Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Europaportens skola, ngn som har erfarenhet?

"Sympatiserar" du med Pingstkyrkan? Då är nog skolan något för er annars inte..

• älskarlivet81
    Sousou skrev 2011-11-17 19:34:48 följande:

Är själv kristen så för oss är det bara ett plus:) Har läst mkt här på fl, det e otroligt vad negativa o kritiska de flesta är till kristendomen. Kommer själv från ett land där man har helt annan syn,vare sig det är islam eller kristendom. Herregud, sluta o  låt folk tro på vad de vill! 

Ang skolan ska ringa o höra imorgon:) tack!

Samma här,stor fördel!

Jag är också själv kristen men skulle aldrg sätta mitt barn i Pingstkyrkans skola..
  • älskarlivet81
    sasha1 skrev 2011-11-17 19:55:52 följande:
    Får jag fråga varför?
    För Pingstkyrkan står för saker jag inte står för + att jag tycker att mina barn ska få välja vad de vill tro på själva. Det är inget jag vill trycka på dem..
  • älskarlivet81
    Sousou skrev 2011-11-17 21:44:48 följande:

Jag har hittat en till friskola i Malmö, den är kristen Mariaskolan. Jag var inte alls för friskolor innan men nu när jag vet hur det är på kommunala skolor så blir jag skräckslagen. Grova svordomar,sexuella kränkningar,våld, kaos i vissa klasser etc,undervisningen blir lidande. Vet för jag har en äldre son på en liten skola i Malmö. Ovannämnda saker sker redan i 1:an! Jag är djupt besviken på min sons skola och hur han beter sig där.

Jag har begränsad med inflytande för han bor mest hos pappa och jag kan inte sitta med han i skolan, har hälsat på dock. Detta för mig har varit varnanade exempel så jag vill INTE att min yngsta son ska bli en liten gangster  på skolan redan i lågstadiet.

www.mariaskolan.net

Jag jobbar som lärare på en skola i Malmö och du kan ju inte dra alla skolor över en kam! 
  • älskarlivet81
    Sousou skrev 2011-11-17 21:50:19 följande:

Du har rätt, men alla kommunala skolor i vårt närområde är sådana,vet det också för har själv gått på ett par o mina syskon har gått där med. Har massa kusiner i Malmö..ända ner i 3:an.
    Orkar inte släpa sonen för långt heller(höstVinter). Mariaskolan och Europaporten ligger på gång/cykelavstånd.

Var bor du då? Antar att du bor typ på Lorensborg? Och ja då kan jag förstå det.. Men jag skulle aldrig sätta mitt barn i en kristen friskola ändå, framför allt inte när det är Pingstkyrkan som håller i den.
  • älskarlivet81
    Sousou skrev 2011-11-17 21:53:50 följande:
    Bor på Dalaplan i Malmö, du skrämmer mig nästan gällande pingstkyrkan..varför är du så emot den?
    Är det för ni har olika trosuppfattningar. Vilken skola jobbar du på? är den bra?
    Jag är emot Pingstkyrkan för att det är en frikyrka med väldigt märkliga (enligt mig) värderingar. Jag skulle aldrig utsätta mitt barn för det.. 

Jag vill inte berätta vilken skola jag jobbar på, men ja, den är bra men ligger inte i ditt område. 
  • älskarlivet81
    Sousou skrev 2011-11-17 21:58:30 följande:
    Ok jag förstår och respekterar din åsikt. Ja det är ju det att isåfall får man välja en skola som ligger längre bort..jaja får se. Ingen panik än iaf.
    Sen är det inte säkert du får plats i en annan stadsdel än där du bor, beror på om det finns plats på annan skola. Närhet går före intressen från andra stadsdelar
Svar på tråden Europaportens skola, ngn som har erfarenhet?