• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Maramina: Jag var där i samband med mitt missfall, tyckte inte att det kändes så bra. Men allting blir ju automatiskt känsligare när det handlar om missfall tror jag...

Vi gjorde fertilitetsutredning i Nordstan, privat men knutet till landstinget så det är samma priser. Inga direkt väntetider heller.

www.aesculapius.eu/gyn/

• BaPumba

Vem var det som skrev om "Femtio nyanser av honom"? Tack för tipset! Har läst om den i tidningen oxå och idag gjorde jag slag i saken och köpte boken. Ikväll har jag sträckläst t.o.m. kapitel 8, ville komma till de spännande delarna så snart som möjligt...;) Detta känns som en MYCKET bra bok i ägglossningstider...!! :D

• BaPumba

Välkommen till tråden Jennii89!

Jag minns själv hur jobbigt det kändes efter 6 månader, jag hade ju räknat med att bli gravid på första försöket, möjligtvis andra eller tredje...så när jag kom upp i ett halvår kändes det länge! Men ju närmare ett år jag kom desto lättare kändes det faktiskt, för då visste jag att vi kunde söka hjälp.

Hoppas du inte behöver vänta så länge till, de flesta blir ju trots allt gravida inom ett år och ytterligare några blir det inom två år. Men väntan och ovissheten och längtan är ju jobbig hur som helst.

• BaPumba

Jag tar jättegärna en tub öppnad progestronkräm!! :) Har funderat flera gånger på att beställa men skjuter bara upp det hela tiden..

• BaPumba

Solrosen: Jag äter pergo nu och gjorde VUL på cd 11, tror de vill ta någon gång mellan cd 11-13. Så då vinner du några extra dagar. :)

Testet som de tar cd 21 är inte nödvändigt, det kollar bara om du haft ÄL. De ser ju hur stora äggblåsorna är på VUL och om de är normalt stora för den tiden i cykeln är chansen att det blir ÄL ganska stor. Det kan ju vara bra att ta testet om det finns möjlighet, men det är inte avgörande för att börja en ny pergo-kur.

Om VUL är bra första gången, dvs inte överstimulerat eller för små äggblåsor, tyder det på att pergon funkar bra och då behöver du inte göra varken VUL eller blodprov kommande cykler med pergo.

Observera att detta är vad de sagt till mig, men det verkar ju funka väldigt olika med det mesta överallt, så de kanske säger nåt annat till dig...

• BaPumba
    Maramina skrev 2012-11-27 06:28:51 följande:

Inboxa din adress så lägger jag det på lådan redan idag

Nu har du mail i inkorgen :)
  • BaPumba

Välkommen tillbaka Ciccie! Som andra redan skrivit, vi var lite oroliga när du försvann så plötsligt. Härligt att ha dig här igen!

• BaPumba

Jaaa! Äntligen fullt utslag för ÄL! Dag 17, trodde knappt den skulle komma, trots att jag fick veta cd 11 att en äggblåsa var på G. Men nu så :) Och igår kväll fick vi till det riktigt bra så jag hoppas det gjorde susen ;) Men bäst att fylla på idag och imorn med...

Denna cykeln gäller det alltså, nu blir det bebis!

• BaPumba

Klart vi vill ha dig här Maramina, som sagt, längtan är längtan. Alla som får kämpa länge för plus är välkomna hit! (Kämpa länge är ju en definitionsfråga, men typ ett halvår iallafall tycker jag)

• BaPumba

Klart vi vill ha dig här Maramina, som sagt, längtan är längtan. Alla som får kämpa länge för plus är välkomna hit! (Kämpa länge är ju en definitionsfråga, men typ ett halvår iallafall tycker jag)

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus