Hej tjejer! Jag hade ju tänkt börja skriva mer här igen, men ni skriver ju så mycket att jag hinner inte hänga med riktigt och mina uppdateringar är dåliga.
I torsdags kom min mens, en dag för tidigt. Samma dag fick jag på posten resultat från min läkare på ämnesomsättningen (har tagit Levaxin nu i bortåt 10 år), TSH låg på 3,2 och T4 låg på 16 vilket han tyckte var helt OK, trots att han vet att vi försöker bli gravida och trots att det till och med i de papper från laboratoriet som jag fick stog att referensvärdet på TSH för gravida ligger på 0,4-2,5. Ok, jag är inte gravid, men vill bli men det värdet bör ju ligga lägre för att fertiliteten ska ha möjlighet att fungera som den ska. Jag blev så arg och besviken och totalt uppgiven( och inte blev humöret bättre heller av mensen som dök upp). Om min läkare inte fattar, vad ska jag göra då? Tycker ni att jag ska vända mig till en annan läkare och hoppas att denne förstår bättre och kan hjälpa mig att anpassa min Levaxin dos, eller ska jag vända mig till gyn, eller vad ska jag göra?