wonders skrev 2014-03-03 09:06:18 följande:
Hejsan tjejer. Mycket som händer här inne nu.
Bolltjej en fd kollega till mig åt magmedicin för hon trodde att hon hade svår magkatarr när hon var gravid.. Så förhoppningsvis ytterligare ett tecken på att det går åt rätt håll.
Vid illamående har jag bla hört att man kan äta vattenmelon och det har hjälpt. Dock ska man tydligen vara försiktig med ingefära..
Hallonbacken det verkar ju rulla på för er iaf och sprutor kommer efter 1vecka inte verka så farligt längre. Min sambo sa att han gärna hade tagit dem istället för mig om det bara hade varit möjligt.
Calabalic håller tummarna att de sista dagarna gör sitt till och att det blir ett fint litet plus.
Hoppas ni får en riktigt solig dag. Här är det grått men sitter och lägger upp nya träningstider så det känns riktigt bra just nu.
Måste bara hoppa in här, vad det gäller ingefäran. Det ska inte vara några problem att äta/dricka det! Det var tom ett av de tips som läkaren på mödravården kom med när jag väntade dottern och inte kunde behålla något och rasade i vikt
Här kommer ett gäng tips mot illamåendet som jag testat (och jag har testat med det mesta då mitt illamående blir så långvarigt):
Ingefära, antingen som det är eller avkok på det
Sea-band, finns bl.a. på Apoteket
Äta lite men ofta
Piggelin
Mandlar (bra även vid magkatarr)
Bubbelvatten
Postafen
Lergigan Comp (receptbelagd men vänd dig till MVC eller VC så skriver de ut)
Akupunktur (har inte provat själv men det beror enbart på att jag inte lyckats få tag på någon som behandlar gravida då när jag mått som sämst)
Skorpor
Vindruvor (lyckas man inte få i sig något annat kan det bara bra, lite vätska och lite energi, lite åt gången. Det var det som fick mig från att "komma tillbaka" och slippa dropp)
Aldrig bli hungrig
Aldrig bli för mätt
Undvika syrabildande mat
Annars så är det bara att testa sig fram. Det som fungerar på en fungerar inte på en annan. Och var inte rädd för att söka hjälp! Och blir det för jobbigt, sjukskriv dig och be därefter om att få läkarintyg för fortsatt sjukskrivning. Det brukar inte vara någon problem att få det