Ciccie: Så himla onödigt att skoja om såna saker. Oavsett om vi hade haft lätt eller svårt att få barn skulle jag inte vilja att någon skrev om det på skoj på FB. Men bra att din sambo sa som han gjorde! Det är ju ingenting att skämmas för, men ändå vill man inte prata om det. Och så är det säkert massor av människor som går runt och har det likadant.
Jag får aldrig frågan tack och lov, typ när har ni tänkt skaffa barn då?? Men jag är ganska öppen med situationen. Jag tror att i stort sett alla mina vänner vet. Och när det blir dags för utredning till hösten kommer jag antagligen att berätta på jobbet, tänker att det kan vara jobbigt att smussla och behöva gå iväg på arbetstid. Däremot har jag inte berättat för mina förädrar eller syskon än, men det blir det nog så småningom.
Min sambo tar det fortfarande med en klackspark, han tycker inte att vi har svårt att få barn, än. När allt kommer omkring tar jag det oxå med ro fortfarande. Tvärtemot rådet att slappna av, får jag nästan dåligt samvete för att jag kanske är för lugn. Jag kanske borde tänka på det mer? Det kanske är nån slags Gud eller nåt som tror att jag inte vill det tillräckligt mycket?..Men det är som att jag hittar på nya ursäkter hela tiden till varför det inte gör något att det tar tid. Då hinner vi ju flytta till större först. Sambon hinner plugga färdigt. Jag hinner plugga färdigt. Sen kommer det säkert fler grejer som vi kommer på längs vägen som inte skadar om de kommer före barn.. Men allt är ju bara ursäkter. Och det är väl bra att ha något sätt att lindra sin barnlängtan med..