• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

2 embryon fick vi tillbaka Fina, perfekta små mumintroll Det 3:e embryon slutade tyvärr att dela på sig, så inget till frysen Fast det hoppas vi inte behöva ändå

Testdag 4 december.

• JZ79
    Söndermarken skrev 2014-11-21 08:22:50 följande:

Så häftigt JZ kan knappt tänka mig så häftigt det måste kännas :)

Vi fick inget samtal igår så det borde betyda att ägget blivit befruktat iallfall. Om de inte ringer innan lunch så åker vi och sätter in ieftermiddag. Det är helt overkligt och jag tre fortfarande inte på att det skall hända

Åh va spännande!!! Vilket guldägg som klarat sig såhär långt Håller tummarna!
  • JZ79
    Söndermarken, åh nej Fy faaan Gråter lider med dig och förstår tyvärr precis hur det känns. Va rädda om varandra, kramas och sörj... Vad säger läkarna?? Kram!!

Wittra, hur gick det idag vännen? Rätt beslut att ta bussen istället, det gör jag också om jag ska till Gbg själv...gillar inte att köra där, men det går bra om mannen är med..men själv..njae då tar jag hellre buss/tåg. Hoppas vul och prov gick bra! Kram

Nu är vi hemma.. trötta och glada. Mannen fick åka iväg akut på jobb så jag sitter hemma och njuter av ensamheten. Det är lite tajt att bo i ett rum tillsammans i flera dagar, men en jäkla nervositet på det. Det är såklart gått bra, men jag gillar att vara själv ibland. Tusen tack för alla hejarop och pepp. Säger det igen..utan er hade jag inte orkat ända hit. Kram Hjärta
  • JZ79
    kanske 4a, håller tummarna för att ni får börja hjälpa ett barn snart. När får ni veta vad soc säger om det hela?

Wittra, låter som det gick bra idag. Många blåsor och en fantastisk bm låter toppen! Vilken dag blir det ÄP? Oroa dig inte för plocket. De ger morfin i en kanyl, efter en dos morfin sätter de lokalbedövning och eftersom du fått morfin känns det inte nått nämnvärt. Så fort du börjar känna du får ont igen så säg till så ger de dig mer. Morfin som man får in i blodet direkt verkar ju inte så länge så det är normalt att de får fylla på några ggr. Vid mitt andra ÄP fick jag även andas lustgas, då behövdes inte lika mkt morfin. Tveka inte att säga till bara när det gör ont, om du inte säger ifrån kan de inte ge dig mer medicin. Det kommer gå såååå bra!! Hög igenkänningsfaktor angående väntrummet. Alla är ju där för samma sak typ..vi är många som kämpar och vill ha barn men inte kan få..
  • JZ79
    Wittra skrev 2014-11-22 14:12:57 följande:

Hjälp!! råkade spraya i båda näsborrarna ....ska ju bara spraya i ena min man försökte lugna mig men kan han ha rätt? Så rädd att sabba nåt...

Ta det lugnt vännen, säkert ingen fara. Inget kommer hända med dina fantastiska ägg där inne..för vet du, dina ägg är superägg och redo att bli befruktade snart Kyss Kram!!
    Söndermarken skrev 2014-11-22 07:55:41 följande:

Tack alla snälla!

Nu är vi hemma igen.

Det sköterskan eller vem det nu var som ringde sa var att ägget inte kommit igång. De hade avvaktat och gett det en chans typ men det hände inget.

Sen frågade hon oxå om jag var informerad av min "hemmaläkare" om att detta var väldigt liten chans att lyckas ....

Det är ingen som har sagt det rätt ut till oss och jag börjar känna mig väldigt hopplös .....

När jag blev opererad för det sista X:et sa den opererande läkaren att vi skulle även börja titta på andra alternativ för oss att få barn. Men min huvudläkare har inte sagt nåt sånt .

