• Anonym (Tänd på)

Vem är du hemligt kär/tänd på av samma kön?

Är kvinna och måste erkänna att jag varit tänd på och även lite smått förälskad i hemlighet på flera olika kvinnor i mitt liv. Exempelvis en lärare på universitet, Min husläkare. En kollega på jobbet. Ungefär dem jag kommer på. Det är en väldigt trevlig känsla men det är ju tyvärr olyckligt att det är dessa opassande individer jag tänt på. Men men. Hur har ni det? Någon hemlig förälskelse på andra kvinnor i eran vardag/liv?

• Svar på tråden Vem är du hemligt kär/tänd på av samma kön?
  • Anonym (prekärt)
    Pappa46Sthlm skrev 2013-04-24 08:45:40 följande:

Som jag förstod läget, "Prekärt", har du och hon en bra relation idag. Skulle du inte kunna pröva att öka på den lite, för att se vart det leder? Kanske ses för en fika då och då, gå på restaurang och på teater/bio tillsammans? Om det skulle vara så, att hon känner något liknande för dig, så kanske hennes hand rör vid din i biomörkret? Och då vet du ju! Min erfarenhet är att starka och äkta känslor av åtrå eller attraktion mellan människor sällan bara känns av den ena. Om man känner det där pirrande starka i luften med en annan människa, så beror det ofta på en kontakt, en kemi, som stämmer för båda. Eller?

Jo... jag har ju "lurat" ut henne på fikor och luncher ute då och då, men då har jag ju alltid tagit till någon anledning att ses. Hon har ju inte nekat mig sällskap heller, men hon är så otroligt artig och proffsig i sitt sätt så jag tror hon hade träffat mig även om hon innerst inne inte ville. Har svårt att komma på någon anledning till att vi ska ses som inte låter krystad, "har två biljetter till Filmen på fredag, undrar om du skulle vilja hänga med?" låter så uppenbart baktankig (i mina öron )

Eller så tolkar hon det på ett bra sätt och säger "Okej, kul, ska fråga barnen om de vill hänga på också!". Och då blir det nog inget mys i mörkret  Ska försöka komma på något som bara hon kan ställa upp på, hon spelar ett instrument och jag ett annat, båda ganska ovanliga instrument. Skulle kunna försöka dra ihop en duo med henne och på så sätt få tillfälle att komma lite närmare
  • Pappa46Sthlm

Ja, att spela era instrument tillsammans låter ju som en utmärkt idé! Det kan kanske i sin tur ge er fler idéer till att ses mer? Ett enkelt sätt att närma sig varandra kan ju sedan vara att laga lite mat tillsammans, efter det att ni spelat. Lite god mat, lite vin, lite samarbete i köket som ger dig själv att ibland röra vid henne. Kanske är det enklare för er båda att våga komma varandra lite närmare, efter ett glas vin eller två?

• Hanna8

Jag är tjej och kär i en kvinnlig kollega. Försöker alltid pricka in att gå och ta fika samtidigt som hon och sätta mig nära henne i personalrummet så att vi kan prata en stund. Ibland klurar jag ut någon jobbrelaterad fråga så att jag får en anledning att gå till hennes rum och fråga. (Vi tillhör inte samma personalkategori men hon har varit länge på arbetsplatsen och jag är ganska ny.) Jag börjar snart bli riktig expert på de tråkiga statistikprylar hon håller på med ;) Några gånger har jag faktiskt också stuckit in huvudet till henne och bara småpratat en stund. Men jag försöker att inte göra det för ofta för jag vill inte att hon ska tycka att jag är konstig. MEN imorse var det hon som kom in till mig. Bara för att småprata en stund (inget jobbrelaterat). Aw, alltså jag bara smälte. Hon är så fin! Tyvärr känns det HELT kört att hon skulle tycka om mig. Hon är gift (med en man såklart) och har barn i min ålder (hon är 56 år, jag 28). Hon skulle kanske bli äcklad om hon visste vad jag tänkte om henne... Att jag skulle vilja hångla skiten ur både henne och mig.

• Anonym (prekärt)
    Pappa46Sthlm skrev 2013-04-25 13:10:26 följande:
    Ja, att spela era instrument tillsammans låter ju som en utmärkt idé! Det kan kanske i sin tur ge er fler idéer till att ses mer? Ett enkelt sätt att närma sig varandra kan ju sedan vara att laga lite mat tillsammans, efter det att ni spelat. Lite god mat, lite vin, lite samarbete i köket som ger dig själv att ibland röra vid henne. Kanske är det enklare för er båda att våga komma varandra lite närmare, efter ett glas vin eller två?
    Hm, har haft fantasier om att försöka få henne lite lullig. Inte för att jag ska utnyttja henne på nåt sätt givetvis, utan för att hon ska börja prata Ska försöka komma på något.... Svårast är att bli av med barnen på ett fint sätt så vi får chansen att vara ifred
  • Anonym (Kid)
    Hanna8 skrev 2013-05-07 21:24:41 följande:
    Jag är tjej och kär i en kvinnlig kollega. Försöker alltid pricka in att gå och ta fika samtidigt som hon och sätta mig nära henne i personalrummet så att vi kan prata en stund. Ibland klurar jag ut någon jobbrelaterad fråga så att jag får en anledning att gå till hennes rum och fråga. (Vi tillhör inte samma personalkategori men hon har varit länge på arbetsplatsen och jag är ganska ny.) Jag börjar snart bli riktig expert på de tråkiga statistikprylar hon håller på med ;) Några gånger har jag faktiskt också stuckit in huvudet till henne och bara småpratat en stund. Men jag försöker att inte göra det för ofta för jag vill inte att hon ska tycka att jag är konstig. MEN imorse var det hon som kom in till mig. Bara för att småprata en stund (inget jobbrelaterat). Aw, alltså jag bara smälte. Hon är så fin! Tyvärr känns det HELT kört att hon skulle tycka om mig. Hon är gift (med en man såklart) och har barn i min ålder (hon är 56 år, jag 28). Hon skulle kanske bli äcklad om hon visste vad jag tänkte om henne... Att jag skulle vilja hångla skiten ur både henne och mig.
    Blir lite kåt av att läsa din beskrivning...
  • Hanna8
    Anonym (Kid) skrev 2013-05-13 17:11:50 följande:
    Blir lite kåt av att läsa din beskrivning...
    Åh, haha! Skrattande
  • Norrort43

Har en bisexuell läggning men kollar inte speciellt mycket på killar men Fredrik Ljungberg är riktigt sexig.Tungan ute

• Queeroverhere

Min flickvän. Och Helena Bergström. Alltid Helena Bergström.

• Anonym (håller med)
    Queeroverhere skrev 2013-05-17 21:38:45 följande:
    Min flickvän. Och Helena Bergström. Alltid Helena Bergström.
    Ja, Helena Bergström är fin!
  • Kattpappa
    Norrort43 skrev 2013-05-17 21:31:58 följande:
    Har en bisexuell läggning men kollar inte speciellt mycket på killar men Fredrik Ljungberg är riktigt sexig.Tungan ute
    Håller med...speciellt när han spelade fotboll och tv kameran var välplaserad
Svar på tråden Vem är du hemligt kär/tänd på av samma kön?