• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Försöker: Byt läkare! Sådär går ju inte att hålla på om man ska få till en bebis heller. Vilken idiot! Byt byt byt!
  • Nellin
    JZ79 skrev 2013-01-29 19:39:54 följande:
    Nellin: va bra att läkaren ringde!! Nu jäklar ska det bli ett fint guldägg
    Tack raring! :) Jag känner mig riktigt hoppfull. Har läst nu om en massa kvinnor som försökt lika länge som jag, som också har lika lindrig PCO som jag och som har testat med pergotime förut men inte blivit gravida. Så testade de till slut med att komplettera pergon med just ovitrellespruta och blev gravida. Så nu hoppas jag verkligen! Tänk att få slippa IVF!
  • Nellin
    Försöker skrev 2013-01-29 20:07:55 följande:
    Men hur?? Vet inte vad 17 jag ska göra, vi har ju liksom bara honom att välja på! Gråter Känns ju ännu värre nu när man hör om såna läkare som er. Men vi blir alldeles utmattade av att lyssna på honom i 10 min...

Maramina - Exakt. Det är precis det du skriver som är det återkommande. Därför förstår jag inte vad han fick "under 4 generellt, dock helst under 3 om man försöker bli gravid". Obestämd Får uppfattningen att han inte uppdaterar sig. Eller helt enkelt kör sitt eget "race".
    Orsaken till hans påståenden är helt enkelt bristande kunskap. Han vet nog helt enkelt inte att det ska ligga under 2.0. Om jag var du, och om jag inte kunde byta läkare, så skulle jag ta med exempel från olika landsting och läkare som visar på att det ska ligga under 2.0. Jag skulle kräva att få levaxin så att TSH sjunker och om han sa emot så skulle jag säga emot ännu mer bestämt.

Det är jättetråkigt, men du får nog helt enkelt ta på dig det tjockaste skinnet du kan hitta på näsan, och sätta hårt mot hårt. Ge dig inte förrän du får det du behöver och har rätt till. Vill du berätta vilket landsting du tillhör? Är du helt säker på att han är den enda? På vår klinik finns två läkare. 
  • Nellin
    Försöker: Du kanske också ska testa den här ägglossningssprutan som jag ska pröva nu då? Om man får ägg själv så kan det ju fortfarande vara så att själva ägglossningen är lite svag och kanske inte kommer igång ordentligt. Det är ju värt ett försök i alla fall. Tänk vad skönt att lyckas utan IVF, för det är nog ingen dans på rosor. Kämpa lite till nu gumman! Försök tuffa till dig lite mot läkaren, eller hitta någon på sjukhuset att tala med om det här att du inte trivs med läkaren. Och självklart ska du ju få ner TSH omedelbart. Det är ju jätteonödigt att utsätta kroppen för en massa hormoner och extra ägg om du ändå har så högt TSH. För även om du blir gravid så måste det ju ner, det är inte bra för bebisen att ha högt.

Maramina: Attans! Men det kan ju vara en tillfällighet och det finns ju ingenting som säger att det inte dyker upp ett lite starkare streck i morgon eller om några dagar. Det är bra att du ändå har humöret uppe. Om det inte blir den här månaden så blir det en annan månad.  :) 

Solrosen: Jag hoppas verkligen för din skull att det är något! Och hur mycket man än försöker låta bli att analysera så går det inte. Jag menar, hur skulle man göra för att lyckas? När man är mitt uppe i det. Det är klart man tänker på det, hoppas och önskar. Kram på dig!

Själv ska jag strax iväg till apoteket och hämta ut min Ovitrelle och min Pergotime. Det var läääänge sedan jag kände mig så här hoppfull. Det var länge sedan jag hade någon ork alls. Väldigt skönt att få tillbaka lite mental styrka, för fy tusan vad knäckt jag var. Jag drömmer verkligen om att lyckas innan IVF. Jag drömmer om att lyckas nu, den här cykeln. Jag drömmer om en novemberunge. :)

Hjärta 
  • Nellin
    Pastell! Roligt att se dig! Jag har också ganska nyligen kommit tillbaka från en lång paus härifrån, men börjar nu känna kämpaglöd igen. :) Börjar med pergo nu på fredag, för andra gången. Ska pröva ta ovitrelle som avslutning den här gången och se om det kan hjälpa. Till april typ gör vi IVF. :) Så du och jag har ju BIM nästan samtidigt och med pergo. :)

Förresten hörrni, jäklar så dyr Ovitrellen är! Strax under 400 kronor! Jag höll på att smälla av. Och så pergon på det, men den är som tur var inte så dyr. Det är inte billigt det här, att försöka få barn. 
  • Nellin
    Stegen: Var sitter värken då? Hur känns den? Har du feber? Tänker om det kan vara något som inte har med bebis att göra. Magkatarr exempelvis är ju vanligt och kan göra väldigt ont. Blindtarmen? Gallan? Växtvärk? Man kommer ju in i olika faser där bebisen växer lite extra. Kanske är en sådan nu? Sök hjälp om du känner dig orolig vettja. 
  • Nellin
    stegen skrev 2013-01-30 21:51:34 följande:

Har inte feber men är stundtals yr och illamående.
    Det kommer i kramper på sidorna ovanför magen, så svart att förklara. Sen hugger det till nertill ibland.
    Känns inte lönt att söka, får väl frågan, blöder du, och gör man inte det så ska man avvakta.
    Så vi får se!
    Ja den frågan får man kanske om det gäller just bebisen, men även om du är gravid så kan ju faktiskt värken bero på något annat. Du kan väl ringa vården om du får feber i alla fall? Det är viktigt.
  • Nellin

Hej på er brudar!

Gud så ni skriver! Fyra sidor för bara idag. Det är bra att tråden används flitigt!
    Och jag kan bara hålla med om det här med att planera. I två år har jag planerat allt som om jag skulle vara gravid eller bli det inom närmst veckor. Alltid! Och det blir ju ingen lycklig av, så nu har jag slutat med det. Sedan min paus. Jag planerar som om jag inte kommer att bli gravid, för om jag blir det så löser det sig ändå. :)

Men nog är det svårt, eftersom man ju hoppas så himla mycket.

I morgon bitti tar jag första pergotabletten denna cykel. Spännande! :) VUL på torsdag och strax därefter en Ovitrellspruta. Nu jäklar ska här bli bebis! :) 

• Nellin

Hej tjejer!

Roligt att så många av er ska träffas! Jag önskar jag hade den ekonomiska möjligheten. Vilket datum var det nu igen? Ett alternativ skulle ju kaaaaaanske vara att jag bara hänger med på middag och så. Spa har jag verkligen inte råd med, hur gärna jag än vill. Särskilt inte med tågpriserna.

Vem var det som skulle "göra stan" under tiden de andra spaar? Jag kanske kan göra stan med den tösen i så fall. Jag är sällan nervös över sådana här saker och har väldigt lätt för att prata och få folk att känna sig avslappnade. Så om nån i så fall vill hänga med mig, eller till och med åka dit ihop (för er från Örebro-trakten) så kan jag ta på mig min allra trevligaste och charmigaste kavaj. :)

Har just svalt första pergotabletten nu och är lite nervös. Jag har haft problem med magen de senaste fyra dagarna så jag hoppas att detta inte blir värre nu. Och så har jag ju den där jäkla överstimuleringen i skallen också. Men jag hoppas det ska gå bra. 

• Nellin
    Jayt skrev 2013-02-01 13:00:54 följande:
    Nellin, vad kostar tåget från Örebro? Jag åker från Katrineholm och tåget går på 198, tur.
    Jag har inte kollat det ännu. Behöver få lite uppdatering om allting. När träffas ni och börjar spaa? När är ni färdigspaade? Vilket hotell bor ni på? Vad kostar det? Vem ska inte spaa och vill du i så fall hänga med mig på stan så länge? (Jag kan inte Göteborg för fem öre men jag har humor och bjuder gärna på mig själv).

Jag vet ju att all denna info har funnits här förut, men eftersom jag då tänkte att jag inte skulle åka alls så har jag inte satt mig in i den.  
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus