• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Solrosen, trist med mens..men samtidigt skönt att kroppen verkar funka. Kram!

• JZ79

Tror inte det är svamp..för efter 2 dagar med denna gel mår underlivet mycket bättre

Om det blir som tidigare får jag ringa och få en koll..

Ruvardag 6 idag, börjar bli otålig, rädd och förväntansfull. Om våra mumintroll tänkt fastna så har de gjort det nu.. Tror jag inbillar mig, men känns som det känns annorlunda i nedre delen av magen, inte som mensvärk..men nästan..svårt att förklara. Troligtvis hormoner och längtan som spelar mig ett spratt, kan ju omöjligt känns något eftersom det eller de precis fäst i så fall. Tankarna svävar iväg och jag hoppas så fruktansvärt att det ska vara vår tur nu...

• JZ79

wonders, angående ditt jobb..gör det som känns bäst för dig. Du och bebis är viktigast Hjärta Testa att gå ner i tid om det funkar ekonomiskt. Kram

• JZ79
    wonders, prata med chefen så fort som möjligt. Va rädd om dig {#emotions_dlg.flower}

RD 8 här, känns som tiden går låååångsamt till testdag. Fast å andra sidan har det gått en vecka sen vi kom hem från Finland Förvånad Känns som jag har mensvärk och jag är livrädd varje gång jag går på toa att mensen ska ha kommit *ångest*. Hoppas tiden går fort nu och att jag får se mitt livs första plus på torsdag. Ha en fin helg tjejer!! Nu ska jag hänga lite tvätt och göra det lite mysigt här hemma tills mannen kommer hem från jobb. Pizza och soffmys står på kvällens meny..och tidigt i säng Kram!
  • JZ79
    Wittra skrev 2014-11-28 17:17:26 följande:

Nu är man ruvare! FörvånadFörvånadSoligFörvånadFoten i munnen Hade totalt fått ut 10 ägg. En befruktades och 2 odlas ( så tror jag att det hette...) 
    En sköterska på SU höll på att skrämma livet ur mig då hon ringde idag ( de ringer ju om inget befruktats....) men hon ringde bara för att fråga om vi kunde komma tidigare. Såklart!! Sköterskan sa direkt när jag svarade "var inte rädd, det blir återföring!"...mitt hjärta stannade ju nästan där ett tag....FörvånadRynkar på näsanFlört

Grattis!!! Tänkt på dig i veckan och funderat på när du skulle ha äp och återföring. Va härligt gumman!!! Shit vilken panik när de ringde sådär Förvånad tur att det va för att ni skulle få ert lilla embryo tidigare När har du testdag?? KRam!
  • JZ79
    Hille01 skrev 2014-11-29 19:38:24 följande:

Hej
    Jag och min sambo har försökt få barn i 13 månader. Vi fick ett missfall i mars då vi var i vecka 14 vilket tog hårt på mig. Jag har nyligen fyllt 35 och har varit väldigt orolig över att jag har väntat för länge när det gäller det här med barn. För en halvtimme sedan tog jag ett test. Jag är gravid vecka 4! Fortfarande väldigt tidigt men jag är så himla glad just nu. Ville bara dela detta med någon då jag inte vågar berätta för vänner och familj ännu. Så glad så glad!

Grattis till en ny graviditet! Perfekt tidig julklapp Tomte Håller tummarna att det går hela vägen denna gång.
  • JZ79
    Söndermarken, jag har testdag 4 dec..på torsdag, men pga att jag är bortrest då så  har jag och maken bestämt idag att det blir test på fredag 5:e december istället. Skulle vara alldeles för jobbigt att testa negativt och sen säga hejdå till maken och resa bort med jobbet i 2 dagar. Så jag får helt enkelt ge mig till tåls. Föreslog att tjuvtesta för maken, men det ville han inte. Inte jag heller egentligen...livrädd för negativt test och onödigt om det blir neg bara för att jag testar för tidigt..
    Angående julmust så drick light, innehåller mindre kalorier. Iofs innehåller den en del annat, men det gör ju vanlig must också. Eller håll dig till jul och unna dig några glas så. Du fixar detta! Se till att prata med din andra läkare också, väldigt viktigt du känner du får rätt behandling. Kram!

Calabalic, symtomen är väl kanske att jag har haft typ mensvärk sen insättning, nyser som faaan. Flera ggr om dagen och har gjort sen nån dag efter återföringen. En del säger de också nyst när de varit gravida, men jag vet inte.. Idag verkar det som om förkylning från helvetet är på väg. Mår uselt med halsont, tät i bröstet och lite mer ont i kroppen än vanligt. Förresten så va det inte helt lätt att köpa nässpray och halstabletter idag. Allt funkar ju inte att ta som "gravid" (måste ju räkna mig som det nu). Ingen halstablett mer än vicks och liknande fick jag ta, men hittade ett nässpray iaf.. Så kanske nysningarna berott på förkylningen som kom nu. Som sagt, vet inte riktigt om det är symtom jag har eller om det är medicinerna jag tar. Lutinus är jobbigt när den "rinner", sån ångest över att gå på toa..vågar knappt titta i trosan.. Än så länge inget blod..

Wittra, ruva lugnt
  • JZ79
    calabalic skrev 2014-12-01 21:40:04 följande:

JZ tycker det låter lovande! Jag har ju blivit gravid efter ivf tre gånger (även om två av dem ledde till tidiga missfall) och två av tre gånger blev jag rejält förkyld medan jag ruvade. Verkar jättevanligt att bli förkyld när man är nygravid. Mensvärken låter oxå bra, jag hade det alla tre gravid-ruvningarna, däremot kände jag inget sånt den gången det inte blev nåt. Jag fortsätter hålla tummen! Hur skulle ni förresten reagera om båda fastnar?

Idag mår jag riktigt risigt, så pass att jag får stanna hemma från jobbet. Sprängande huvudvärk och förkyld. Jag är en sån som får så dåligt samvete över att vara hemma, men när jag inte kan proppa kroppen full av diverse mediciner så får jag helt enkelt stanna hemma i soffan/sängen. Om båda fastnar blir det dubbel glädje, det hade varit fantastiskt! Det betyder att vi inte behöver gå igenom några mer försök för ev syskon och barnen blir ju helsyskon. Vid ny behandling blir det ny donator eftersom vi inte har några embryon i frysen och det vore ju bra för barnen att vara helsyskon eftersom det inte är mina ägg.
    Hur går det för dig nu vännen? Kramar!
  • JZ79
    Wittra, kan tipsa om apotea.se, där kan du hämta ut dina recept på nätet. Vet många som hämtat ut just ivf medicin där om de bor på liten ort eller liknande och inte vill outa sig Angående värken du känner så kan det vara mediciner eller så är det känningar pga behandlingen. Jag har haft som mensvärk sen ET..
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus