• Anonym

Vad är ditt största bekymmer idag?

emmachristina skrev 2012-01-31 08:45:45 följande:
    Min sambo har också den tendensen. Att ljuga om småsaker som inte har någon betydelse. Men det beror nog på att han är så rädd att jag ska bli sur eller på dåligt humör om han säger sanningen. Löjligt, kan man ju tycka. Förhoppningsvis växer han ifrån det snart Flört
    Ja eller hur. Det är ju inte ofta han gör så (som jag vet om iaf), detta är tredje gången på 3,5 år så :p
    Men nu har jag sagt till honom, att jag  verkligen menar det; händer det igen så är det slut, jag måste kunna ha en kille som jag kan lita på. 
  • Anonym

Att jag måste väcka sonen nu, annars kommer han aldrig somna i tid ikväll. Helst av allt vill jag bara gå o lägga mej bredvid honom.

Jag funderar på om jag ska gå ut med min graviditet på facebook nu eller vänta ett tag till.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-31 14:15:25 följande:
    Att jag måste väcka sonen nu, annars kommer han aldrig somna i tid ikväll. Helst av allt vill jag bara gå o lägga mej bredvid honom.

Jag funderar på om jag ska gå ut med min graviditet på facebook nu eller vänta ett tag till.
    Vänta med det tycker jag. Vad vinner du på det? Jag ogillar skarpt folk som berättar allt om sitt privatliv på facebook. Behåll din värdighet och håll dit privatliv för dig själv och de närmaste.

Mitt största problem idag är att jag sagt upp mig från mitt jobb på grund av flytt om två veckor, och ännu inte har något nytt jobb,
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-31 14:36:49 följande:
    Vänta med det tycker jag. Vad vinner du på det? Jag ogillar skarpt folk som berättar allt om sitt privatliv på facebook. Behåll din värdighet och håll dit privatliv för dig själv och de närmaste.

Mitt största problem idag är att jag sagt upp mig från mitt jobb på grund av flytt om två veckor, och ännu inte har något nytt jobb,
    Då tänker vi lika. Men vid min förra graviditet blev visst några stötta av att jag inte hade gått ut med det på facebook. Dom tyckte väl att dom inte räknades. Men men. Väntar nog till våren istället. =)
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-31 14:36:49 följande:

Annars är fb perfekt att gå ut med en sådan sak. Många har det och man slipper tjata om det femtioelva gånger. Och ja jag gick ut med det till mina vänner genom facebook för att slippa tala om det femtioelva gånger. Och om folk vill tala om sitt privatliv är det deras val. Vill du inte se detta får du väl gömma personens uppdateringar eller avsluta fb-relationen,
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-31 11:00:39 följande:
    känns igen.. är samma här, fast är sjukskriven; med SGI baserad på restaurangjobb och därmed inte direkt rik.. men CSN ska man ju betala ändå. Ibland är det lätt att vara efterklok...

Fast man kan ju ansöka om nedsatt belopp i alla fall, gjort det?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-31 18:01:39 följande:
    Fast man kan ju ansöka om nedsatt belopp i alla fall, gjort det?
    Enda gången man kan få det, med dom nya lånen, är om man har försörjningsstöd: och innan jag betalar csn så är jag över existensminimum, efter att jag har betalat så är jag under. Moment22 liksom... får välja mellan att betala å leva under existensminimum eller låta det gå till fogden.. å det senare känns ju bara som rena döden,s å det förra får det bli. Men tungt är det.. inte råd med tandläkare eller ens all vård jag behöver.. välkommen till dagens Sverige.
    Anonym (MrsX) skrev 2012-01-31 12:54:55 följande:
    Ja, och jag har a-kassa baserat på extrajobb och 6 månaders heltid med skitlön....var ju ritkigt rik när jag levde på studielån inser jag nu...
    Ja, ska man vara efterklok hade det varit bättre att inte ha pluggat alls...:(
    jaaa, att leva på studiemedel(trots barn) var fett i jämförelse med det här. Då fick man dessutom massor i studentrabatter över allt..    (fast jag började plugga för att jag var trött på att vara arbetslös, och ett par fick man vara lycklig och ha det ok iaf...)
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2012-01-31 20:47:46 följande:
    Nej, du kan söka nedsättning till trygghetsnivån (INTE nedsättning av synnerliga skäl, då krävs tex socialbidrag), då betalar du 5% av din beräknade årsinkomst.
    Den var ny för mig! OJ; ska jag genast kolla upp! Nya regler då, för så var det inte förut ju..
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2012-01-31 20:47:46 följande:
    Nej, du kan söka nedsättning till trygghetsnivån (INTE nedsättning av synnerliga skäl, då krävs tex socialbidrag), då betalar du 5% av din beräknade årsinkomst.
    och då skulle jag sänka kostnaden med iaf ett par hundra i månaden... Tack! Ska kolla upp det! 
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2012-01-31 20:59:14 följande:
    Se bara till att beställa rätt blankett, alltså inte den som heter synnerliga skäl utan den andra. Jag har haft nedsättning i flera år efter studierna, jag tror alltid det har funnits om man bara har haft rätt blankett
    Inget dom har haft vänligheten att upplysa mig om när jag har ringt... Nåja... (Tittade på sidan, och såg nu var det var för skillnad..)
Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?