Vad är ditt största bekymmer idag?
Ett trasigt nagelband. Jag kan inte låta bli att pilla på det, och det gör svinont.
Ett trasigt nagelband. Jag kan inte låta bli att pilla på det, och det gör svinont.
Jag vet inte vad jag ska äta till lunch. Sambon är i skolan och dottern är på förskolan, så jag kan äta precis vad jag vill och här sitter jag med total idétorka.
Har städdag idag. Golven måste moppas, toa och badrum behöver en ordentlig omgång med skurtrasan och dessutom är det tre akvarier som skulle må bra av ett vattenbyte. Någonstans är det väl meningen att jag ska få i mig lite lunch också och helst hinna duscha med innan jag hämtar barnet från förskolan klockan 14. Det är väl dags att få ändan ur vagnen och sluta sitta här och uggla antar jag. Bläk.
Dotterns extremt röda rumpa. Ingen salva eller luftning i världen tycks göra den bättre och hon ser förfärlig ut
Min sambo är och tatuerar sig, vilket innebär att jag får ta hela middag-bad-tandborstningscirkusen ensam ikväll. Asdrygt.
Dottern kräktes nyss ner hela sängen igen. När, när NÄR ska hon få bli kvitt den här överjävliga magsjukan? Hon är pigg, glad och äter på dagarna, men kräks på kvällen. Stackars stackars liten.
Att vi just hittade en fästing på dottern. Blääää! Den är bortplockad och så nu, men de är ju så vansinnigt läbbiga, och nu känns det som att jag har en miljard äckliga små kryp på mig.
Att dottern startade dagen klockan 04.45 idag känns ju sådär kul. Hon sover igen nu, men det är liksom ingen idé att jag lägger mig, för då blir jag bara ännu tröttare sen. Det kommer att bli en lång dag det här. Hurra för öppna förskolan och billigt kaffe!
Ett supermysko kliande utslag på fotknölen och en stor finne mitt på ena skinkan. Båda gör ont, men finnen ser dessutom läskig ut.
Att vaktmästaren som skulle komma klockan 13 inte har dykt upp, och jag måste gå hemifrån senast 13.30 för att inte bli försenad till förskolehämtning.