• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Jag sitter i ett öppet landskap så jag vill/kan inte lägga in bilden via datorn. Imorse satte jag in via mobilappen, misstänker att det är orsaken till att alla inte får se bilden. Men om ni går in på bloggen (adress finns i ett tidigare inlägg) så finns samma bild där. Nu kommer jag försöka låta bli att testa förrän på onsdag, bara för att ge det en chans att öka och bli tydligare

• Maramina

Calabalic: Beklagar det uteblivna plusset!

Wonders: Så spännande! Var är det ni har tänkt göra det?

• Maramina

Calabalic: På nordic IVF där vi går kostar det 27000kr/försök alternativt ett 3-pack som kostar 56000kr (tror jag det var). För att få köpa 3-pack så är det några kriterier man måste hålla, bl.a. får man inte ha ett AMH<0,7 och man får ha gjort max tre IVF-försök innan. Sedan är det ju alla mediciner på det, men det går ju som vanligt på högkostnadsskyddet. Det kan låta som mycket pengar och det ÄR mycket pengar, men man kan, om man har en bra arbetsgivare, betala via lönen innan skatten dras och då kan det bli upp till 50% billigare förutsatt att både kan göra avdrag, vill säga.

• Maramina
    Jayt skrev 2013-10-15 15:46:37 följande:

Är det någon av er som är insatt i försäkringskassan? Jag kommer ta tjänstledig 50% efter jul för att plugga. Om jag nu blir gravid och det går hela vägen visst borde föräldrapenningen baseras på min heltidslön eftersom jag är tjänstledig? Så var det när jag var 100% tjänstledig iaf. Jag ska ringa och fråga men tänkte kolla här först, ni brukar ju ha svar på det mesta ;)

Nu vet jag inte, men jag trodde att det grundar sig på den faktiska lönen, dvs det du jobbar/skulle jobbat den perioden. Men i och med att du skriver att det var på 100% av lönen när du var tjänsteledig till 100% så vet jag inte.
  • Maramina

Snälla JZ skickade mig tester och nu tycker inte jag det är någon tvekan även om det fortfarande är svagt

Hoppas ni ser fast jag sätter in bilden via appen, datorn vägrar koppla upp sig men så är den också sju, åtta år gammal

• Maramina

JZ: Nope, det var inte morgonurin, det var när jag kom hem från jobbet. Kunde inte hålla tassarna borta. När jag tänker efter så hade jag nog inte hållt mig mer än max tre timmar.

Jag fattar inte att jag får utslag redan, det är ju så tidigt! Det är bara 11 dagar sedan äggplock, 8 sedan jag fick tillbaka den lilla stjärnan (läkaren kallade den det, och jag har fortsatt med det för enkelhetens skull). Hade jag inte testat negativt emellan och hade det nu inte blivit så pass starkt skulle jag tvivlat, men inte nu.

Nu kommer jag inte posta några fler bilder här

• Maramina

Äsch, lyckades skicka iväg innan jag var klar. Nu tänker jag inte posta några fler bilder här, och jag kommer nog inte skriva så mycket heller.

Det känns lite jobbigt just i och med att jag har ett barn redan och jag vet att det kan kännas orättvist att inte ens lyckas med första. Men jag hänger i kulisserna!

BaPumba: jag har nu tackat ja till jobbet på det företag som du jobbar på! Så det är verkligen ketchupeffekt i mitt liv just nu...

• Maramina

Calabalic: I och med att det var svagt igår så behöver det nödvändigtvis inte betyda att det är kört bara för att det är svagare idag. Man brukar säga att i tidig graviditet så fördubblas hcg varannan/var tredje dag. Så även om du testat på morgonurin två dagar på raken så kan det vara så enkelt som att din urin varit olika koncentrerat vid de två tillfällena. Jag håller tummarna för att det är något och för att det är här för att stanna!

• Maramina

Calabalic:Stor kram till dig! Hoppas att det blir, trots allt ett fint plus på måndag!

BaPumba: Hur går det för dig? Har känningarna från plocket gått över nu?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus