• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Calabalic: Jag är på ruvardag 6 nu, så det är ju egentligen för tidigt för några symptom från en eventuell graviditet. Dessutom så har jag fortsatt ha känningar i magen, trots att plocket var för 11 dagar sedan. Som du vet så går man ju gärna och känner efter extra mycket nu, men samtidigt så är det bara ett plus som kan då mig att tro på att det har tagit sig, då jag vet att progesteronet kan ge en massa symptom som liknar graviditetssymptom. Sedan så vet jag även att när jag var gravid med dottern så hade jag inga som helst tidiga symptom, ja, jag hade till och med mensvärk

• Maramina

Ingen fara JZ!

Välkommen hit Heidi82! Har de sagt om de ska göra ICSI med tanke på mannens slöa spermier?

• Maramina
    kanske 4a skrev 2013-10-13 20:16:04 följande:

Tack alla för pepp. Vi får se hur det går. Vår sjuåring har testat oss i flera dagar nu så vi är rätt trötta.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
    Usch, det där är ju bara så tröttande när de testar en hela tiden! Det blur inte så mycket ork eller lust över till att ta hand om varandra och än mindre till mys. Hoppas det lugnar sig även där snart!
  • Maramina

Inelg: Jag beklagar verkligen ett missfall! Vet de varför det blir så hela tiden?

Jag är också inne i IVF-svängen och ruvar nu sedan i måndags. Vi fick ut 11 ägg varav 8 var mogna. 5 befruktades och jag fick tillbaka ett toppenfint 3-dagars i måndags. De återstående odlades vidare, men en klarade inte sig. Men tre gjorde det och ligger nu i frysen

• Maramina

Calabalic: Testdag är 20 dagar efter ägguttag så det måste bli den 24:e om jag inte räknar helt fel. Men jag lär testa tidigare. Nu har jag i alla fall testat och sett att ägglossningssprutan gått ur kroppen. Jag vill egentligen hålla mig borta från testandet men jag är en testoman och kommer inte lyckas med det. Så vi får se när det dagliga testandet påbörjas...

Jag skriver om det hela i bloggen drommaravsilver.wordpress.com för den som är intresserad. Fast jag skriver även om mycket annat där också

• Maramina
    Inelg skrev 2013-10-13 21:30:35 följande:

Sk komma in din blogg! Videobloggar du också nåt? Jag är sugen på att följa lite videobloggar om ivf fertilitets problem.

Samma här. En sann testoman. Kommer aldrig kunna hålla mig

Nope, ingen videoblogg för min del. Då jag vill hålla den öppen så försöker jag hålla bloggen lite anonym och har tex inte bilder där man kan se ansikten och jag har inte med några namn. På så vis känner jag att jag kan skriva om det mesta utan att någon ska känna att jag pekar ut någon, och dottern tex inte ska behöva känna sig alltför utlämnad när hon blir äldre. Bloggar du?
  • Maramina

Jobbigt att de inte hittade något!

Första gången körde vi långa protokollet och jag mådde inte alla bra. Fick bland annat kolik av sprayen... Den här gången testade vi korta protokollet och jag har mått jättebra! Äggplocket var mer smärtsam den här gången, tror jag. Har fortfarande, 11 dagar senare känningar, men jag vet inte längre vad som är vad. Det kan likaväl vara mensvärk eller fröet (fast det tror jag påatt det beror på det) som satt sig eller inbillning eller något helt annat... Annars så har jag mått bra!

• Maramina

Idag är det ruvardag 7 och jag tror att jag kan de något! Måtte det nu vara rätt som jag ser, och måtte det hålla sig kvar! Det är ju så tidigt!

Kan någon mer se?

• Maramina

Bilden blev inget bra och det är så svagt, men jag kan som sagt var se ett plus. Hoppas att någon mer kan se, trots att bildens bristande kvalitet och det svaga strecket

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus