• kanske 4a

Vi som försökt ett tag utan plus

Em me skrev 2012-11-27 19:23:21 följande:
    Kom klumpar med blod nu efter att de inte kommit något på hela dagen... Kört nu igen då:/

Men gumman då, jag lider med dig. Ibland finns det ingen rättvisa. Men nu måste de ju kolla upp dig! Jag menar inte bara just nu akut utan kolla upp varför du får missfall hela tiden. kram Hjärta 
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Nellin skrev 2012-11-27 22:06:45 följande:
    Hörrni, till veckan är tanken att jag ska ha min fertila period. Vi gör nu försök nummer 2 år. 24 månader. Känns galet. Jag har köpt ägglossningstester, även om jag vet att jag aldrig riktigt får fullt utslag. Äter också rosenrot igen för att trigga igång ägglossningen lite och sen tänker jag testa Progesteronkräm. Men det är ju svårt att veta exakt när man ska börja om man inte vet ifall eller när ÄL inträffar. Jag får gå lite på känn.

Jag har som ni vet varit rätt off väldigt länge och ända sedan vi fick diagnosen "oförklarligt barnlösa" har allt känts sämre. De gav oss det svaret med en slags förväntan att vi skulle ta det som något positivt, att inget är fel. Och visst är det positivt, på ett sätt, men samtidigt ökar ju känslan av hopplöshet och maktlöshet. "Varför händer ingenting om det inte finns några fel?" Och jag har väntat på att kämparglöden ska komma tillbaka. Nu har den gjort den.

Ända sedan jag läste om östrogendominans, progesteronbrist och progesteronkräm har jag känt mig manad att kämpa vidare. Äntligen finns något nytt att testa, för hittills har vi ju för tusan provat ALLT förutom IVF, vilket vi kommer göra i april om inget hänt. Men nu finns ett annat steg att ta, istället för att bara stå still och trampa bland spottings, PMS och den förbannade mensen som aldrig kan hålla sig borta. Nya chanser öppnar sig och jag tror min motivation så smått är på väg tillbaka.

Det jag egentligen vill ha sagt är att jag ska sluta deppa och istället börja hjälpa till att peppa här inne i gruppen igen. Jag skakar av mig den här hemska odugligheten som tränger sig in i varenda vrå av den jag är, ställer mig och upp tänker att jag visst duger ändå. Att vi alla duger ändå! Vi är inte våra misslyckade försök att bli gravida - vi är starka och kämpande individer på väg mot något som verkligen är värt att slåss för. Och i varje lidelse finns något vackert, för när dagen väl är kommen så har det varit värt allt.

Man ska inte ta något för givet, och mitt i all sorg känner jag mig tacksam över att få gå igenom det här kriget. För när man har lärt sig hur illa det svider och ändå inte ger upp - då kan man verkligen uppskatta det fina som väntar på andra sidan mållinjen. 

Ni är alla mer än tillräckliga och ni duger precis som ni är!
    Jag vill påminna er om det för jag glömmer det själv så lätt. 
    Hjärta
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Dag 7 idag, sprängande huvudvärk har jag haft i flera dagar nu. Spänd i nacken skulle behöva gå på massage, om jag hade råd hehe. Tiden mot äl börjar ticka igen och snart sitter jag där med spänd förväntan och stirrar på en sticka. Nästa BIM blir kring jul, vore ju trevligt med en fin julklapp :)

• kanske 4a
    JZ79 skrev 2012-11-28 22:06:12 följande:
    Ajaj, låter jobbigt. Har du en spikmatta hemma? Brukar göra underverk för mig när jag är stel och öm och inte har råd att gå på massage. Lägg en ihoprullad handduk under spikmattan så att du får "spikarna" i nacken och bakhuvudet.  Jag köpte en "spikkudde" för några veckor sedan som ett komplement till mattan..myclet brqa köp!! 29 kr på Ullared, men tror att Life tar 49 kr annars..för kudde alltså..Eller be mannen att ge dig en rejäl massage Tungan ute
    Bra att du fick tid! Men så trist att ni kanske inte hinner sätta in äggen Rynkar på näsan Förstår du är besviken och ledsen...KRAM

Åh nej, vad ledsen jag blir för din/er skull!! Gråter *kramarom* Orkar/kan du verkligen jobba? Va rädd om dig..HjärtaHjärta

nope ingen spikmatta, tycker det verkar läskigt :) bättre idag än så länge, vi får väl se. Funderar på om det är för att jag pressar tänder på natten, men jag vill inte ha bettskena :(
  • kanske 4a
    72dagar skrev 2012-11-28 15:14:34 följande:
    Pratade med fert idag om att mensen inte kommer. Fick tid imorgon. Ser kört ut att hinna sätta in äggen innan jul.
    Å dr undrade varför jag bröt ihop när vi var tvungna att skjuta på det en cykel. Kanske för att det ALLTID blir såhär. Nu blir det ju framskjutet typ 4 månader istället. Vill mest lägga mig ner å gråta. Är på jobbet så lite opraktiskt. Fan ta denna jävla kroppen, helt värdelös.

Men nej vad trist :( kram {#emotions_dlg.flower}
    Em me skrev 2012-11-28 21:23:28 följande:
    Blöder massa och har ont i låren så jag inte vill stå:/ ska försöka jobba i morgon ändå.... Men kommer bli tufft,,.
    usch vad jobbigt du har det. Ska du inte vara hemma och ta hand om dig istället? kram Hjärta

• kanske 4a
    Tussilago skrev 2012-11-29 09:07:20 följande:
    idag kom mensen... Som ett brev på posten!

Nej inte du också Rynkar på näsan
  • kanske 4a
    Ciccie86 skrev 2012-12-01 17:00:18 följande:
    Är jag den enda som inte får brunaktiga flytningar innan mens? För mig säger det bara pang och mensen sätter igång! :p utan förvarning!
    Jag vet inte vilken dag i cykeln jag är på.. Skulle gissa på att jag precis passerat ÄL, men vet inte eftersom jag ej tillåter mig själv att kolla kalendern.. Vi myser på var och varannan dag ändå :p På måndag ska jag börja träna med min sjukgymnast, tanken är att det är rehab för ryggen, men hoppas förlora några kilon samtidigt ;) Skulle vilja gå ner 5.6 kg.. Väger 75 idag och är 172 cm lång.. Vill ner under 70! Har ett BMI på 24..
    Nu ska jag bege mig till min moster för glöggmingel! :) Ska unna mig lite glögg :)

Ha en fin kväll!

Jag får inte det, för mig börjar det också pang bomb. Däremot för jag det 1-2 dagar före positivt äl test, dvs 3-4 dagar före äl.
  • kanske 4a
    Ciccie86 skrev 2012-12-10 17:22:50 följande:
    Nellin - Du frågade om vi hade myst under trolig ÄL, och det gjorde vi. Jag trodde ju att ÄL skulle komma senare, men nu i efterhand så visade det sig att vi mös vid rätt tillfälle.
    Dag 25 idag och jag mår allmänt skit! Känner mig svag, illamående och trött.. Så tror jag håller på att bli sjuk.. Och finnarna i ansiktet tyder på att mensen är på g :/

Men det låter ju ganska lovande :) Hoppas du inte är sjuk.
  • kanske 4a
    BaPumba skrev 2012-12-11 14:20:43 följande:
    Otålig: Vi känner oss inte heller sugna efter den hetsiga sex-perioden runt ÄL. Vi har inte legat en enda gång sen dess och det är snart 2 veckor sedan.. Musten gick ur oss båda kan man säga! Jag avundas de som har sex varje dag, och vill ha det. Men jag är inte sugen så ofta så det funkar inte.

det är samma här, det blir inte mer än i äl tider här och sen två veckors uppehåll ungefär. Det är ju en väldigt intensiv period nu kring jul också med alla avslutningar och sånt. Vi får väl se om orken återvänder med ljuset lite längre fram.
  • kanske 4a
    BaPumba skrev 2012-12-14 13:42:52 följande:
    Mensen har fortfarande inte kommit och spottingen är väldigt sparsam. Jag har analyserat och räknat på cykler hit och dit idag, för att få fram nån slags sannolikhet till att vi faktiskt har klarat det denna månad. Jag hade fullt utslag för ÄL dag 17, då kände jag även av det i magen, och nu är jag på dag 32. Jag har kollat mina tidigare cykler och sett att mensen alltid kommer på 14-15e dagen efter att jag kännt av äl i magen, och idag är det 15e dagen sedan jag kände äl. Så rent teoretiskt kan vi ju ha lyckats, om inte mensen dyker upp idag/kväll!

Hade verkligen tänkt hålla mig med att testa till måndag, eftersom jag åker till Oslo över helgen, men jag får nog minsann köpa ett test och ta innan jag åker! Är det positivt så känns det skönt att veta innan jag åker, och är det negativt är jag fortfarande inställd på mens.
    Men åh vad spännande!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus