Vi som försökt ett tag utan plus
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Hoppas. Har du inhandlat??????
En utvädring:
Var på en supertrevlig middag igår med vänner. En är i 6e månaden och en i 2:a..
Avisssss! Med bådas graviditeter så "hände det bara" ingen planering. Och här sitter jag på försök 5!
Blääh.
Så nu fick jag ut det och nu blickar jag framåt!!! ;)
Håller timmarna för alla! Kram
min vänstra äggstock gör ooont ? :(
Hej på er tjejer, fick läsa ikapp en hel del nu.
Håller tummarna för er skull som har ÄL symptom och förbannar tantjäkeln tillsammans med er som fått besök av henne denna månaden också
Jag har ÄL på måndag skulle jag tro om allt stämmer nu efter ÄL testandet 2 mån i rad. Denna gången testar jag icke. Vi ska väl mysa på imorgon när jag kommer hem efter min lilla tripp och ett par dar framåt och sen hålla tummarna stenhårt! Jag var på kalas idag och min bonuskusins fru är gravid med 2:an i 6 månaden och det kommer bara skilja ett år lite drygt mellan barnen. Bara lite avis där. Dessutom hade dom bara varit ihop i 3 månader när hon blev gravid första gången. Suck! Jag vill också bli gravid nu! Denna gången är det försök nr 8.
Vårväntanolängtan. Mmm förstår dig. Var också på middag igår med två väninnor i 6 resp 2:à mån. Oplanerade grav. Avis som fan.
För mig har vi nu haft 1-års jubileum för att försöka bli gravida. Yey.... Försök 12 nu och jag känner att mensen är i starkt antågande. Jobbar med tanken att det inte blir något syskon till vår lilla kille, vill inte riktigt tro på det, inte riktigt än iaf men faktum är ju att jag är 39 och inte har så mycket mer tid att spela på. Ena dagen känner jag mig helt lugn att det kommer bli bra och vi kommer få barn igen, andra dagen tror jag inte att vi kommer få något syskon alls. Känner mig väldigt lugn och sansad... haha
Hoppas iaf och nu har vi utredning den 12e så vi får se vad de säger där. Hoppas hoppas hoppas......
Vi diskuterar hemma hur långt vi är beredda att gå för att få ett syskon, hur långt är ni beredda att gå?
chleome: Att få komma på utredning är ju bra, se hur allt ser ut, osv. Bättre att veta och om det behövs lite hjälp på traven skulle jag testa extra hormoner för ett syskon.
Här har vi försökt i 8 månader för ett sykon. Ibland är tajmingen inte riktigt på vår sida och det blir bara mys en eller två dagar. Känner mig lite frustrerad men samtidigt är det ju ingen idé att stressa upp sig. Vet sen tidigare att det tar tid innan det tar sig men varje månad hoppas man ju. Idag kom mensen så ingen bebis 2012 för oss.
Hmm..nu känns det verkligen som vååår ute=) vilket känns skönt! Vi är på vårt tionde försök nu( vilket inte känns mer eller mindre hoppfullt denna gång heller) denna gång har jag inte haft ngn koll på varken kalender eller ÄL, vi har myst vid enstaka tillfällen, men däremot har jag prövat/prövar apiforce! :) Kanske bara var det som skulle till;) nej..
Hoppet om ett barn finns fortfarande kvar trots väldigt deppiga mensperioder de senaste månaderna och speciellt förra månaden då mensen var 6 dagar sen:( men jag känner att vårvädret ger lite mer energi att känna sig glad!:) ÄN tappar jag inget hopp om ett lite knyte:)
Jag hoppas för ALLA er andra här inne också. LYCKA TILL:)
Fullt utslag på ÄL-stickan idag. Trött o ont i skallen. Riktigt osugen på sex. Men så är det ju nu för tiden; att man har mer "brukssex" än "nöjessex". Hej å hå... Wish us luck! Nionde eller tionde försöket tror jag.