Fan va dåligt att ingen sagt något rätt ut att ni skulle ha sämre chans.. Är det pga få ägg som de menar att ni har liten chans? Både Huddinge och er hemmaläkare borde ju prata med er om vad det nu är.. Kräv svar när ni orkar!! Kram Hjärta

• JZ79

Wittra, jag kan inte minnas att jag blev så trött av gonal-f, men vi reagerar ju olika på alla dessa hormoner. Sprayen däremot gjorde också att jag inte kände igen mig själv riktigt.. Har det blivit lite bättre nu när du bara sprayar hälften mot tidigare? När har du äggplock? Snart är det över med alla sprutor och spray

• JZ79
    Wittra, förstår din nervositet..det där samtalet att det inte blivit några befruktade är ju det som oroar mest. Försök att ta en sak i taget. Först ÄP, där får ni veta hur många ägg de hittar innan i går hem. Kanske det finns ägg i alla blåsor och då blir det säkert ett par stycken befruktade. Vi fick 9 ägg från donatorn, 3 befruktades. 2 klarade sig till insättning. Det går aldrig veta hur det blir..försök att tänka delmål. Först ÄP, sen är det nästa mål och det är att det blir embryon till insättning, sen blir det en längre väntan och nervositet till testdag. Om någon vill prata om detta på jobbet säg att du vill hålla det privat och inte vill prata om det. Huvudsaken är att de vet varför du kanske inte mår bra och att det inte har med dom att göra. Du måste inte prata om det. Kram!!
  • JZ79
    wonders skrev 2014-11-24 11:51:24 följande:

JZ mår du bra av mediciner och annat du var eventuellt tvungen att stoppa i dig? Kommer ihåg att jag blev nästan stopp i magen av Progestreronet.. Det finns laxermedel att köpa på apoteket som funkar bra. Dubbelkolla att du kan ta det som gravid bara.. Kommer inte riktigt ihåg det jag tog men tror Lunelax och de smakar typ apelsin. Inte jättegoda efter några dagar men funkar så bra och kanske inte behöver tas varje dag..
    I övrigt försök att gå så mycket du orkar för hjälper mot trötthet läste jag och testade för var så trött. Det funkar rätt bra. Hjälper ju magen också.

Oj det blev mycket. I övrigt HEJJA HEJJA!!

Hej fina {#emotions_dlg.flower} Magen funkar bra än så länge och fram tills jag började med Lutinus så tyckte jag att Progynon gjorde att mina torra slemhinnor där nere blev bättre..men sen jag började med Lutinus blir det bara värre och värre med torrheten Jag måste försöka hitta någon salva på apoteket som kan lindra lite. Det kliar och gör nästan ont när det är så torrt. En tjej som kommenterat på bloggen skrev att det var en vanlig biverkning. Hade extrem huvudvärk/migrän de första dagarna med Lutinus, men nu är det bättre. Ska försöka komma ut på promenad om en stund om foten blir lite bättre efter vila. Får ju inte äta medicinen mot nervsmärta nu så det gör ont när jag går och står för mycket. Längtar tills jag kan bada i bassäng igen, vill kunna röra mig ordentligt. Nu gör jag mest lite rörelseövningar hemma med pilatesboll och gummiband.

RD 4 idag, typ 10 dagar kvar till test... kanske de fastnat nu? Drömmer Hoppas!!!
  • JZ79

Söndermarken, märkligt de inte sagt något och förklarat tidigare. De ser ju inte bara på blodprov utan även vid vul som de kan se att äggreserven inte är som den ska.. Sörj nu och kramas mycket med din man. Hitta energi till att ladda om. Bra att de vill testa ett annat protokoll denna gång, hoppas det ger toppägg Stor kram til dig!!

Wonders, tack snälla för tips. Ska gå till Apoteket idag och handla något, känns inte bra "där nere"' och det lär ju inte bli bättre. Bra att du skrev det där om socker.. Får skärpa till mig lite då. Blev liksom lite lyx och vi unnade oss ens del i Åbo och det var svårt i helgen när jag va hemma själv att inte småäta av godiset vi köpte på båten

Hur mår du vännen?

• JZ79
    Jayt skrev 2014-11-25 12:59:24 följande:

Jz, du har inte fått svamp? Vet att man kan få det av progesteonet. En vän till mig fick det och läkaren rådde till att tvätta sig med olivolja där nere.

Läkaren vid ET borde väl sagt till om hon såg svamp? Mina slemhinnor har varit torra länge, gynekologen som jag träffat vid vul säger det beror på lågt östrogen och ett tecken på att klimakteriet kommer dyka upp inom några år. Torrheten har bara blivit värre

Sen jag började med Lutinus. Det kliar och svider av torrheten..Hittade en gel att smörja med idag, ska testa det ett tag först..och kanske tvätta med nån olja..blir det värre får jag väl kolla upp det.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus