• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Då var det dags för spolning idag, är väldigt nervös men hoppas det inte gör speciellt ont på mig heller! Spännande att se om jag haft min ägglossning än eller inte, har haft känningar men får det definitivt idag på UL! Hör av mig sen!

• stegen

Spolningen färdig, kändes INGET! Allt såg fint ut och ÄL ikväll/imorgon typ )))

• stegen

Vårt första möte gjorde de vaginalt Ul och kände på min man sen pratade vi lite. Beroende på vad proverna visar går man vidare med lämpligast behandling

• stegen

Tack! Ja det var härligt! Både läkaren och sköterskan berättade att nu vet jag vad vi ska göra de närmsta dagarna

• stegen

Tack för alla fina ord idag! hinner inte riktigt med och peppa er andra, men läser och håller tummarna för ALLA här!

Ja vi är några stycken som har ÄL nu, och vi alla måste bara lyckas nu, så är det!!!

Fortfarande inget ont efter spolningen, lite blod hade det kommit men borta igen. Men himla trång så svullet blev det, men det gick ändå  

• stegen

Kram Ciccie!

Jag har gått igenom detta också några gånger under våra 3 år vi har försökt! Men när mensen OM den kommer, kommer så är det nya friska tag, ny styrka kommer och ny väntan!

Jag har också väldigt regelbunden mens och några gånger har den varit försenad, och denna månaden efter världens hormontopp kom den 5 dagar för tidigt. Nu är jag dock på ny runda och ÄL typ nu (enligt UL igår så var det på gång).

håller självklart tummarna för att du är en låghormonare!! 

• stegen

Jag har börjat sluta känna efter nu! Har Alltid jämnt min ÄL innan! Började få värk i måndags, igår hade jag inte haft ÄL och imorse vaknade jag med ont igen. Ingen aning om det var pga ÄL eller pga spolningen igår.... Så bättre och chansa på de dagarna den förväntas komma, och nu sista chansen och hoppas hoppas det tar sig innan jag måste ta pergo! (vill absolut inte då jag efter ÄL till mens redan är så hormonroppad så det räcker och blir över) Så nu är det lååååånga dagar BIM 1 nov

• stegen
    Jenso skrev 2012-10-17 21:30:01 följande:
    Tack Jag tror det funkar lite annorlunda har, jag ringde var allman lakare (jag vet inte riktigt vad det heter) och pratade med henne pa telefon och hon fragade hur lange vi forsokt etc och sen fick jag papper att gora tva blodprov. Ett pa dag 1-3 pa cykeln och ett 7 dagar innan beraknad mens (det gjorde jag idag). Min man har fatt lamna tva prov (med tre veckors mellanrum). Sen ska vi ringa nasta vecka och ga dit for att diskutera resultatet och ev altenativ sa jag vet inte riktigt vad som hander efter det.. Forhoppningsvis sa kan fa en tid nasta vecka.....

Min man lämnade 2 spermaprov med 3 veckor mellan jag blodprov på cyckeldag mellan 1 och 5 sen på dag 21
  • stegen
    Lääängtan skrev 2012-10-18 16:59:28 följande:
    Jag har hög ämnesomsättning (har galet svårt att komma över 50kg), är det detta som försvårar eller är det låg ämnesomsättning som gör det?

Undrar jag också!
  • stegen
    Pastell skrev 2012-10-18 17:16:04 följande:
    Är inte så insatt, vet bara att låg kan göra att man inte får äl och kan skada fostret om man blir gravid. Missfall är större osv

Fast om man ligger i den riskzonen borde ju läkare sagt det vid utredning!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus