara rörde sig om ett dygn.

Vad tänker ni att det kan tänkas finnas för andra alternativ? Hundpensionat som någon nämnde, eller hyra en stuga ett dygn? Ni kanske kan göra det som en mysig grej? Finns det annars någon möjlighet att saneringen kan göras i två omgångar, så att ni kan spara ett rum hos er själva att vara i?

• BaPumba

Jz: Det är helt fantastiskt hur mycket du har gått ner och vilken kämparglöd du har! Bara 30 dagar kvar, nu kan du ju börja räkna ner på riktigt! :)

Jag vägde mig på föräldrarnas digitala våg igår och fick en liten chock.. Den stod på 54 kg, vilket inte är mycket, men är det mesta jag har vägt i hela mitt liv! Jag har legat på max 50 kg ända sen jag växt klart, och i perioder pendlat mellan 47-50 kg. Alltid varit smal och några gånger verkligen försökt gå upp i vikt utan att lyckas. Så nu känns det lite speciellt att för första gången ha passerat över BMI-gränsen från underviktig till normalviktig. :) (Från 17,6 till 19,1). Det måste vara åldern eller nåt.. :D Det kanske t.o.m. kan hjälpa en graviditet på vägen med mina extra kilon.

För övrigt hoppas vi verkligen på denna cykeln! Ligg 4 dagar i rad, det måste funka!

• BaPumba

Lillnosen: Med det du beskriver känns det ännu värre att ni inte kan få någonstans att vara! Men som du säger, såna saker lägger sig i minnet... Hoppas ni slipper saneringen helt!

• BaPumba
    stegen skrev 2013-02-26 00:45:20 följande:
    Efter utredning hittade de inga fel alls, allt stämde och läkarna tyckte att vi skulle testa insemination 3-5 gånger innan vi skulle gå vidare med IVF, känns som ett lyckodrag.

Vår läkare har (lite motvilligt) sagt att vi kan få prova insemination 1-2 ggr innan IVF. De säger att proceduren är samma som IVF, bortsett från att man inte tar ut några ägg, men att det är samma hormoner, kontroller osv, så då kan man lika gärna göra IVF direkt tycker dem.

Fast egentligen ser jag inte varför man ska behöva göra nedreglering och sedan ägglossningsstimulering, eftersom jag redan har egen äl. Det borde väl egentligen räcka med VUL och äl-spruta..? Hur var det för dig? Hur mycket "förberedelser" var det inför själva inseminationen? Vi verkar vara i samma sits som ni var innan, alla tester ser bra ut för oss, jag har äl och äl-sekret, men inget händer!
  • BaPumba

Försöker: Oj jisses, jag blir nästan lite nervös jag med när jag läser om budgivningen! Håller tummarna för morgondagen! :)

• BaPumba
    JZ79 skrev 2013-02-27 16:29:36 följande:
    Å nu såg han precis vad jag skrev   Haha! Nu lär han göra ALLT för att få igång mig

Hahaha, ibland kan det kanske vara bra att läsa över axeln.. :D
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus