Inlägg från: Stargazers |Visa alla inlägg
  • Stargazers

Vi som försökt ett tag utan plus

De som som opereras (med operation gissar jag att de menar ÄP?) går först, så det beror helt på hur många som ska opereras den dagen. Vi ska göra VUL på onsdag, och fastän allt ser OK ut på undersökningen så är det inte säkert att det blir någon återföring. Om det blir någon FET får vi veta på ons em eller tors. 

• Stargazers

Man känner sig bara så himla maktlös i allt detta. Inte nog med att man ska gå igenom hela den här IVF-cirkusen, man är inte ens säker på att få rätt vård i rätt skede. 

• Stargazers
    Jayt skrev 2013-11-25 10:02:13 följande:
    Vad bra! Då det inte slösas bort! Men vi håller tummarna för att ni får göra fet.

Rd 8 idag för min del. Jag är oerhört trött! Bad sambon och min styvdotter att vara tysta i morse så jag fick sova (är ledig) men jag känner mig fortfarande helt slut. Vet inte om det är pga progestronet, minns inte hur det var sist.
    Tack Glad Håller tummarna för att du snart får se ett fint plus på stickan!
  • Stargazers

Åh JZ jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg, det är så mycket som inte har gått er väg de senaste åren Gråter Nu får det väl ändå vara nog!! Ja ni skulle verkligen vara värda att få åka utomlands och bara komma ifrån allt och ladda med ny energi. Jag tycker det låter sunt att du låter tårarna rinna, så kanske smärtan lättar litegrann? Jag tycker det låter som en bra plan att ringa kommunen snart, lika bra att få veta om adoption är ett alternativ eller ej. Sen att det är så sinnessjuka regler för att adoptera är en helt annan diskussion, men jag kan inte låta bli att förargas över att det ska vara så byråkratiskt - ofrivilligt barnlösa har det nog svårt som det är ju! 

Jag måste också bara säga innan jag går att jag fascineras över att du orkar vara så peppande och stöttande mot de andra här i tråden trots allt du och din man går igenom. Du har ett hjärta av guld och det barn som får er som föräldrar (för det kommer ni att bli!) kommer vara världens lyckligaste Hjärta

• Stargazers
    Solrosen: Grattis!! Underbara nyheter! 

Själv var jag på VUL idag inför en eventuell FET på lördag och slemhinnan var 10,7 mm vilket känns bra. Nu hoppas jag bara att kliniken klämmer in oss för en tid på lördag. Känns onödigt att "kasta bort" den här fina slemhinnan ;)
  • Stargazers
    Jayt skrev 2013-11-27 09:45:31 följande:
    Stargazer, håller tummarna att nu får eran lilla eskimå på lördag! Dom måste ju också känna att det är onödigt att slösa bort en så fin slemhinna!
    Ja jag hoppas det!
    Vilket progesteron är det du tar? Själv kör jag med Lutinus nu eftersom jag är lite orolig för att min lutealfas är lite kort, så det känns bättre att ta det säkra före det osäkra. 
  • Stargazers
    Jayt: Oki den har jag inte testat, ingen aning om vad skillnaderna är? Men antagligen är det inte några större skillnader känns det som. Bara två dagar kvar tills du ska testa, jisses vad spännande! 

JZ: Härligt att höra att Försöker tog bort mkt av din oro, och att ni får en tid för samtal om en månad. Då har ni god tid på er att förbereda er! Förstår att ÄD står högst i kurs för er, men som du säger: det skadar inte att ha en back up plan i bakfickan. 

JZ & Wonders: I eftermiddag eller imorgon får vi veta om det blir FET till helgen eller ej. Är nervös nu kan jag säga, känner mig inte hundraprocentigt fokuserad på jobbet för tillfället! Jag hoppas verkligen att de ringer idag...

• Stargazers

Nu ringde kliniken...de var nöjda med slemhinnan, men vi får inte veta förrän imorgon om det blir FET på lördag eller ej. När jag sa att det är jobbigt att vänta ännu en dag på klara besked från dem svarade sköterskan torrt att "det är såhär våra rutiner ser ut". Inte den mest empatiska människan med andra ord. 

• Stargazers

Nämen grattis Jayt!! Vilken underbar känsla för er nu!!

Jag blir tokigt ifall vi inte får göra något FET, det innebär i sånna fall ETT försök på ett halvår, det är verkligen inte okej! Två försök per halvår är väl ändå inte för mycket begärt... Om vi inte hade bott där vi bor (i Norrbotten) och det funnits någon fler klinik i närheten så hade vi bytt illa kvickt. 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus