Vi som försökt ett tag utan plus
Vad underbart att läsa JZ att du har fått gnistan tillbaka och att ni har fått tid i Finland! Jag blir verkligen superglad för er skull! Nu måste det bara gå vägen!
Vad det gäller båt till Helsingfors så brukar Viking Line ofta vara billigare än Tallink Silja. Ibland så kan man även få bussresa bokad samtidigt som man bokar båten. Dessa bussresor går från många olika orter, så kolla upp det! Kolla även tågresor ofta, priserna kan skilja mycket från gång till gång. Kolla även från Göteborg. Visst, det blir ju en liten bit för er att åka, men jag tycker att det ofta kan bli billigare, även om man räknar med den extra resekostnaden. Ett annat tips är att kolla evenemangsbiljetter på SJ. Det varven kollega till mig som tipsade om det. Man bokar resa + något evenemang i Stockholm samtidigt via SJ. Evenemanget är tex något museumbesök. Då kan det bli jättemycket billigare! Kollegans dotter tex tjänade på att boka en sådan t.o.r. resa när hon skulle åka till Australien, även om hon bara använde den ena biljetten... Se även över hur mycket det skulle kosta att köra till Stockholm. Då kan ni kanske ta en extra sväng via en viss plantskola som vi både känner till på vägen, Jag vill själv åka dit nämligen...