• Sousou

Europaportens skola, ngn som har erfarenhet?

Hej, min son är snart 3 och redan nu funderar jag över vilken skola han ska gå i. Vi bor i centrala Malmö, o jag tycker inte om de flesta kommunala skolor som finns i närheten. Har själv gått i i ett par av de och har en äldre son på en annan nu.
    Har hört om Europaportens skola, och undrar om ngn har erfarenhet av den eller kanske ngn annan friskola i malmö? Kostar denna skola pengar?

• Svar på tråden Europaportens skola, ngn som har erfarenhet?
  • sasha1

Pingstkyrkan? Står ingenting om religion på deras webbsida, men det kan vara en stooor fördel.

• Sousou

Är själv kristen så för oss är det bara ett plus:) Har läst mkt här på fl, det e otroligt vad negativa o kritiska de flesta är till kristendomen. Kommer själv från ett land där man har helt annan syn,vare sig det är islam eller kristendom. Herregud, sluta o  låt folk tro på vad de vill! 

Ang skolan ska ringa o höra imorgon:) tack!

sasha1 skrev 2011-11-17 18:28:44 följande:
    Pingstkyrkan? Står ingenting om religion på deras webbsida, men det kan vara en stooor fördel.

Samma här,stor fördel!

• älskarlivet81
    Sousou skrev 2011-11-17 19:34:48 följande:

Är själv kristen så för oss är det bara ett plus:) Har läst mkt här på fl, det e otroligt vad negativa o kritiska de flesta är till kristendomen. Kommer själv från ett land där man har helt annan syn,vare sig det är islam eller kristendom. Herregud, sluta o  låt folk tro på vad de vill! 

Ang skolan ska ringa o höra imorgon:) tack!

Samma här,stor fördel!

Jag är också själv kristen men skulle aldrg sätta mitt barn i Pingstkyrkans skola..
  • älskarlivet81
    sasha1 skrev 2011-11-17 19:55:52 följande:
    Får jag fråga varför?
    För Pingstkyrkan står för saker jag inte står för + att jag tycker att mina barn ska få välja vad de vill tro på själva. Det är inget jag vill trycka på dem..
Svar på tråden Europaportens skola, ngn som har erfarenhet?