• Söndermarken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite

Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Ciccie86

Rebster - Ville också börja barn verkstaden tidigare, men inte sambon. Nu har det gått 1 år och vi är fortfarande på noll. Nästa månad, eller när mensen kommer så börjar jag med BDG.. Hade tänkt börja förra månaden, men mensen kom fyra dagar för tidigt, hade ej hunnit få hem min beställning av BDG.. Nu är det 10 dagar till BIM och tiden saktar sig fram.. Känner inget speciellt förutom lite molvärk, halsbränna till och från och trötthet.. Men sånt får jag ibland.. Hm.. Bara och vänta och se, men har inga förhoppningar :/ Kram

• ElectroDiva

nu ger ja upp hoppet.. NEGATIVT på bim+5

• Maramina
    Nellin skrev 2012-03-25 21:06:11 följande:
    Maramina: Åt du hela månaden? Vad jag förstår så kan risken för missfall öka om man fortsätter att äta det efter ÄL. Om man däremot slutar vid ÄL så ska det inte vara någon fara. Och det är det tydligen vanligare bland de som äter den starkare varianten Royal Jelly. Apiforce ska vara mycket mildare och mindre riskfylld.

Tråkigt att höra om ditt MF, men välkomnar dig tillbaka. Hoppas det tar sig snart igen för dig och att det går hela vägen!  

Jag åt fram till ÄL då jag precis som du hade koll på det.

Nu tänkte jag köra helt "naturell" ett par månader i alla fall för att i maj göra nytt försök med BDG. Om jag inte hinner få ett plus innan dess vill säga! Har fått för mig att det är i maj det händer...

Om inte annat kan man i alla fall drömma om att det är då det sker
  • Maramina
    Nellin skrev 2012-03-25 21:06:11 följande:
    Maramina: Åt du hela månaden? Vad jag förstår så kan risken för missfall öka om man fortsätter att äta det efter ÄL. Om man däremot slutar vid ÄL så ska det inte vara någon fara. Och det är det tydligen vanligare bland de som äter den starkare varianten Royal Jelly. Apiforce ska vara mycket mildare och mindre riskfylld.

Tråkigt att höra om ditt MF, men välkomnar dig tillbaka. Hoppas det tar sig snart igen för dig och att det går hela vägen!  

Jag åt fram till ÄL då jag precis som du hade koll på det.

Nu tänkte jag köra helt "naturell" ett par månader i alla fall för att i maj göra nytt försök med BDG. Om jag inte hinner få ett plus innan dess vill säga! Har fått för mig att det är i maj det händer...

Om inte annat kan man i alla fall drömma om att det är då det sker
  • Nellin
    Barreliten: Spännande! Jag håller tummarna för att allt går som det ska nu! Håll oss uppdaterade!

ElectroDiva: Tråkigt med minus. Kanske spänner du dig och tänker för mycket på det? Om du slappnar av så kanske mensen kommer och så kan du ge dig på ett nytt försök igen?

Maramina: Haha, ja varför inte i maj? Själv hoppas jag på innan maj, men blir nog himlans nöjd om det skulle ske då också, med tanke på hur länge vi har försökt. 
  • Ciccie86

Jag har aldrig provat BDG, så blir första gången i april för mig! Men om man är osäker när man har ÄL, kan man ta fram till dag 14 i cykeln då? Kram på er

• Nellin
    Ciccie: Om du har tur och BDG fungerar lika bra på dig som på många andra så kommer du känna din ägglossning den gången. Den blir nämligen så himla mycket starkare. I annat fall så kan du äta fram tills den dag då du ungefär borde ha ägglossning. Det är nog ingen fara att gå över någon dag hit eller dit. Tänk också på att din menscykel KAN bli kortare (eller längre) än vanligt också. Det måste inte alls bli så, men det finns en möjlighet. Jag själv har en cykel på MINST 33 dagar, men oftast fler, och jag åt ju BDG för första gången nu sist. Hittills har inte mensen kommit. Tror att dag 33 denna månad infaller på lördag, så vi får se om den kommer innan dess eller efter.

Lycka till!

• Ciccie86

Ok :) Jag har haft lite olika cykler.. 28 dagar förrförra månaden, 23 dagar senast :p Men brukar snitta på 28-30 dagar.. Är på dag 18 i cykeln i dag.. Och tror att jag har BIM om 10 dagar, alltså dag 28.. Enligt min kalender.. vi får väl se, om det är som förra månaden så kan mensen komma om 5 dagar :/ Har molvärk idag.. Kanske mens på g :(

• Rebster
    Nellin skrev 2012-03-26 10:02:19 följande:
    Rebster: Sen är vi ju inne i den period på året då flest barn föds, nämligen mars-april. Så det är inte konstigt att vi bara ser magar övereallt. :) Men nog ska det gå det här! Flera försök och ännu mer tålamod!

Min skendräktighet håller i sig. Brösten än sjukt tunga, mycket större en vanligt och ömma som tusan. Kanske är det här ett vanligt menstecken för de som har en frisk och normal cykel? I wouldn't know!
    Däremot känner jag INGENTING i magen, så än är det nog några dagar kvar till mens. Att det ska ta sån tid! Jag vill sätta igång med BDG och RR! 
    Ja, det är sant! Det är nog därför det känns som om det bara ploppar ut barn.
    Jag brukar få ömma och tunga bröst vid mens men det kan ju lika gärna vara ett gravtecken...
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus