• Anonym

Vad är ditt största bekymmer idag?

Jordgubbssmak skrev 2012-03-23 14:37:28 följande:
    Samma som i går. Ingen har ringt mina referenser vilket indikerar att det inte är mig de var mest intresserade av :( igen.... Fattar inte hur man ska få jobb som kräver massa erfarenhet när man inte får nått jobb att få erfarenhet av :(
    Typiskt moment 22. Det gäller att ha kontakter. Vad säger dom om du erbjuder dig att praktisera där du vill jobba? Ett sommarjobb kan annars vara en enklare väg in.

Mitt största problem idag är att jag har träningsvärk och inte orkar träna, fast jag egentligen borde.
  • Anonym
    Jordgubbssmak skrev 2012-03-23 14:37:28 följande:
    Samma som i går. Ingen har ringt mina referenser vilket indikerar att det inte är mig de var mest intresserade av :( igen.... Fattar inte hur man ska få jobb som kräver massa erfarenhet när man inte får nått jobb att få erfarenhet av :(
    Jag höll på att bli galen på det där när jag var arbetslös. ALLA krävde femtioelva års arbetslivserfarenhet men hur sjutton skulle man kunna få det när man ALDRIG fick en ärlig chans?! Nu är det min sambo som sitter fast i det träsket.
    Jag lyckades till slut få ett jobb med liknande uppgifter inom det område jag är utbildad inom. Jag lyckades få tag i en praktikplats på en kommun där jag fick rita av ritningar som enbart fanns på papper så att de kom in i datorn, då fick jag mer erfarenhet i AutoCAD och jag fick lite mer arbetslivserfarenhet. Till slut snubblade jag över en arbetsgivare som faktiskt var villig att ge mig en chans trots att jag egentligen har fel utbildning men jag kan rita i AutoCAD och de behövde någon som kunde det. Jag fick stånga mig blodig i nästan fem år innan jag fick jobbet men jag älskar verkligen mitt jobb.
    GE INTE UPP! Försök att hitta en praktikplats, sommarjobb. Oavsett vad regeringen vi har nu säger om att praktik inte leder någonstans så kan man faktiskt hitta jobb tack vare det. Jag fick jobb tack vare att jag hade haft praktik, jag jobbar inte där jag hade praktiken men med AutoCad som jag verkligen gillar att jobba med
  • Anonym

1, Jag har inte kunnat sova sedan kl.1
    2. Jag vill ha ett barn till men kroppen har tagit sådan stryk av graviditeten med vårat första barn så jag vet inte om jag vågar.

• Anonym

Att jag har sån förbannad huvudvärk och alvedonen verkar inte hjälpa.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-24 16:52:54 följande:
    Att jag har sån förbannad huvudvärk och alvedonen verkar inte hjälpa.

Ja och så skäms jag över mig själv som satt både min ett och tvååringframför tvn med pippi. Stackars lilla ettåringen har aldrig sett på tv förut, men jag orkar inte med dem just nu.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-24 16:54:30 följande:
    Ja och så skäms jag över mig själv som satt både min ett och tvååringframför tvn med pippi. Stackars lilla ettåringen har aldrig sett på tv förut, men jag orkar inte med dem just nu.

Inget fel i det mysigt för ungarna
  • Anonym

att jag vill hitta en go glad snäll kille som gillar mej som jag är och vill skaffa familj, att jag är förkyld igen och att pengarna redan har handlats upp=(

• Anonym

Att jag fortfarande inte kommit över killen och att det känns som ett svek sättet han gjorde allt på

• Anonym

Att datalagringsdirektivet har röstats igenom, och staten vill kunna använda svenskarnas mobiltelefoner som spårsändare. Skrämmande att du inte kan ringa ett samtal, skicka ett mail eller ett SMS utan att staten vet exakt VAR, NÄR, HUR LÄNGE och TILL VEM. Vidrigt och jävligt pinsamt att det röstades igenom med sådan majoritet också. Det här är mitt dagliga problem, varje dag framöver. Jävla stasisamhälle Sverige har blivit!

• Anonym

Idag låtsas jag att mitt största problem är att jag inte bestämt mig för vad jag ska ha till middag, för att slippa tänka på sjukskriving, jobbstrul och sjuk närstående.

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?