-
Hon sa pencillin i telefonen, får receptet och infopapperna på posten imorgon, återkommer då med vad där står och vilken sort jag fick utskrivet.Lillnosen skrev 2012-10-04 07:55:30 följande:Stegen - Aldrig hört talas om att det är en infektionsrisk med den undersökningen. Det verkar ju snarare vara så att de ska behandla dig. Men är du säker på att det var penicillin? Vissa landsting skriver ut lite annat smärtstillande inför undersökningen.
-
För att undvika infektion skickar vi med recept på antibiotika (två tabletter) som du skall ta kvällen innan undersökningen. Azitromax 2x500mg
Fick även stolpiller, diklofenak utskrivet 100mg -
Ja gör gärna det, detta är på RMC malmöPastell skrev 2012-10-05 12:35:15 följande:Hm ok, märkligt tycker jag ändå. Aldrig hört talas om att de gör så innan. Ska fråga på tisdag varför vissa får det
-
Här går allting också sakta, mensen är i princip slut (2dropppar inatt) har ju bara haft väldigt lite denna månaden och den kom 5 dagar tidigt, hade ju BIM på måndag egentligen. Nu är jag mest orolig över att jag säkerligen kommer missa ÄL denna månaden då jag ska spolas den 16:e och ÄL den 17:e. Frågan är hur sugen man är på att mysa efter en spolning, och sen kan ju ÄL komma tidigare om nu min mens även var tidigare denna månad. Förstår inte varför min annars så regelbundna mens ska bråka just denna månad, hade den kommit när den skulle hade spolningen legat bättre i tiden!
Så nu får jag hopas på att allt ser fint ut på spolningen så vi kommer igång med insemination i november! I november är det också 3 år sedan vi började försöka aktivt och de har inte hittat något fel alls på någon av oss. Idag är en dag då allt bara känns skit och orättvist!
Var tvungen att skriva av mig lite! -
Håller tummarna att du har fel!!JZ79 skrev 2012-10-08 00:07:29 följande:Tror mensen är på ingång :( Anade något när jag va på toa...hoppas så att jag har fel :/
-
Men vilka underbara nyheter!!! Vad glad jag blir för din skull!Pastell skrev 2012-10-09 16:14:37 följande:Hej alla goingar i tråden!
Först och främst ska jag skriva (av uppmaning av läkaren och sköterskan hahahha) att spolningen inte alls var så farlig som jag trodde! Att man inte ska tro på allt man läser och skrämmas upp! Det kändes som mensvärk,ibland lite mer när de sprutade men det var inget farligt. Blöder lite efteråt,de sa de att man ofta gör.
Roligt nog har jag INTE PCO, längre eller om jag ens hade det då heller. Men mina äggstockar ser helt normala ut, inga pärlband eller nått. Jag såg det själv! Han sa det kan ändras om man går ner i vikt så det är säkert därför. Men gud så bra det kändes att göra detta. Antagligen äl denna månaden för ägget växte som det skulle och genomströmningen var superbra,han behövde knappt trycka. Allt såg alltså väldigt bra ut och borde inte bli några problem. Nu hoppas jag det ska gå vägen snart
Nästa vecka är det min tur, håll tummarna att min ägglossning inte sker samma dag, så vi ändå får en chans denna månaden!
-
Håller tummarna för dig imorgon, det kommer att gå bra!Lillnosen skrev 2012-10-09 16:27:34 följande:Va skönt att höra Pastell! Hoppas verkligen det känns så för mig imorrn oxå och inte så som mina vänner kände :/ Vill inte uppleva den smärta de beskrev...
Vad är nästa steg för er nu? Ska ni försöka på egen hand en viss tid eller? -
Pastell skrev 2012-10-09 20:54:21 följande:Tack snälla alla goa fina tjejer i tråden! Det är allas tur här inne snart, det måste det vara. För det är vi värda!
-
Lillnosen, skönt att det gick så bra! Och skönt med fri passage! Hur länge har ni försökt? Tänkte på eftersom ni ska försöka 1 år till själv?
-
Jag fick ju min mens tidigare än beräknat så min spolning görs dagen innan ÄL så vi har fått sexförbud! Dock får vi börja med insemination nästa ÄL så om vi missar försök denna månaden känns det ändå OK! På tisdag är det dags för mig, antibiotika kvällen innan och diklofenak supp 1 timme innan. Nervös JA!!!!!