• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Hoppas, hoppas Kanske 4a att det inte blir någon mens utan ett plus! Ni har ju kämpat och väntat så länge!

• Maramina
    Wittra skrev 2013-12-16 21:31:48 följande:

Hej igen....lite fundersam nu. Enligt app i mobil så skulle min mens börjat igår. Det har den inte och inte en skymt av blod. Men jag ställer mig ändå så skeptisk , förra månaden kom inte heller mensen på utsatt datum. Liksom i somras. Gick några dagar och sen kom den......

Jag vågar inte hoppas något större så sett. Har tänkt att om mensen inte dykt upp förrän till helgen så testar jag. Har inga symtom heller......vare sig att det skulle handla om graviditet eller mens. Har haft en smula halsbränna och lite ont i ryggen men det kan lika gärna vara mensen, det med ryggontet alltså och halsbrännan kopplar jag till min oro och stress.....

Man behöver nödvändigtvis inte ha några symptom även om man är gravid. Särskilt inte i tidig graviditet så vi får hoppas att det är somdu önskar.

Har du haft koll på din menscykel länge med hjälp av appen? Har du lagt in cykellängden själv eller är det något som den automatiskt anpassar längden allt eftersom du för in mer data? Har du testat med ÄL-test? Tiden från ÄL till mens är alltid lika lång, men själva cykellängden kan variera något utan att det är något konstigt.
  • Maramina

Bolltjej: Hoppas att du trots allt får positivt på testdagen! Är det så att du inte får plus och inte heller är gravid så behöver det inte betyda att du har fått missfall, utan att det helt enkelt med hög sannolikhet var så att ägget aldrig lyckades fästa. För att det ska räknas som missfall så måste man ha varit gravid först, och man bör även ha fått positiva graviditetstester och vad jag har förstått så har du inte haft det än i alla fall? Att du inte fått någon blödning, och om du inte är gravid (vilket jag verkligen hoppas att du är!) kan bero på alla hormoner från behandlingen, och då framförallt progesteronet. Det är inte helt ovanligt att mensen fördröjs när man tar det.

Men, som sagt var, jag håller tummar och tår för att ni alla ska få era efterlängtade plus inom de närmaste veckorna!

• Maramina

Bolltjej: Då är du ett år yngre mig

Wittra: Hoppas att du får ditt efterlängtade plus!

• Maramina

BaPumba: Jag beklagar sorgen! En kär anhörigs bortgång är alltid tungt, men så här i juletider är det nog extra tungt tror jag. Skönt att ni fick en stund tillsammans i alla fall och att du fick möjlighet att berätta för henne även om hon inte andades längre. Men jag tror att hon hörde det ändå... Stor kram till dig och din familj!

• Maramina

Wittra: Om du hade senaste mens den 19 november så är du ju fortfarande inom din normala cykel då du skrev att den kunde vara bortåt 34 (?) dagar lång. Nu sitter jag vid mobilen men om jag räknar rätt så är du på cykeldag 33 idag. Så även om mensen inte har dykt upp än och även om du fick negativt på ett digitalt så behöver det egentligen inte betyda så mycket. Det kan fortfarande vara en av dina längre cykler men det kan också vara så att det var för tidigt att visa något på ett digitalt test när du testade. Så avvakta någon dag till och så testa igen om mensen inte dyker upp

• Maramina

Hallonbacken: Min man har också dålig spermiekvalitet och antal enligt utredningen så för vår del så var det ICSI som gällde. Inför första IVF:en så åt han kosttillskott av multivitaminer för män + extra zink + folsyra + L-arginine och jag tror det var något mer. Då var hans prover betydligt bättre och hälften av äggen gjordes det ett försök med "vanlig" befruktning, hälften gjorde man ett försök med ICSI. Både metoderna gav lika bra resultat.

Inför IVF nummer 2 så åt han inga kosttillskott. I och med att det gick så bra första gången så var det tänkt att det skulle bli helt och hållet en "vanlig" IVF, men nu var kvaliteten återigen sämre och de fick ta till ICSI på samtliga ägg. Ingen kan säga om det var kosttillskotten som gjorde sitt, eller inte, men då det är så många som jag har hört verkligen har fått bättre kvalitet efter att ha tagit det så är det helt klart värt att prova! Sedan så är det kanske enbart placebo, men det spelar ju egentligen ingen som helst roll så länge kvaliteten blir bättre, kan jag tycka. Sedan så fick vi ju inga ägg till frysen första gången och ingen graviditet, medan den här gången, med sämre spermiekvalitet fick vi tre till frysen och en lyckad IVF efter ett återinförande av ett topp ägg. Kan tillägga att för min del så har jag inte tagit andra tillskott än multivitaminer för kvinnor, och skillnaden med IVF:erna var att första gången var det långa protokollet och andra korta.

Gå in på www.fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskott.php så kan du läsa mer om olika tillskott. Jag har för mig att det tidigare har stått mer där, särskilt om tillskott för män, men jag kan ha fel

• Maramina
    Cice skrev 2013-12-25 16:35:51 följande:

God jul på Er !

Är det ngn av er som har haft mensvärk /molande värk efter FET, som har lyckats att bli gravid ?

Tacksamt för all hjälp och info.

Julkram Hjärta

Jag hade "mensvärk" när jag väntade dottern, och efter den här lyckade IVF:en så gick aldrig värken från äggplocket över. Eller jo, jag känner inte av det numera men det tog ett tag efter plusset och även ett bra

tag efter äggplocket som det gick över. Vid första IVF:en (misslyckad) gick det över först efter att jag hade slutat med progesteronet. Så molvärk kan betyda både att man är gravid, men även att man inte är det, utan just att mensen är på G. Hoppas att det för din del beror på att det lilla livet har fäst sig och bestämt sig för att stanna
  • Maramina
    By Starlight skrev 2014-01-11 00:07:39 följande:

clearblue ka man typ göra fem dagar före tror jag.

Älskade Ellen född 16 nov 2009
    Det beror väl lite på hur lång lutealfas man har och hur lång tid det tog för det befruktade ägget att fästa? Det är ju skillnad på om man har en lutealfas på 14 dagar eller en på 10 om det finns möjlighet att få plus på ett graviditetstest 3-4 dagar innan BIM. Så det kan skilja väldigt mycket hur mycket hormoner som hunnit bildas så nära efter befruktningen, vilket även skiljer från gång till gång. Det är därför vissa kan plussa flera dagar innan BIM medan andra inte gör det förrän på BIM eller till och med någon dag efter
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus