bee skrev 2011-11-20 09:28:04 följande:
Vågar man kasta in en brandfackla?
Min inställning var att jag vet att de gör detta med barnens bästa, även mitt barns bästa för ögonen. Tacksamhet och ödmjukhet tycket jag är klädsamt i sammanhanget.
När det gäller andra saker, IVF, långa väntetider med mera är vi föräldrar tydligen beredda att göra vad som helst för att få barn. Men en hemutrednig, som görs för barnens skull är tydligen inte ok?
Sammanfattningsvis, lite nervöst är det, men gå in i det med rätt inställning, att ni ska finnas för barnen, inte tvärtom, och att ni gör detta för dem, så kommer det att vara lättare.
Betänk också att de "integritetskränkande" frågor ni (kanske) får inte är någonting mot de frågor era barn en dag kan ställa till er. Överlag är det bra att vara genomtänkt i livet..
Lycka till
Hej,
jag vet inte om det var just mig du var spydig emot? Men jag kanske missförstod. Kanske jag var otydlig och att det behövs ett litet förtydligande:
Jag beskev bara mina innersta
känslor och
känslan av den stora makt-obalansen som jag tror socialtanterna var helt omedvetna om, när vi blev så hårt granskade. Dock menar jag
inte att det är fel att bli noga granskad. Det är såklart att vi - som alla andra - ska granskas väldigt noga ! För barnets bästa! Du tycker kanske att mina känslor är fel, men jag anser att man känner vad man känner (jag kan inte bestämma över min känsla) och just då kände vi att det var jobbigt och svårt att svara på frågor om oskulden, politiska åsikter, barndomen, gamla pojkvänner och allt annat i timme efter timme.......MEN
SJÄLVKLART ÄR DET VÄRT DET I SLUTÄNDAN!
Vi ÄR för evigt tacksamma och ödmjuka inför vår stora ansvarsfulla gåva att ta emot ett älskat barn. Självklart ska det absolut ske en ordentlig hemutredning. Och självklart ska socialtjänsten gå noggrannt tillväga. Jag hade gjort det 100 gånger till om det krävdes! Och lika självklart har jag rätt att
känna att det är tufft att bli så i detalj ifrågasatt. Det betyder inte att det är fel.
Det enda jag gjorde här i tråden var att svara på hur det kändes för mig just då, och att vissa frågor kändes omotiverade och påträngande.
Tacksam, det kommer jag alltid att vara.