Vi som försökt ett tag utan plus
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Tack alla snälla för att ni tagit er tid att svara på mitt inlägg. Vi har bara försökt i ynka 4 månader, men det är egentligen inte tiden som gör att jag tycker att det känns jobbigt utan det faktum att min kropp inte fungerat som den ska. Jag tillhör inte de som är naiva och tror att det "bara" är att skaffa barn så när vi började försöka var jag inställd på att det skulle ta sin tid...men det känns som att vi inte fått en ärlig chans än och då är det svårt att ladda om! ...Får en riktig klump i magen när jag läser era inlägg som har försökt mycket längre...Hoppas på bebisar till er! Bara att bita ihop och kämpa på!
Idag var jag på mitt cellprov som jag fasade så för men det gick ju snabbt och enkelt som tur var, så nu hoppas jag bara på att allt är bra när jag får svaret inom 6 veckor. Hon sa i alla fall att allting såg bra ut "där nere" och att det ju var bra förutsättningar om man försöker bli med barn som vi gör.
Hon sa också att jag ska försöka släppa tankarna men om det har gått ett år så gav hon mig förslag på vart jag skulle vända mig för att det ska gå så snabbt som möjligt så det var ju bra. Men jag hoppas verkligen att det ska gå vägen inom de här 4 månaderna som återstår
Tar bort mig från april eftersom mensen kom och lägger till Bim i maj istället.
BIM-lista
April
20/4: 72dagar, försökt (13+)8 månader, andra barnet
Maj
2/5: Nellin, försök 13, första barnet
1/5: yca6pe91, försök 8, första barnet
7/5: Adnil76, försök 11, andra barnet
10/5: AnnaJosefine, försök 8, andra barnet
11/5: Rebster, försök 8, första barnet
12/5 mamma0702,försök 8,andra barnet
15/5: cindy03 (första försöket efter missfall)
3:e barnet 16/5: kanske 4a, försök 10, fjärde barnet
18/5 JZ79, försök 11, första barnet
22/5 Stora My, försök 10, tredje barnet.
Men tjejer, det är ju nu det blir. Kvinnor blir ju mer fertila under sommarmånaderna så vi får hoppas på det. Har själv tidigare blivit gravid under sommaren. Nu håller jag tummarna för att det tar sig i maj. =)
Hoppas :)
Har gyntid nästa v
Flyttade upp mig eftersom jag hade ägglossning igår, kanske var det tack vare BDG? Fyra dagar tidigare än beräknat kom den iallafall.
En sak som jag plötsligt började noja över var det här med alkohol. Jag pratade nyss med min mamma som sa att vin sänker fertiliteten. Jag som är naturvetenskapligt lagd började genast ifrågasätta detta och undrade hur mycket vin det gällde men det kunde hon inte svara på. Efter en stunds googlande så visar det sig att mellan 1-5 glas i veckan kan sänka fertiliteten med 1/3 jämfört med de kvinnor som inte dricker. 5 glas är ganska mycket och det dricker jag inte på en vecka, men 2 kommer jag upp i lätt. Jag känner bara att jag ORKAR inte anpassa mig till alla regler, för ska man redan bli nykterist fast man inte ens är gravid. Ska jag vara nykter i ett år bara för att det kan möjligtvis minska fertiliteten med 1/3? Nej, jag vill inte det.
Hur gör ni?
April
20/4: 72dagar, försökt (13+)8 månader, andra barnet
Maj
2/5: Nellin, försök 13, första barnet
1/5: yca6pe91, försök 8, första barnet
7/5: Adnil76, försök 11, andra barnet
8/5: Rebster, försök 8, första barnet
10/5: AnnaJosefine, försök 8, andra barnet
12/5 mamma0702,försök 8,andra barnet
15/5: cindy03 (första försöket efter missfall)
3:e barnet 16/5: kanske 4a, försök 10, fjärde barnet
18/5 JZ79, försök 11, första barnet
22/5 Stora My, försök 10, tredje barnet.
Jag lever relativt som vanligt innan ev plus. Man kan inte ändra hela livet för det. Sen ja drick med måtta :)
Jag måste få bort cigg för det förstör en del med fertilitet :(