• Söndermarken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite

Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • L801

Tack alla snälla för att ni tagit er tid att svara på mitt inlägg. Vi har bara försökt i ynka 4 månader, men det är egentligen inte tiden som gör att jag tycker att det känns jobbigt utan det faktum att min kropp inte fungerat som den ska. Jag tillhör inte de som är naiva och tror att det "bara" är att skaffa barn så när vi började försöka var jag inställd på att det skulle ta sin tid...men det känns som att vi inte fått en ärlig chans än och då är det svårt att ladda om! ...Får en riktig klump i magen när jag läser era inlägg som har försökt mycket längre...Hoppas på bebisar till er! Bara att bita ihop och kämpa på!

• Solrosen 83
    L801 skrev 2012-04-25 17:28:49 följande:
    Tack alla snälla för att ni tagit er tid att svara på mitt inlägg. Vi har bara försökt i ynka 4 månader, men det är egentligen inte tiden som gör att jag tycker att det känns jobbigt utan det faktum att min kropp inte fungerat som den ska. Jag tillhör inte de som är naiva och tror att det "bara" är att skaffa barn så när vi började försöka var jag inställd på att det skulle ta sin tid...men det känns som att vi inte fått en ärlig chans än och då är det svårt att ladda om! ...Får en riktig klump i magen när jag läser era inlägg som har försökt mycket längre...Hoppas på bebisar till er! Bara att bita ihop och kämpa på!
    Ja det blir extra frustrerande och trist när kroppen inte fungerar riktigt som den ska. Känns riktigt hopplöst att försöka när mensen inte är regelbunden och man inte vet om man har äl eller inte. Är tyvärr inte mycket mer att göra än att kämpa på och hoppas på att det snart lyckas. I slutändan leder allt det här jobbiga förhoppningsvis till något väldigt positivt.
  • Vårväntanochlängtan

Idag var jag på mitt cellprov som jag fasade så för men det gick ju snabbt och enkelt som tur var, så nu hoppas jag bara på att allt är bra när jag får svaret inom 6 veckor. Hon sa i alla fall att allting såg bra ut "där nere" och att det ju var bra förutsättningar om man försöker bli med barn som vi gör. 
    Hon sa också att jag ska försöka släppa tankarna men om det har gått ett år så gav hon mig förslag på vart jag skulle vända mig för att det ska gå så snabbt som möjligt så det var ju bra. Men jag hoppas verkligen att det ska gå vägen inom de här 4 månaderna som återstår{#emotions_dlg.flower} 

• Hoppas 2012
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-04-25 18:22:20 följande:
    Idag var jag på mitt cellprov som jag fasade så för men det gick ju snabbt och enkelt som tur var, så nu hoppas jag bara på att allt är bra när jag får svaret inom 6 veckor. Hon sa i alla fall att allting såg bra ut "där nere" och att det ju var bra förutsättningar om man försöker bli med barn som vi gör. 
    Hon sa också att jag ska försöka släppa tankarna men om det har gått ett år så gav hon mig förslag på vart jag skulle vända mig för att det ska gå så snabbt som möjligt så det var ju bra. Men jag hoppas verkligen att det ska gå vägen inom de här 4 månaderna som återstår{#emotions_dlg.flower} 
    Det hoppas jag också, håller tummarna för er...
    Känns konstigt när man tänker på att man försökt i 9 månader....för oss känns det länge men självfallet vet jag att många försöker längre än så.
  • Stora My

Tar bort mig från april eftersom mensen kom och lägger till Bim i maj istället.

BIM-lista 

April
    20/4: 72dagar, försökt (13+)8 månader, andra barnet 

Maj 
    2/5: Nellin, försök 13, första barnet 
    1/5: yca6pe91, försök 8, första barnet
    7/5: Adnil76, försök 11, andra barnet
    10/5: AnnaJosefine, försök 8, andra barnet 
    11/5: Rebster, försök 8, första barnet
    12/5 mamma0702,försök 8,andra barnet 
    15/5: cindy03 (första försöket efter missfall) 
    3:e barnet 16/5: kanske 4a, försök 10, fjärde barnet
    18/5 JZ79, försök 11, första barnet 
    22/5 Stora My, försök 10, tredje barnet.

• Stora My

Men tjejer, det är ju nu det blir. Kvinnor blir ju mer fertila under sommarmånaderna så vi får hoppas på det. Har själv tidigare blivit gravid under sommaren. Nu håller jag tummarna för att det tar sig i maj. =)

• Rebster

Flyttade upp mig eftersom jag hade ägglossning igår, kanske var det tack vare BDG? Fyra dagar tidigare än beräknat kom den iallafall.

En sak som jag plötsligt började noja över var det här med alkohol. Jag pratade nyss med min mamma som sa att vin sänker fertiliteten. Jag som är naturvetenskapligt lagd började genast ifrågasätta detta och undrade hur mycket vin det gällde men det kunde hon inte svara på. Efter en stunds googlande så visar det sig att mellan 1-5 glas i veckan kan sänka fertiliteten med 1/3 jämfört med de kvinnor som inte dricker. 5 glas är ganska mycket och det dricker jag inte på en vecka, men 2 kommer jag upp i lätt. Jag känner bara att jag ORKAR inte anpassa mig till alla regler, för ska man redan bli nykterist fast man inte ens är gravid. Ska jag vara nykter i ett år bara för att det kan möjligtvis minska fertiliteten med 1/3? Nej, jag vill inte det.

Hur gör ni?

April

Maj 
    8/5: Rebster, försök 8, första barnet

• Kravmärkt
    Rebster skrev 2012-04-25 20:57:57 följande:
    Flyttade upp mig eftersom jag hade ägglossning igår, kanske var det tack vare BDG? Fyra dagar tidigare än beräknat kom den iallafall.

En sak som jag plötsligt började noja över var det här med alkohol. Jag pratade nyss med min mamma som sa att vin sänker fertiliteten. Jag som är naturvetenskapligt lagd började genast ifrågasätta detta och undrade hur mycket vin det gällde men det kunde hon inte svara på. Efter en stunds googlande så visar det sig att mellan 1-5 glas i veckan kan sänka fertiliteten med 1/3 jämfört med de kvinnor som inte dricker. 5 glas är ganska mycket och det dricker jag inte på en vecka, men 2 kommer jag upp i lätt. Jag känner bara att jag ORKAR inte anpassa mig till alla regler, för ska man redan bli nykterist fast man inte ens är gravid. Ska jag vara nykter i ett år bara för att det kan möjligtvis minska fertiliteten med 1/3? Nej, jag vill inte det.

Hur gör ni?

April

Maj 

8/5: Rebster, försök 8, första barnet

Jag dricker med måtta. Det är väl enda som jag tänker på när det serveras alkohol, att jag ska ta det lugnt. Att avstå helt orkar jag inte (uppskattar ett gott glas rödvin på helgen).
    Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
  • Hoppas 2012

Jag lever relativt som vanligt innan ev plus. Man kan inte ändra hela livet för det. Sen ja drick med måtta :)
    Jag måste få bort cigg för det förstör en del med fertilitet :(

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus