• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Wittra, bra att du ätit något annat nu. Det finns mängder med sätt att gå ner i vikt på..å det ena behöver inte vara sämre än det andra. I slutändan handlar det om att byta livstil. Göra av med mer kalorier än du stoppar i dig. Enkelt i teorin, men kan vara kämpigt emellanåt. Hitta något som funkar för dig. Låt maken köra på om han vill. Stötta varandra. Mkt socker och diverse tillsatser i alla sådana där pulvershakes och bars. De smakar ju inget vidare nu, ännu värre hade det antagligen varit utan. Plåga dig inte om i inte vill, du valde ju att inte vara med i studien..och det handlade väl om att du inte ville gå på modifast en längre tid? Ät bra mat i mindre portioner så gör du ner ändå. Kram

• JZ79

Wittra, jag förstår fullständigt att du tackade nej till studien..jag tog en chansning för att jag hoppades hamna i gruppen som fick börja ivf omgående. Hade aldrig kört modifast annars. Viktväktarna är mer min grej Nej ingen halsbränna..ingen magkatarr heller faktiskt som jag haft mkt förut. Mådde uselt första veckan med huvudvärk och illamående...sen gick det konstigt nog rätt bra. Blev mätt på en shake Hade ju besök till sköterska och dietist varannan vecka för stötting och pepp, det gjorde att jag orkade hela vägen. Saknade frukt...å det första jag åt efter 3 månader va ett äpple.. Galet att det va det där jäkla äpplet som jag var mest sugen på. Glad att den tiden är över, kan ju ute direkt säga att jag är sugen på en endaste liten shake eller pudding.

• JZ79
    Gozzan skrev 2014-10-13 09:54:53 följande:

Hej brudar, har troligast fått missfall nu i helgen när vi var på mini semester, gick dock inte att fastställa där utan dom ville att vi skulle vänta tills vi kom hem igen och kunde få en mer utförlig undersökning

Åh nej vad tråkigt Hoppas du får mer besked av din klinik och får göra ett vul och/eller hcg test. Kram!!
    hallonbacken skrev 2014-10-13 11:47:21 följande:
    Nja, är nog inte så säkert att det blir ett försök direkt.. Ringde RMC idag och berättade att jag hade fått mensen men då ville hon inte ens föra in det i journalen eftersom jag inte hade tagit ett grav.test... Sedan sa hon att vi inte fick köra Pergotime två månader på rad utan var tvungen att vänta en cykel. Detta sa de inget om när vi träffade dom för att starta igång utan då sa de att det bara var att köra igång. Vi ifrågasatte att jag skulle ta Pergotime eftersom jag har en så regelbunden cykel och att jag därför har naturlig ägglossning men de ville ändå att jag skulle ta det. För att diskutera kommande upplägg kunde vi få en telefontid till läkaren den 5 november dvs om 3,5 veckor för att diskutera saken..! Dock slutade det med att jag ska ta ett grav.test i morgon och ringa till dom igen. Tills dess så skulle hon ha pratat med läkaren om att jag kunde testa i helt naturlig cykel och kolla med vul om det är någon äggblåsa på gång samt sedan äl-testa.
    Problemet med att inte kunna köra denna cykel är att vi ska på semester i november och missar den ägglossningen. Cykeln efter det har de julstängt och då är vi framme i månadsskiftet jan-feb innan vi kan göra nästa försök!! Så frustrerande! 
    Så jobbigt att behöva vänta :/ Låter ju vettigt att köra i naturlig cykel, kolla med vul om det finns äggblåsa, ta ägglossningsspruta kanske? Håller tummarna att ni får köra på!! Fast jag hoppas ännu mer på ett mirakel att du trots mens får ett positivt gravtest Kram!!

• JZ79
    Wittra, appen Lifesum tror jag funkar bra med LCHF..Genom att skriva upp ALLT man äter och dricker så lär man sig ett och annat om vad vi stoppar i oss. Den är gratis och du fyller i hur mkt du vill gå ner per vecka och ålder, kön, längd osv så räknar den ut hur mkt du ska äta varje dag  för att gå ner i vikt. Kram och kämpa på!!! Viktnedgång före ivf är positivt på många sätt, men inte om du mår dåligt av det för det är ju bra att må fint både psykiskt och fysiskt vid behandling ÄppleSolig

wonders, hur mår du annars? vilken vecka? Nalle

hallonbacken, wiihoo va gött att du fick igenom insemination i naturlig cykel {#emotions_dlg.flower}

calabalic, så bra att du till slut fick recept på Lutinus. Konstigt att det ska vara så jävla svårt att få lite hjälp ibland. KRam och hoppas lilla embryot trivs inne i magen och tittar ut om en sisådär 8 månader Baby

Jennso, hur har du det vännen? Kram Hjärta
  • JZ79

Kära vänner, nu är det dags att hålla tummarna. Fertinova i Åbo har nu fått alla de sista pappren med provsvar mm och nu börjar jakten på donator!! Kan inte ens föreställa mig hur vi kommer känna den dag de meddelar att de hittat en donator enligt våra önskemål...Drömmer

Förhoppningsvis kommer kroppen vara tiptop då. Idag har jag fått 4 kortisonsprutor i rygg och höfter. Förhoppningsvis ger de bra resultat och det kan om jag ha tur hålla i sig i flera månader! Mår inte så bra just nu efter injektionerna, det gör ont precis där läkaren stack. Det vänder om några dagar..

Kram på er och ha en fin helg Hjärta

• JZ79

Bolltjej, va roligt att du kikar in här! Helt galet va fort tiden går och snart har du bebis hos dig. Stor kram till dig!! Kika gärna in och berätta om miraklet sen när bebis är född. Kram!!

Jenso, de kan hitta donator när som..senast före jul trodde dom. En tjej från en annan tråd fick donator ungefär en vecka efter att hon skickat in deras sista provsvar. Vet att de börjat leta åt oss nu..så jag hoppas att något händer snart. Angående om det är fler donatorer eller inte så får vissa privata kliniker (som Fertinova) göra ÄD, i Sverige är det vara universitetssjukhusen. Inte så många alltså.. Dessutom skiljer det sig vart man bor. I Skåne har de ingen kö för ÄD, gott om donatorer och framförallt så finns det resurser att göra dessa behandlingar. På Sahlgrenska är inte donatorer det stora problemet utan att de inte har resurser. För att klara av vårdgarantin för de fertilitetsbehandlingar spänningar där kan de just nu bara lägga ca 1 dag i veckan på oss donator-patienter. Galet att det det olika ut beroende på vart man bor.. Du får heller inte söka vården i tex Skåne istället eftersom det inte ingår i vårdgarantin.

• JZ79

Kära vänner..nu har det äntligen hänt! Fertinova, Åbo ringde..DE HAR EN DONATOR!! Imorgon bitti ska jag pratat med läkaren för att lägga upp behandlingsplanen. Donatorn vill köra igång direkt...å det vill vi med Kan bli återföring i slutet på november Drömmer

• JZ79
    hallonbacken, håller tummarna för dig!!  {#emotions_dlg.flower} Kram

Tack sötisar för alla glada tillrop Vi är sådär löjligt glada här hemma...drömmer om gravidmage och pratar med katterna om att vi kanske får en bebis så småningom Drömmer Det är ju inte 100% att det blir en graviditet av första försöket, men såhär nära har vi aldrig varit och vi tänker hoppas och vara så positiva som möjligt Solig
  • JZ79

Fler goda nyheter!! Börjar med behandling nästa vecka, Progynon tabletter. Vul på cd 10, preliminär återföring vecka 47!!! Bara några veckor kvar

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus