• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Pastell1983 skrev 2013-02-18 12:00:16 följande:
    Kan bara hålla med om dina grubblerier. KRAMJag vet ju inte när äl var, om det var på lördagen eller söndagen men i helgen nån gång. Ska inte testa alls tänkte jag, förrän eventuellt på måndag då om den inte kommit. Du då?

Jag är på ÄL+7 idag och sprutan kan ju ge falskt positivt fram till dag 10. Så jag ska i alla fall vänta med att testa tills fredag när det är dag 11.
  • Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-18 12:05:17 följande:
    Ja det är nog bäst Har bara ett test hemma, vilket nog är bra, annars hade jag nog börjat testa i förtid och bli besviken. Spännande!

Haha ja, samma här! Har också bara ett test som jag fick med mig från kliniken på senaste VUL. Och tur är väl det.

Väldigt spännande detta. Roligt att vi ligger så nära varandra i tid också.
  • Nellin

Maramina, jag förstår att du är besviken. All väntan är ju för lång väntan i det här läget. Men det är bra att läkaren är noga och vill hålla alla värden bra.

Och det är bra att ni chansar och hoppas på storvinst även om inte precis ALLT är tipptopp. För visst kan det gå ändå!

• Nellin
    aaa653 skrev 2013-02-18 17:48:38 följande:
    Nellin: tack, men har en cykel på 63 dagar så de e långt till ÄL

En cykel på 63 dagar och försök nummer 50? Då måste ni ju ha försökt i typ 5-6 år. Varför har ni inte gjort utredning eller ivf tidigare?
  • Nellin
    BaPumba skrev 2013-02-18 18:05:03 följande:
    Nellin: Hur har de konstaterat att du har svag äl? Hur ser man sånt?

Dels pga att jag nästan aldrig aldrig får positivt på ÄL-test trots att man med VUL ser att jag har ägg, i kombination med att jag alltid får spottings en vecka innan BIM vilket tyder på att det hormon som ska hålla mensen borta efter ÄL inte är tillräckligt starkt. Och eftersom INGENTING är fel någonstans men vi ändå inte lyckats på två år genom att göra allt rätt, så tyckte läkaren att vi nog skulle hjälpa ÄL med en spruta. Nu får vi se om det funkar.

Dessutom har jag haft PCO som nu blivit såpass mycket bättre att det inte ska inverka så som för två år sedan, men vi med PCO verkar ofta ha svårare att ägglossa ordentligt.

Hoppas det var ett svar som gick att förstå, hehe. Gud så jag babblar.
  • Nellin

Åh

mylady skrev 2013-02-18 18:23:25 följande:
    Jag orkar inte med att svara alla :/

Ni som fått mens: himla skit. Inte så uppskattad den där röda damen. Hoppas hon håller sig borta nästa gång!

Tänker på er allihopa!

Maken var pigg nog att mysa till det en stund idag. Är bara på cd 8. Men fick lite färg på papperet efteråt.

Fattar inget. Alla dessa typ spottings från o till nu så länge.

Har du kollat cellprov? Jag hade cellförändringar som jag vill slut fick operera bort och det började med spottings efter sex. Fick operera bort livmodertappen. Och jag vill inte skrämma dig, tvärtom! Det var en väldigt enkel operation som dessutom är väldigt vanlig, och efter det har jag inte fått tillbaka dem. Så värt det! Så kolla upp det om du inte redan gjort.
  • Nellin

Idag har mina biverkningar av sprutan - eller gravsymptom om man vill vara hoppfull - verkligen eskalerat. Det sticker och drar, molar på som riktigt mensvärk och jag fixar inte att hålla mig vaken. Tvärsomnade på soffan i eftermiddags. Och detta hemska illamående! Jag måste äta hela tiden för att hålla det under kontroll.

Det kluriga är ju att det faktiskt kan vara så illa att det är sprutan som gör det, men det kan också vara symptom. Man vet ju inte men det är ju helt omöjligt att sluta tänka på det. Jag vet i alla fall att jag aldrig känt såhär förut.

• Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-18 19:40:01 följande:
    Är så dum, beställde 20 test så imorgon tänker jag börja testa. Pucko jag. Men vill va förberedd att mensen kommer.

Haha, men pastell! Din tok. Jag tänkte faktiskt förut att jag nog skulle beställa, men så hejdade jag mig. Men nu när du har beställt så kanske jag minsann också ska göra det. Det vore ju roligt att testa ihop och bete sig som galningar.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus