• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Försöker: Det är ju lätt för någon annan att säga att man inte är ämnad att få barn om man inte får det naturligt, då har man ingen förståelse eller respekt för andra människor. Det var hennes åsikt, men låt henne stå för den själv. JAG håller verkligen inte med! Som miap01 skriver, ibland tar naturen bara en liten omväg.

Fem år är en lång tid att försöka, och det är fullt förståeligt om ni inte orkar kämpa mer. Om man kunde veta med säkerhet att man skulle lyckas tillslut kanske man skulle orka kämpa hur länge som helst, men man vet ju inte utfallet. Allt kämpande kanske leder till det man vill, eller så gör det inte det. Den insikten kan leda till stor sorg, och det verkar vara där du befinner dig nu. Med allt som hänt runt omkring dig på sista tiden är det inte konstigt att du känner dig ledsen och förtvivlad.

Låt sorgen ha sin gång, och fundera tillsammans med din man, när ni känner er redo, för vad ni vill göra härnäst.

Det finns ju flera möjligheter för att få barn idag. Jag minns inte er historia, har ni provat IVF?

• BaPumba

Det skulle vara väldigt konstigt om naturen ville rensa ut fantastiska mammor innan de ens blivit mammor! Jag tycker det känns orättvist att just JAG inte fått några barn ännu, för jag vet att jag blir en fantastisk mamma. Och jag tror verkligen det är samma för oss alla här i tråden, vi är definitivt ämnade för att bli mammor och kommer bli fantastiska sådana!

Naturen rensar ut, jävla bullshit alltså! Varför har den då inte rensat ut t.ex. missbrukande mammor, mammor som slår sina barn osv.

• BaPumba

Pastell: Försök med frysta embryon kostar ca 11'000, jämfört med ca 30'000 för helt IVF-försök.

Cellprov tas var tredje år tror jag. Du kan lita på att du blir kallad, men du kan ju ändå ringa om du vill veta ungefär när det är dags igen. Antar jag att man kan iaf!

Jag är 28 år btw, min sambo 25. Kände mig stressad över åldern tidigare men inte så mycket längre. Vi vill ju gärna ha flera barn dock, så jag hoppas de kommer tätt sen när vi äntligen börjar lyckas. Sannolikheten för tvillingar vid pergo ökar ju från 1/100 till 1/10, så vi kanske får två på en gång! :D

• BaPumba

Det där som någon skrev att det vore fint om vi kände varandra IRL, jag håller med! Jag har tänkt på det flera gånger, tänk om vi faktiskt SKULLE träffas IRL. Alltså ordna en träff dit alla som vill kan komma? I någon stad som alla hyfsat lätt kan ta sig till med t.ex. tåg (Stockholm, Göteborg eller Malmö t.ex., beroende på vad som passar de flesta). Jag har inte tänkt igenom det så noga så nu slänger jag bara ur mig idén... Men det skulle vara kul att träffa er andra IRL någon gång framöver :)

• BaPumba

Roligt att det är så många intresserade av att träffas! Om det är flera som vill men inte kan så kan vi ju ta det längre fram, eller för all del träffas en gång till!

Jag bor i Göteborg så det passar väldigt bra! Men andra städer, t.ex. Stockholm, funkar det med!

SPA låter härligt. Jag skulle även kunna tänka mig att "bara" ses på ett fik, om inte alla vill gå på SPA. Jag är öppen för det mesta! Du får gärna kolla lite Maramina och komma med alternativ, då är det lättare att ta ställning. Sedan är givetvis alla som övergått till gravid-tråden välkomna på träffen också.

• BaPumba

Nellin: Jag vill gärna ha update efter ditt läkarbesök, sjukt störande med spottings!

• BaPumba

Nu har jag precis varit på VUL för att kolla hur det gått med pergo-kuren, och det såg bra ut! En äggblåsa på 12 mm och en på 9 mm, men den mindre skulle troligen inte utvecklas mer eftersom en var större.

Ikväll ska vi på fest, men de kommande dagarna vet jag var vårt största fokus ska ligga! :D

• BaPumba

Stegen: wihoooo! Blir så glad att jag får rysningar! 3 år och äntligen +, du skänker hopp! :)

• BaPumba

Och självklart ska du stanna kvar i tråden! När du känner dig redo kanske du vill hänga mer i någon gravidtråd, men jag hoppas vi får se dig här oxå! :)

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus