• Söndermarken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite

Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Josefinasfina
    72dagar skrev 2012-04-15 07:44:05 följande:
    Jag dricker i princip aldrig så har inte funderat så mycket på det.

Mamma0702, tänker på det också. När ger man upp hoppet?
    Ge inte upp hoppet!!!!! 
  • mamma0702
    72dagar skrev 2012-04-15 07:44:05 följande:
    Jag dricker i princip aldrig så har inte funderat så mycket på det.

Mamma0702, tänker på det också. När ger man upp hoppet?
    Hoppet är det sista som överger en sägs det ju :) och så är det nog..

Har dålig koll på hur länge ni alla försökt..hur är det för er ?

En söndag med mensvärk är det här :( 
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Inelg skrev 2012-04-15 09:01:15 följande:
    Tja brudar,..
    min mens kom i fredags tyvärr så jag kör min nästa runda apiforce och Rosenrot. Vi tappar inte hoppet. Vi köööör igen!!

Jag hade mensvärk i 4 dagar innan mensen kom. Hoppades på att det skulle vara bebis men icke. Hur som så tappar jag inte hoppet utan laddar inför en ny omgång. Blir inte ett julaftonsbarn iaf vilket är lite skönt. Får man säga så ?!! Haha.
    Det får bli en januari bebis och komma till min födelsedag ist.
    Jag blev spådd att barn skulle ske i februari. Då trodde jag gravid i feb men det kanske i själva verket är att att jag ska föda en februari... ;) Vi får hoppas.
    Vi köööööööör nu finaste brudar. Försök nr 6, here i Come!
    Åh då får vi hoppas att spåeriet har rätt :)

Då ligger vi lite lika cykeln..fick mens idag tyvärr. Såå..försök nr. 8 får det bli för mig nästa gång!
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Josefinasfina skrev 2012-04-15 09:45:27 följande:
    Ge inte upp hoppet!!!!! 
    Nä inte då :) bara lite just en sån här dag men vet att jag kommer igen om några dagar :)
    Oliver 20070210
  • Adnil76

mamma0702 - vi har försökt sen juli 2011. Första barnet blev till på första försöket, så detta var vi verkligen inte beredda på...

• Ciccie86

Försök 12 här nu, så 1 år :/ Testade i morse och inte bodde det någon bebis därinne, som väntat. Så nu kör vi på under ÄL veckan och hoppas på att lyckas! :) Tänker också ofta i banorna om att jag kanske inte kan få barn, vilket känns jobbigt :(
    Igår kväll fick en av mina bästa vänner en som, jag är jätteglad för hennes skull, men samtidigt så avundsjuk. Känner mig usel som känner avundsjuka :( Aja.. Kram på er alla!

• Rebster

Bonjour på er alla. Kom tillbaka från Paris igår. Vill först och främst säga grattis till Josefinasfina, så underbart med ett plus! Sen vill jag säga FAEN till er andra som inte har lyckats. Jag knaprar BDG för glatta livet och hoppas på försök 8, sen kommer jag ta kontakt med Gyn för utredning för jag orkar inte mer psykiskt nu. Vill bara veta om något är fel eller inte!

• Miiiis

Vi tog kontakt med gyn när vi försökt i ett år (i slutet på januari i år), fick ett möte för utredning i mitten på mars och ska på infomöte för IVFi slutet på maj, bor i Sthlm, är 30år. Det verkar som att en utredning kan gå snabbt men även ta lång tid. Är man orolig kanske det är bättre att gå och kolla sig. Mest för att kunna sluta oroa sig. När man gjort utredning hamnar man ju i kö och kan fortsätta att försöka på egen hand medan man väntar. Vårdgarantin gäller här i Sthlm iaf, dvs efter utredning ska man få hjälp inom 3 mån.  Vi har gått hos en privatklinik men landstinget betalar, dvs högkostnadskort gäller.

• Miiiis

Sen får man ju inte glömma att det tar i genomsnitt 7 mån att bli gravid... vilket innebär att det är lika många som blir gravida första månaden som 14 månaden och att det är helt normalt. Men som sagt... oro kan göra en sjuk och det är det inte värt...

• mamma0702
    Miiiis skrev 2012-04-15 13:11:15 följande:
    Sen får man ju inte glömma att det tar i genomsnitt 7 mån att bli gravid... vilket innebär att det är lika många som blir gravida första månaden som 14 månaden och att det är helt normalt. Men som sagt... oro kan göra en sjuk och det är det inte värt...
    Javisst e det så ..
    Oliver 20070210
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus