• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Pastell1983 skrev 2013-02-06 22:13:20 följande:
    Nellin: Vad spännande med vul imorgon, hoppas på ett eller två ägg för dig då. Jag var rädd att jag skulle ha över två denna, men det var visst "bara " ett, ett guldägg kanske
    Ett ägg är ju vad som krävs för att få till en bebis! :) Heja ditt guldägg!

• Nellin

Tack för alla lyckoönskningar, ni är för fina! Och nu vill ni väl veta hur det såg ut? :)

Ja, jag har ju bara ätit en halv enkelkur denna gång. Och tro på fan, där var tre ägg i alla fall. Haha... Så nu ska jag nog aldrig mer äta pergo. MEN, läkaren sa att hon tyckte vi skulle köra på ändå för risken att få trillingar är så liten och eftersom vi försökt i två år utan att lyckas så är det bara att köra sa hon. 

Jag ska göra nytt VUL på måndag för att se hur äggen växer, eftersom det är väldigt tidigt i cykeln. Det som var negativt var att slemhinnan var väldigt tunn och detta sänker våra chanser betydligt sa hon. Den var tunnare än den bör vara med tanke på äggens storlek. Detta kan tydligen ske med pergo och just pga hur liten den var så sa hon att vi inte ska hoppas något denna månad.

Finns det något preparat som kan göra hinnan tjockare?

Förhoppningsvis har den växt på sig lite tills på måndag, för den kunde den visst göra, och då ska vi också se storleken på äggen och bestämma då ifall jag ska ta Ovitrelle eller inte. Men vi fick rådet att köra på under helgen OM äggen nu skulle växa med dunderfart och släppa tidigare än måndag.

Ägg 1: vänster äggstock - 14,5 mm.
    Ägg 2: vänster äggstock - 12.5 mm.
    Ägg 3: höger äggstock - 10.5 mm.

Cykeldag 11. 

• Nellin

Javisst hörrni, haha... jag är dunderkänslig för hormoner. Så ni kan ju ana hur sur jag varit när humöret är lika hormonkänsligt som mina äggstockar. :) Stackars stackars fästman!

Solrosen: Usch för att blöda sådär mycket. Hoppas du kan få hjälp. Det är så jäkla trist att vänta på att någon ska ringa.

• Nellin
    stegen skrev 2013-02-07 14:43:15 följande:
    Nellin: Härligt med 3 ägg, risken finns att den på 10mm tillbakabildas.
    Men visst är det så att du har ÄL även i ostimulerad cykel? Tänkte OM det inte dyker upp ett plus nu så kanske ni kan köra en cykel med bara ovitrelle?

Håller tummarna att ett eller två av dessa ägg är ert guldägg! Det är dags nu!
    Kram
    Jag vet inte om jag har ÄL varje cykel om jag är ostimulerad. Jag får så sällan positivt på ÄL-test. Men jag vet att jag har haft ÄL vissa månader av mig självt. Och nu står det ju klart att jag inte ska äta Pergotime i alla fall. :)

Ja att köra med Ovitrelle ostimulerad är ju ingen dum idé. Vi kanske få köra med Ovitrelle denna gång också, men just slemhinnan kan ju göra så att det skiter sig ändå.

Tack för dina tummar! :)
    Hur mår du och magen? Har ni det bra? 
  • Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-07 15:47:47 följande:
    Nellin, hur tunn var slemhinnan? Min var 6,8 eller nått men han sa det är absolut ingen fara och den hinner växa till sig. Mina ägg var 14,6 och ett var 10....men menade du att det på 10 kan släppa med? Det sa han aldrig till mig? För jag hade som du förra månaden, två på 14,13 och ett på 10. Men de sa att det på 10 inte släpper. Men då kanske jag får två denna månaden också?   Wohoo...hoppas slemhinnan hinner växa till sig för dig och skönt ni får försöka
    Hon sa aldrig hur tjock slemhinnan var, men jag såg på ultraljudet att den var väldigt tunn. Förmodligen mycket tunnare än 6 mm. Men vi ska ju göra ett nytt VUL på måndag. Då ska jag be att få exakta mm. 

Hur tjock måste den vara vid själva ägglossningen för att man ska kunna behålla en graviditet?

Ja du kanske också får två denna månad också. :) Och hellre två än ingen, eller hur?!
    Det är mycket möjligt att den på 10 stannar av och går tillbaka. Kanske till och med den på 12.5. Läkaren trodde att det mest troliga är att två av dem släpper, kanske bara ett, men att vi ändå inte skulle hoppas just för att slemhinnan var på tok för tunn. 
  • Nellin
    Emmaduh skrev 2013-02-07 19:08:16 följande:
    Tack för svaren angående pergotime, gjorde mig lite klokare. Man ska börja äta pergotime på menscykeldag 5, och äta det i 5 dagar. Om man kan få sexförbud om det skulle bildas för många ägg, hur är det då med att ha sex innan man med ultraljud har konstaterar hur många ägg som bildats? Är det liksom okej att ha sex innan man fått konstaterat hur många ägg det finns? Hur stor är risken att det bildas mer än 2 ägg vid behandling med pergotime?
    Man kan aldrig förbjudas att ha sex i den bemärkelsen, men man kan få rådet att avstå. Och innan man gör ultraljudet vet man ju ingenting. De brukar ju göras i så pass god tid innan äggen släpper så det är nog lugnt att köra på fram till ultraljudet.

Alla mår ju olika på pergotime, så det är svårt att säga vad du ska förvänta dig. Vissa känner ingenting alls. Vissa andra, som jag exempelvis, mår skit hela tiden. Men nu är ju jag dyngkänslig för hormoner och blir tydligen överstimulerad av bara en halv enkeldos. Man kan må lite illa, bli lite trött och grinig, bli varmare än vanligt. Men som sagt det är så olika.

Men kör på ni, fram till VUL! :) 
  • Nellin

Och vissa får inga ägg med Pergotime till att börja med, då får man höja dosen. Vissa får ett fint ägg och då är det en bra dos. Vissa får, som jag, massor av ägg, och då måste man sänka dosen. Det är svårt att veta innan hur man reagerar, och man kan får testa några gånger för att hitta rätt dos.

Ägglossar du något själv nån gång? 

• Nellin

Tack för tipsen om crinone! Jag har läst lite som hastigast och uppfattar det som att den ska frigöra progesteron, och jag har ju ProgesterAllkräm hemma, så jag kanske kan ta den istället. Jag ska höra vad läkaren säger på måndagens VUL. Kanske finns nåt bra sätt man kan prova för att försöka tjocka på slemhinnan lite. :)

Annars får vi hoppas på nästa månad istället. Det är ju trots allt inte långt kvar till IVF nu, så de sista månaderna innan det får bli laborationmånader. :)

God natt på er tröttisar! 

• Nellin

Hej flickor!

Jag läser då och då, men skriver inte så mycket. Jag är fortfarande väldigt dålig och börjar överväga att hoppa över försöket denna månad, trots tre ägg på G. Jag ska fortfarande gå på VUL på måndag, men jag tror inte det är någon bra idé att bli gravid när jag är sjuk. Vi vet ju ännu inte vad som är fel, bara att min kropp är väldigt sjuk.

Det känns riktigt pissigt. Särskilt när jag utsatt kroppen för hormoner, och nu kanske i onödan. Men om det skulle behövas en operation under den snara framtiden så är det ju bra om jag inte är gravid. Så jag sitter vid ett vägskäl här nu. Jag vill så himla gärna ha barn och jag önskar så att bli gravid. Samtidigt vill jag inget hellre än att blir frisk och få må bra.

Nåväl. En härlig helg önskar jag er i alla fall.

Puss! 

• Nellin
    Jayt skrev 2013-02-09 23:54:13 följande:
    Har jag missar något Nellin? Vad har hänt? Kram på dig!
    Jag har varit inlagd i fyra dagar med en fullständigt kraschad mage och något galet på hjärtat. Vi vet ännu inte vad det är, men jag är inte bättre. Hjärtat har undersökts med ultraljud och man såg ett blåsljud (en klaff som inte stänger ordentligt) och som blir värre ju högre puls jag får. Det är dock inte detta som orsakar själva hjärtklappningen, men vad vet man inte. Det mest troliga är att det är magen som orsakar det. Att jag har någon inflammatorisk tarmsjukdom, eller gallbelastning.

Vi får se var allt slutar. Så himla dålig tajming att bli såhär sjuk bara.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus