Vi som försökt ett tag utan plus
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Håller tummarna för alla!
Enligt kalendern borde jag ha ÄL idag eller imorgon.. Men det kan även ha varit tidigare i veckan. Vi har myst på varje dag sedan i söndags.. Men jag känner mig hopplös, vet inte varför :/ Kram
Har du känningar av äl?
Tråkigt med din känsla av hopplöshet :( men förstår precis, är i samma sits nu. Kram
Jag vet inte om jag har ÄL känningar, då jag inte reflekterat kring det mycket tidigare.. Men har mycket flytningar, lite molande värk och någon Skum känsla.. Så tror att det är ÄL! Kram
Låter verkligen dom äl! :) kram
Kanske
Tack! Känns alltid tungt att komma hem efter en semester, men blev ju jobbigt slut på den med mens. Testade ikväll men inget som jag visste. Så ledsamt är det.
Förstår precis hur du menar, sex ska vara roligt o inte för att göra barn så att säga. Sen sep har det gått 8 mån o jag är otålig nu!
Kram
Många deppiga och förtvivlade här i tråden just nu. Men efter regn kommer ju solsken. Nu är våren på ingång på riktigt, och fint väder skänker i alla fall lite extra livslust. Eller vad säger ni?
Jag har en fråga till er som har erfarenhet av tidigare graviditeter. Har ni nåt minne av hur era flytningar var de första veckorna av graviditeten? Eller för all del genom hela graviditeten! Som vanligt, eller förändras de? Större eller mindre mängd?
Bara en vecka kvar till mens för min del och därefter ska vi köra igång igen.
Dagarna går väääldigt långsamt.
Ingelg här. Kikat in i tråden, trodde aldrig jag skulle behöva hamna här. Jag har försökt 5ggr exkl 2 mån paus. Börjar bli träligt det här.. Men än så länge har jag mycket positiv energi och håller min spirit uppe.
Barn nr 2 med en lååååång sladd emellan.. haha
Jag måste dock erkänna att jag bröt dock ihop när min mens kom nu för ett par dagar sedan.. det var första gången jag faktiskt grät rakt ut över det och inte bara "klump i halsen"..
Ja, så är det.
En av mina väninnor annonserade just sin graviditet som"bara hände",. Är så glad för hennes skull men kan inte låta bli att bli lite avis på att "det bara hände" och här går jag och har hållt igång 7 månader men aktivt i 5 månader.
Jag kör en annan metod nu. Apiforce och Rosenrot. Vi får se om det tar sig.
*Hur lång tid skall det ha gått innan man får stämpeln "har svårt att få barn"? När har man haft det "svårt att få barn"? Vad säger ni tjejer?
ska testa under morgonen.
BIM+1 , aldrig haft sen mens, en del symptom, men tja sådan tur har jag nog inte
Hej Inelg, välkommen hit!
Här har du en grupp som vet hur träligt och pissigt det är när man aldrig får sitt plus.
Jag har själv försökt i ett år aktivt, fått diagnosen PCO i januari och sedan dess har jag haft en paus. Men nu har jag, precis som du, börjat med Apiforce och Rosenrot. Efter mensen som kommer till veckan ska vi börja försöka igen och med tanke på alla andras solskenshistorier om Apiforce så känner jag mig hoppfull!
Jag vet inte när man får stämpeln "svårt att få barn", men alla läkare och barnmorskor brukar ju säga att det är normalt att det tar upp mot ett år för många att få barn. Läkarvården klassar dig nog som "svårt att få barn" om det inte tagit sig efter ett år, och det är ju först då du har rätt att få hjälp. Personligen är jag inte mycket för stämplar och tror inte jag har någon åsikt om saken. Det enda jag vet är att jag längtar otroligt efter barn och här får jag möjlighet att dela del längtan med andra individer, som förstår. :) Hoppas du ska trivas!
ElectroDiva: Hur går det? Testat ännu?