Söndermarken skrev 2012-01-12 15:10:59 följande:
Jag har BIM den 14:e men har alla symptom på att mensen är på g.
Om jag skall vara helt ärlig så ade jag nog inte lyckats förmedla till min sambo om hur mycket jag fixade och trixade, räknade , hänger här , läser osv.
Sen är jag den besatta typen och han kan ju lixom vänta med att oroa sig över barnuppfostran tills barnet är här medans jag redan i tanken har varit lååååångt fram i framtiden och klurat på problemlösningar.
Han har en klar bild över sitt föräldraskap som troligtvis formats över många år, men jag som är ny i det här tänket försöker lixom göra allt på en gång.
Jag ser faktiskt fram emot att ta en paus efter detta, just nu iallafall, sen när det börjar närma sig äl kanske man tycker att man vilat färdigt ;)
När jag blev gravid med dottern så hade jag också alla symptom på att mensen var på G. Jag var så säker på att den skulle komma på söndagen (var extremt regelbunden med min mens med exakt 28 dagar emellan då)så att jag på lördagen "festade" till med att bland annat äta en god sallad på chevre, ruccola, jordgubbar, pinjenötter och creme balsamico och ett glas rött till det.