Vi som försökt ett tag utan plus
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Rebster: Jag lever precis som vanligt tills jag får ett plus eller mensen blir försenad. Men när jag "lever som vanligt" brukar det inte ingå så mycket alkohol.
Ibland kan det gå några veckor helt utan alkohol, sen kan det komma tillfällen då jag är sugen och då dricker jag så mycket jag känner för, vilket kan vara alltifrån ett glas vin/öl till en helkväll med drinkar m.m.
Jag tror verkligen på att man ska leva som vanligt (såklart lite beroende på hur ens levnadsvanor ser ut...men allt för osunda vanor är ju inte bra oavsett bebisförsök eller inte!)
Jag dricker också med måtta, kanske 1 gång per månad och så blir det kanske 2 öl eller två glas vin.
Jag måste också få bort cigarettena för att jag vet att det inte är bra. Men det är så svårt, men jag har lovat mig själv att om mensen kommer även denna månad, försök 12 så slutar jag röka! För då vet jag att jag lever "rätt" och att jag gör allt jag kan för att bli gravid! 9 dagar till BIM och jag känner inget konstigt. får se om BDGn kortade ner min cykel eller ej. Kram på er
Bra att få höra hur andra tänker om det här med alkohol. Jag tar gärna ett glas vin eller två på fredagkväll, men jag tycker att det är svårt att inte dricka alls. Jag är ganska ofta på after work och dricker man inte något så börjar alla fråga om man är gravid, och det orkar jag inte heller med. Nästan så att jag längtar till sommaren så slipper man alla after work fredagar .
Vad bra att ni dricker alkohol så sällan, ska försöka att dra ner på det mer....
Hej!
Jag var med i er tråd för ett tag sen och blev gravid på försök 9, men har precis fått tid för en skrapning pga ett missfall som inte vill komma ut. Jag hade idag varit i v.11, men ska på skrapning på onsdag. Så jag vill gärna komma tillbaka till er (eller helst inte egentligen, men men). Jag var väldigt orolig och fick ett tidigt vul som inte visade hjärtaktivitet och fick ett till en vecka senare, där det konstaterades att det troligtvis var ett MF. Fick vänta 2 veckor till och var på vul idag. Jag fick vänta 2 veckor för att de ville att kroppen skulle ta hand om det själv, men det gjorde den inte, så nu är det inbokad en skrapning.
Jag har inte följt tråden efter att jag plussade, bara läst lite sporadiskt för att se hur det gått. Men erkänner att jag har dålig koll, så jag hoppas det är ok om jag ställer frågor som ni redan har svarat på tidigare, om det råkar bli så.
Sirisue: såg att även du fått MF nyligen efter ungefär lika många försök som jag. När började du försöka igen efter MF? Hur många ggr har du försökt efter MF? En del säger att det är lättare att bli gravid direkt efter MF, vilket jag hoppas på. Men jag kommer vara ännu mer rädd att få MF nu än tidigare.
Rebster: Har också läst att det är större chans att bli gravid om man undviker alkohol. Dricker därför ytterst sparsamt sen jag slutade med p-pillerna. Dricker inte mycket i vanliga fall men nu dricker jag bara om vi är borta och bara 1-2glas vin. Är säkert att vara överambiöst men saknar inte alkoholen så varför dricka då om chansen att bli gravid ökar om jag låter bli?
Hej!
Jag var med i er tråd för ett tag sen och blev gravid på försök 9, men har precis fått tid för en skrapning pga ett missfall som inte vill komma ut. Jag hade idag varit i v.11, men ska på skrapning på onsdag. Så jag vill gärna komma tillbaka till er (eller helst inte egentligen, men men). Jag var väldigt orolig och fick ett tidigt vul som inte visade hjärtaktivitet och fick ett till en vecka senare, där det konstaterades att det troligtvis var ett MF. Fick vänta 2 veckor till och var på vul idag. Jag fick vänta 2 veckor för att de ville att kroppen skulle ta hand om det själv, men det gjorde den inte, så nu är det inbokad en skrapning.
Jag har inte följt tråden efter att jag plussade, bara läst lite sporadiskt för att se hur det gått. Men erkänner att jag har dålig koll, så jag hoppas det är ok om jag ställer frågor som ni redan har svarat på tidigare, om det råkar bli så.
Sirisue: såg att även du fått MF nyligen efter ungefär lika många försök som jag. När började du försöka igen efter MF? Hur många ggr har du försökt efter MF? En del säger att det är lättare att bli gravid direkt efter MF, vilket jag hoppas på. Men jag kommer vara ännu mer rädd att få MF nu än tidigare.