Fröken Li skrev 2013-02-18 10:51:37 följande:
Hej damer! Förlåt om jag stjäl er tråd men hoppas och tror att ni kan hjälpa mig svara på en fråga då jag följt er ett tag och ser att en del av er tar pergotime. Jag blev gravid i somras men det slutade i missfall. Skrapades i oktober och har sen dess fått ganska regelbunden mens men då jag äl-testar och kollar tempen varje morgon ser jag att jag har ägglossning bara varannan månad. Idag ringde jag gyn och förklarade läget och hon bokade in mig på hormonprover. Systern lät lite stressad och gav mig bara ett datum, så jag kommer att vara på dag 9 i min cykel då.
Borde inte cykeldag ha nån inverkan på resultat av dessa prover, vilka prover kan tänkas tas?? Vad kan ett sådanthär besök leda till?
Tack för hjälpen! Läser i den här tråden och håller mina tummar och tår för er.
Jag skriver som Pastell, det blir nog bara ett inledande besök där ni får diskutera och planera nästa steg. Cykeldag 9 är liksom ingen testdag. Vissa tester ska tas på tredje mensdagen, och en del andra tester tas på cykeldag 21. Sen finns det en del andra hormoner man kan kolla där det inte spelar någon roll vilken dag i cykeln man är på, men inte för att kolla just ägglossningen.
Lycka till!