Europaportens skola, ngn som har erfarenhet?
"Sympatiserar" du med Pingstkyrkan? Då är nog skolan något för er annars inte..
"Sympatiserar" du med Pingstkyrkan? Då är nog skolan något för er annars inte..
Är själv kristen så för oss är det bara ett plus:) Har läst mkt här på fl, det e otroligt vad negativa o kritiska de flesta är till kristendomen. Kommer själv från ett land där man har helt annan syn,vare sig det är islam eller kristendom. Herregud, sluta o låt folk tro på vad de vill!
Ang skolan ska ringa o höra imorgon:) tack!
Samma här,stor fördel!
Jag har hittat en till friskola i Malmö, den är kristen Mariaskolan. Jag var inte alls för friskolor innan men nu när jag vet hur det är på kommunala skolor så blir jag skräckslagen. Grova svordomar,sexuella kränkningar,våld, kaos i vissa klasser etc,undervisningen blir lidande. Vet för jag har en äldre son på en liten skola i Malmö. Ovannämnda saker sker redan i 1:an! Jag är djupt besviken på min sons skola och hur han beter sig där.
Jag har begränsad med inflytande för han bor mest hos pappa och jag kan inte sitta med han i skolan, har hälsat på dock. Detta för mig har varit varnanade exempel så jag vill INTE att min yngsta son ska bli en liten gangster på skolan redan i lågstadiet.
Du har rätt, men alla kommunala skolor i vårt närområde är sådana,vet det också för har själv gått på ett par o mina syskon har gått där med. Har massa kusiner i Malmö..ända ner i 3:an.
Orkar inte släpa sonen för långt heller(höstVinter). Mariaskolan och Europaporten ligger på gång/cykelavstånd.