Idag vaknade jag med mensvärk, tänk vad dessa hormoner kan ställa till det i kroppen. Men nu är den borta, bara lite huvudvärk och trötthet.
Men jag har börjat bli riktigt nervös, självklart har jag varit tvungen att googla det här med att punktera äggblåsor men hittar inte hur det går till förutom vid IVF där man suger ut själva ägget, det är ingen bekväm historia. Undrar om det kanske ändå inte är bäst att vara ganska ovetande. Min förhoppning är att 1 av de stora äggblåsorna och den lite mindre avstannar i sin växt så att jag slipper gå igenom punkteringen.
Att där är 2 kvar,är visserligen risk för att 2 blir befruktade, men jag ser det som en större chans att 1 blir befruktat än ingen alls som det varit hittills.
Skulle detta misslyckas så hoppas jag att jag har något att säga till om inför nästa försök, det försöket där läkaren har planerat hormonsprutor, tycker att det är ganska uppenbart att det inte behövs, känns som jag hellre tar halva dosen pergo då eller samma dos för det ska tydligen vara lättare att tackla hormonerna andra kuren. Men det finns ingen mening med att jag får så många mogna ägg, vilket jag har trott hela tiden att jag skulle få, och när jag gjorde spolningen sa den läkaren detsamma.
Sen är jag lite nervös att jag skulle få ägglossning innan måndag, men vi har ju inte fått sexförbud så de måste nog känna sig ganska säkra på att det inte kommer att ske?
Massa massa tankar, tur att jag har mer än fullt upp denna helgen så att jag inte hinner grubbla för mycket!