• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Jennso skrev 2015-04-09 21:34:38 följande:

JZ: Jag borjar med FET medicinerna imorgon och ska mata slemhinnan den 20e

Tänk om vi är där nästan samtidigt!! FörvånadSolig
  • JZ79
    hallonbacken skrev 2015-04-09 21:14:04 följande:

JZ: Härligt att höra att du mår bättre nu och att du får köra igång med behandling nu! Hoppas verkligen att det går vägen denna gång för er

Tack :)
  • JZ79
    Wittra skrev 2015-04-10 08:36:26 följande:

Vem kan man be om Dna-fragmering? SU? Känns som om dem är rätt mediokra där eller hur man ska säga. .....vill likosm inte tänka utanför boxen. Frågade om embryoglue men fick tvärt , nästan snäsigt, nej förra gången. Gör dem assiting Hatching ( stavning. .??) Jag funderar i alla möjliga banor nu. . I och med att vi ändock har ägg och spermier så känns utlandet avlägset att söka sig till.

Jz: du gjorde väl hysteroskopi, hur gick det till?

Fråga SU om de gör DNA fragmentering. Inte omöjligt att de gör det.
    I aten sövs man vid hysto...vet inte om det är samma om det görs på SU. De kollar med kamera och om det finns tex polyp så tar de bort det eller som i mitt fall var det en massa inflammerad vävnad så den skrapades bort så att slemhinnan blev jämn och fin. Lite som mensvärk efteråt och lite blödning. Inga konstigheter. Det är ju inte alltid de hittar något vid hysto å då vet man ju att allt ser bra ut.
    Eftersom era embryon inte överlever till blastocyster så skulle jag verkligen kolla upp makens spermier närmare. Det är ofta dom som är boven när embryona inte klarar sig efter dag 3.. Boka telefontid/möte med SU för att diskutera hur ni ska gå vidare.. Googla DNA fragmentering. Finns även bra förklaringar om det på ivfrigas hemsida tror jag, fast det bör stå på fertilitetsguiden.com också. Lär på och kräv svar och mer utredning på SU.
  • JZ79
    Wittra skrev 2015-04-10 15:23:41 följande:

Tack! Har nu googlat på detta och låter verkligen som något "intressant"......vi har ju gjort Icsi bägge gånger och tydligen ska sån Dna-fragmentering märkas väldigt vid just den metoden. Givetvis väcktes tanken -vad gör man om så är fallet? Finns det några åtgärder? Eller bara spermiedonation? ( det stod väldigt lite om åtgärder/hur man skulle handskas med det)

Vi har också gjort icsi, både på SU och i Åbo..ingen har sagt något om dna-fragmentering, Åbo gjorde inget sånt test och när jag begärt ut våra journaler från SU så är inget sådant prov taget. Det ingår inte, utan görs utöver. Har ni gjort kromosomtest på maken? Det gjordes med blodprov på min man efter vår andra misslyckade ivf. Vissa män får medicinering för att försöka förbättra sperman, hög dos antibiotika, e-vitamin och lite annat. Det fick min man redan vid utredning, ingen bättring. Ställ krav på SU, stora kostnader för dom också att göra behandlingar som inte leder till något, ett litet prov som inte kostar många kronor kanske gör stol skillnad i slutändan för både er och dom.
  • JZ79

Wittra...glömde skriva att om SU inte vill/kan göra DNA fragmentering på sperman så kanske någon av alla privata kliniker i Gbg trakten gör det. I Aten kostade det knappt 1000:- inte mkt pengar i dessa sammanhang. Kolla Carlanderska, Nordic ivf center, Fertilitetscentrum...å allt vad de heter. Det finns säkert info på deras hemsida om de utför det testet.

• JZ79
    Jennso skrev 2015-04-10 19:56:51 följande:

gweny : Vi har gjort en mild ivf med clomid som är ungefäxr som Pergo tror jag så inga sprutor bara tre piller per dag. Helt underbart skönt En hög dos av clomid är inte bra för slemhinnan så man får frysa embryona. Vi har tre embryo och antar att vi sätter tillbaka alla tre (det gjorde bi förra gången och det lyckades inte men då var det dag 3)

Får de sätta tillbaka 3 st nuförtiden? Har för mig jag läst det blivit en lagändring i Grekland.... Fast det kanske är andra regler när man gjort flera ivf försök.
    Önskar sååååå att det går vägen för er denna gång, vore extra roligt om vi råkar vara där samtidigt. Jag kommer åka ner själv då min man börjar nytt jobb precis runt ET, inte läge att ta ledig direkt + att han tekniskt sett inte behöver vara närvarande eftersom vi gör dubbeldonation.
  • JZ79
    hallonbacken, skönt att ni är på G igen!

Wittra, åh nej så tråkigt Gråter Kram!!

Gweny, hur länge måste ni vänta innan ni får köra igång?

Söndermarken, skönt att du känner du får stöd genom bloggen. Jag bloggar ju också nuförtiden, otroligt skönt att skriva av sig och samtidigt få kontakt med andra i samma situation. Njut av livet och ta hand om dig under pausen, ladda batterierna..ni har gott om tid på er att bli gravida.. Paus funkar inte för oss...fast egentligen går det ju flera månader mellan behandlingarna vi gjort så det har blivit ofrivillig paus, men tiden går  och vi känner än så länge att vi kör på. Just nu känner vi oss väldigt taggade, detta försök känns bäst hittills.

Jag ska mäta slemhinna på fredag, så får vi se vad Serum säger efter det. Lite orolig att jag svarar dåligt på östrogenet..Slemhinnan växte ju inte som den skulle vid vårt försök i Åbo, men Penny på Serumkliniken tror att den kommer växa fint nu efter hysteroskopin. Hoppas.
  • JZ79

Vul idag för att mäta slemhinnan.. Den var bara 6,5 mm och inte treskiktad (än..det måste den ju bli?). Mailat Penny på Serum och hon var inte helt nöjd med 6,5 mm. Rejäl höjning på Östrogentabletterna nu 1+1+2 och dessutom 2 tabl vaginalt till natten. Så hon dubblade dosen (haft 1 tabl Cyclacur 1+1+1 tidigare). Nytt vul på måndag. Hade tur och fick den sista lediga tiden "min" mottagning hade. Behöver bara pussla en massa på jobbet men det löser sig enligt mina goa kollegor.

• JZ79
    wonders skrev 2015-04-17 19:34:44 följande:

JZ vet att det även finns plåster med hormoner som kan hjälpa. Vet att Grekland har givit till annan person innan. Kolla med Penny om det är ett alternativ för er. Allra helst om något av de andra alternativen är struligt..

diskuterade plåster, eftersom slemhinnan växt dåligt i Åbo...men Penny verkade så säker på att slemhinnan skulle växa bättre efter hyston. Hoppas det hjälper med extra piller nu, men OM vi måste göra ett nytt försök så får vi ta diskussionen om plåster igen + Neupogen som de pratade lite om eftersom det kan hjälpa slemhinnan.. Jag tror att "redan47" haft plåster och tabletter då hon haft problem med slemhinnan.. Jaja, får se på måndag om det hänt nått efter "dunderkur" med östrogen i helgen.

Så glad att se dig här vännen och ännu gladare att jag fick tag på dig via mail för ett tag sen. Hur har ni det nu? Kram!!
  • JZ79
    Gweny skrev 2015-04-17 15:14:26 följande:
    Hoppas det gör susen och det blir bättre resultat på måndag.

Ligger själv dunderförskyld & ont i halsen, så blir lugna dagar Och vila.
    Tack! Krya på dig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus