Vi som försökt ett tag utan plus
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
mamma0702 - vi har försökt sen juli 2011. Första barnet blev till på första försöket, så detta var vi verkligen inte beredda på...
Försök 12 här nu, så 1 år :/ Testade i morse och inte bodde det någon bebis därinne, som väntat. Så nu kör vi på under ÄL veckan och hoppas på att lyckas! :) Tänker också ofta i banorna om att jag kanske inte kan få barn, vilket känns jobbigt :(
Igår kväll fick en av mina bästa vänner en som, jag är jätteglad för hennes skull, men samtidigt så avundsjuk. Känner mig usel som känner avundsjuka :( Aja.. Kram på er alla!
Bonjour på er alla. Kom tillbaka från Paris igår. Vill först och främst säga grattis till Josefinasfina, så underbart med ett plus! Sen vill jag säga FAEN till er andra som inte har lyckats. Jag knaprar BDG för glatta livet och hoppas på försök 8, sen kommer jag ta kontakt med Gyn för utredning för jag orkar inte mer psykiskt nu. Vill bara veta om något är fel eller inte!
Vi tog kontakt med gyn när vi försökt i ett år (i slutet på januari i år), fick ett möte för utredning i mitten på mars och ska på infomöte för IVFi slutet på maj, bor i Sthlm, är 30år. Det verkar som att en utredning kan gå snabbt men även ta lång tid. Är man orolig kanske det är bättre att gå och kolla sig. Mest för att kunna sluta oroa sig. När man gjort utredning hamnar man ju i kö och kan fortsätta att försöka på egen hand medan man väntar. Vårdgarantin gäller här i Sthlm iaf, dvs efter utredning ska man få hjälp inom 3 mån. Vi har gått hos en privatklinik men landstinget betalar, dvs högkostnadskort gäller.
Sen får man ju inte glömma att det tar i genomsnitt 7 mån att bli gravid... vilket innebär att det är lika många som blir gravida första månaden som 14 månaden och att det är helt normalt. Men som sagt... oro kan göra en sjuk och det är det inte värt...