• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Wittra, kram!! Förstår att allt känns förjävligt.. Jag har nämnt det för mina närmaste kollegor. Eftersom jag behövt vara borta med kort varsel och inte alltid mått så bra så har det känts skönt att de vet varför och inte börjar spekulera om varför jag är borta och inte verkar må bra. Du gör som du vill, men för min del har det varit skönt.. Snart sprutstart för dig, då kommer vänder det Då känner du att det händer något mer och du känner mindre biverkningar.

wonders, njae..efter mitt VUL på måndag bestäms nog inte mkt..det är väl efter VUL på donatorn? Har inte exakt koll på när det sker..bara att vi kommer få veta nästa vecka när vi ska åka. Hoppas lite på att vi ska vara där nästa fredag, då kan embryon odlas över helgen och jag behöver inte ta ledigt så många dagar. De brukar odla 3 dagar tror jag dom sa... Hoppas på flyg, men annars tar vi båt. Hoppas min kropp reagerar som den ska på Progynonet..känner inte av nånting mer än att mensen varade 2 dar längre än vanligt.. Känt mig jävligt illamående idag, men jag tror det hänger ihop med min akuta inflammation i bröstbenet..svårt att säga. Väntar på att alla kortisonsprutor ska ge effekt..kan ta några dagar till.

Jenso, hoppas ni snart är igång med någon sorts behandling igen. OM du blir kvar här ett tag så har du nog några tjejer som sällskap..Solrosen iaf :) och OM jag blir gravid kommer jag ändå hejja på dig här. Kram
  • JZ79
    72dagar skrev 2014-11-06 22:41:54 följande:

Hej igen. Var ett tag sen jag var här.
    Dottern är nu ett år och vi vill försöka skaffa en tredje.
    Har beställt tid hos dr för äggtinings-ivf. Ett ägg har vi i frysen.

Solrosen och jz, hej på er.

Hej vännen!! Hoppas att er lilla eskimå tinar upp som den ska och fastnar Ni har ju redan kämpat som fan så jag hoppas för er skulle att det går vägen för er nu. Kram!
    mammave skrev 2014-11-08 14:28:06 följande:

Solrosen och 72dagar: kul med syskonförsök :)

Det var längesen jag var inne i denna tråd nu. Min lille är 1,5 år och jag hade mkt stöd av er tjejer under resan till plus och med mf och allt. Åh, vad jag önskar att ni alla hade hoppat över i gravidtråden vid det här laget. Jag förstår er frustration och hur jobbigt det är. Jag ska kanske inte jämföra mig med dem som det tagit år för, men jag upplevde att det var extremt jobbigt den tid det tog för mig och jag kan bara föreställa sig hur det känns när det tar ännu längre tid :(

Även här har vi påbörjat syskonförsök, med tanke på att det kan ta lång tid och så. Egentligen skulle jag inte vilja ha för tätt, men vågar inte vänta heller eftersom det kan ta tid, som sagt.

Kram på er och lycka till med bebisverkstan

Kram på dig! Roligt att se dig här, även om jag hellre mött dig i en gravidtråd... men jaja..förhoppningsvis hänger vi snart i fortsättningstråden och ni kan svara på alla frågor jag kommer ha Förstår ni inte vågar vänta att försöka för länge med syskon, men jag håller tummarna för att det går fort denna gång :)

Jag är glad att ni "gamlingar" kikar in här..hoppas innerligt att ni inte behöver kämpa så länge för syskon. Stor kram till er!! Hjärta

• JZ79

Sitter och nojar över huruvida min kropp svarar på Progynon eller inte. Mätning av slemhinna senare i eftermiddag. Känns inget i kroppen som när jag petade i mig alla hormoner vid ivf:erna :-/ Trött och illamående visserligen, men det tror jag hör ihop med smärta/inflammation i leder..

Håll en tumme eller två runt 15.30 att slemhinnan är treskiktad och har en bra tjocklek.

• JZ79

Slemhinnan var bara 6 mm.. Hade trott den skulle varit lite tjockare. Min mens varade längre denna gång, gynekologen trodde det beror på det..jag har haft kortare tid på mig att bilda ny slemhinna. Borde ha minst 1 v till ET å då hinner den väl bli tjockare? Tror den ska vara minst 8 mm, nån som vet?

*lite nervös* ...men det är nog som det ska..ska prata med Åbo imorgon.

• JZ79
    Jennso skrev 2014-11-10 16:10:19 följande:

JZ vet du om den var olika lager pa  den? Jag allt over 7 ar okej sa jag tror inte du behover oroa dig for den kommer hinna vaxa mer pa en vecka. Forsok att ata mycket protein och jag har last om kvinnor som dricker raspberry leaf tea for att fa tjockare slemmhinna. Om du googlar improve lining pa fertility friends sa kommer det nog en del ideer. men jag tror som sagt inte du behover oroa dig

Vi pratade innan undersökningen att Åbo ville veta tjocklek och om den var treskiktad.. Hon sa inget om det sen, kanske det inte går att mäta när den är så tunn? Får maila henne och fråga..
  • JZ79
    wonders skrev 2014-11-10 17:44:39 följande:

J z tror inte att du behöver oroa dig för att den inte ska växa till sig på en vecka. 8mm är en bra tjocklek. Är den treskiktad ännu bättre. . Tror det kommer bli finfint. Har Åbo hört av sig?

Ja visst borde den hinna bli nån mm tjockare på några dagar? Mailade gynekologen och frågade om den var treskiktad eller om det inte gick att se nu när den va så tunn.. Ska prata med Åbo imorgon, de hade stängt (pga tidsskillnad).

Hoppas Åbo kan göra ett vul när maken lämnar sitt. De kan väl ge mig något vaginalt östrogen isf om det behövs eftersom det blir ET typ 3 dagar efter ÄP på donatorn. Borde väl bli billigare med vul i Åbo än här hemma. Min gynekolog tar 1200 kronor och vore skönt att slippa...fast om Åbo vill ha koll så får jag såklart traska dit..
  • JZ79
    JZ79 skrev 2014-11-10 18:15:12 följande:
    Ja visst borde den hinna bli nån mm tjockare på några dagar? Mailade gynekologen och frågade om den var treskiktad eller om det inte gick att se nu när den va så tunn.. Ska prata med Åbo imorgon, de hade stängt (pga tidsskillnad).

Hoppas Åbo kan göra ett vul när maken lämnar sitt. De kan väl ge mig något vaginalt östrogen isf om det behövs eftersom det blir ET typ 3 dagar efter ÄP på donatorn. Borde väl bli billigare med vul i Åbo än här hemma. Min gynekolog tar 1200 kronor och vore skönt att slippa...fast om Åbo vill ha koll så får jag såklart traska dit..
    ..har alltså inte fått svar från min gyn heller eftersom de troligtvis stängde när jag gick och inte hunnit läsa min fråga..Vill ha svaret ifall Åbo frågar imorgon..
  • JZ79
    wonders skrev 2014-11-11 10:38:46 följande:

Hej JZ hoppas att du har fått svar idag. Det brukar iaf i Riga vara så att man får göra ett vul innan så att de kollar en sista gång att det ser bra ut innan införing. Att leva i ovisshet brukar inte vara så roligt men om du inte fått svar senare idag så sänd iväg ett nytt mail som är rödmarkerat.

Tack söta du Kyss Koordinatorn ringde och väckte mig i morse 6 mm var inte så farligt, men de ökade dosen Progynon. Ska ta 2 tabl till natten istället för en. Så nu är jag snart fullproppad i Östrogen. 2 mg 4 tabletter dagligen nu då..men det ska ju gå. Fick mail även från gynekologen idag och slemhinnan var inte tydligt treskiktad.

Imorgon har jag telefontid med läkaren angående återföring av ett eller två embryon. Vi vill 2 om den inte är några toppembryon pga makens spermier. Får se vad de säger om det. SU var dom som föreslog det från början så vi har varit inställda på 2 hela tiden. Reumatologen är på vår linje, kör på två..hoppas att ett fastnar för att öka chanserna. Om det blir tvillingar så fixar min kropp det enligt reumatologen. Idag är donatorn på vul, förhoppningsvis säger läkaren något om det imorgon också.  Det är första ultraljudet på donatorn, så de lär göra ett till innan ÄP bestäms.

Nu ska jag snart iväg till jobbet... Kram på er och ha en fin dag!
  • JZ79
    Söndermarken skrev 2014-11-11 11:04:35 följande:

Är så dålig på att hänga här då det händer så mycket med alla och jag inte hänger med riktigt :)
    Jag började iallfall spruta i fredags, har VUL på fredag och åker troligtvis till Huddinge i början av nästa vecka, mår bra men är JÄTTEtrött, vet inte om det är för att det är November eller om man kan bli det av hormonerna?

Kram på er

wiihoo vilka härliga nyheter Då ligger vi lika.. Tror det är hormonerna som gör dig trött... Håll oss uppdaterade om hur det går!! Kram
    Jennso skrev 2014-11-11 11:09:59 följande:

Spannade att det ar manga som ar igang nu Jag hejar pa er!

JZ jag tror inte jag brukar ha en tydligt treskiktad hinna forrens précis innan EC sa det kommer att ga jatte bra

Tack vännen Hjärta

• JZ79
    Rebster skrev 2014-11-11 12:50:50 följande:

Hej gamla kära bekanta!

Vi har också påbörjat syskonförsök av samma anledning som alla andra; det kan ta tid.
    Har endast försökt i två månader, ska börja försöka på tredje nu snart så vi får se hur det går. Spännande att följa andra syskonförsök här inne också och även ni tappra som orkar kämpa och kämpa med IVF, ÄD etc.
    Ni är fantastiska!Hjärta

Hej vännen!
    Kanske vi kan lyckas bli på smällen ungefär samtidigt denna gång Flört Roligt att ni försöker få syskon. Önskar dig all lycka Hjärta Kram!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus