• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

De hittade 3st på 14-15 mm så på söndag ska jag ta ägglossningssprutan, och insemination på måndag efter de har punkterat 1-2 äggblåsor om nu alla är mogna på måndag.

Och så fick jag testa spruta mig i magen, fyyy inte kul!

Var säker på för många ägg!! Så rätt jag hade.

• stegen

De ger en lokalbedövning och för in en nål, så kan väl kännas lite, men är väl mest rädd för lokalbedövningen!!

Sen direkt efter insemination! Men som sagt inte säkert det kommer att behövas, beror på hur de växer under helgen.

• stegen
    Pastell skrev 2012-11-09 14:14:59 följande:
    Insulinsprutor heter det till o med ja

Ja det gjorde inte ont, men känslan att göra det var inte kul!
  • stegen
    Pastell skrev 2012-11-09 14:24:23 följande:
    stegen: Var ger dom lokalbedövningen? Jo det är klart, känslan att ta en spruta i magen är la inte världens häftigaste kanske.

Ingen aning, vill inte veta! Snäll min man var som frågade om det gör ont att punktera.....hormonerna jag har just nu är inte roliga så fick hålla igen och snällt berätta att hade jag velat veta hade JAG frågat!!
  • stegen

Nu bara hoppas på att 1 ägg stannar och inte fler växer ikapp istället så kan vi slippa punkteringen! Helgen kommer att vara sååååå lång, samtidigt nervös. Och ja så skönt att slippa pergon, dock sitter ju hormonerna kvar och nu har jag även humörsvängningar som heter duga, tur mannen vet vad det beror på!

Måtte detta lyckas!!

Måste ha varit skönt att prata med din bror, skönt att ha någon som förstår som man även känner att man vill och kan dela allt med. Och din svägerska kommer att vara guld värd!

• stegen
    Försöker skrev 2012-11-09 19:28:58 följande:
    Såg det här du hade skrivit... Är det inte? Vad är det man kollar på cd 3 då? Var det de här "bokstavsvärderna", THS eller vad det hette?

När mäter man om man fått ÄL då? Känner att jag ställt den frågan förr men minns inte...  

Du ska ta ett blodprov på dag 21 också, där kollar de om du haft ÄL
  • stegen

Pastell, det är helt OK känslor. Jag har brutit ihop många gånger pga samma besked. Tungt var det när syrran och bästa kompisen berättade samma dag för mig att de var gravida och födde senare dagarna efter varandra, så jag önskade jag också fick "vara" med där!!

STOR KRAM

• stegen
    Malin1988 skrev 2012-11-10 09:52:22 följande:
    Jag är så jävla nere idag, varför blir det aldrig något för oss????!!!! :(:(:(:(
    Det är precis så det känns ibland, men det är bara att gråta, må skit och klättra upp igen, vi är starkare än vad vi tror! Vår dag kommer, vi ska alla få det där efterlängtade plusset, vi ska alla förr eller senare bli mammor, eller hur? 

Stor kram, förstår mer än väl hur du känner!! {#emotions_dlg.flower} 
  • stegen

Idag vaknade jag med mensvärk, tänk vad dessa hormoner kan ställa till det i kroppen. Men nu är den borta, bara lite huvudvärk och trötthet. 

Men jag har börjat bli riktigt nervös, självklart har jag varit tvungen att googla det här med att punktera äggblåsor men hittar inte hur det går till förutom vid IVF där man suger ut själva ägget, det är ingen bekväm historia. Undrar om det kanske ändå inte är bäst att vara ganska ovetande. Min förhoppning är att 1 av de stora äggblåsorna och den lite mindre avstannar i sin växt så att jag slipper gå igenom punkteringen.
    Att där är 2 kvar,är visserligen risk för att 2 blir befruktade, men jag ser det som en större chans att 1 blir befruktat än ingen alls som det varit hittills.

Skulle detta misslyckas så hoppas jag att jag har något att säga till om inför nästa försök, det försöket där läkaren har planerat hormonsprutor, tycker att det är ganska uppenbart att det inte behövs, känns som jag hellre tar halva dosen pergo då eller samma dos för det ska tydligen vara lättare att tackla hormonerna andra kuren. Men det finns ingen mening med att jag får så många mogna ägg, vilket jag har trott hela tiden att jag skulle få, och när jag gjorde spolningen sa den läkaren detsamma.

Sen är jag lite nervös att jag skulle få ägglossning innan måndag, men vi har ju inte fått sexförbud så de måste nog känna sig ganska säkra på att det inte kommer att ske?

Massa massa tankar, tur att jag har mer än fullt upp denna helgen så att jag inte hinner grubbla för mycket! 

• stegen
    Malin1988 skrev 2012-11-10 12:36:51 följande:
    Det känns lite bättre nu men jag vaknade på helt fel sida. Jag grät i 3 timmar men nu är jag uppe på benen igen. Håller på fixa ihop smörgåstårta som vi ska äta till middag, Lyxa till det bara sådär :)
    HÄRLIGT!!!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus