Pappa46Sthlm skrev 2013-04-24 08:45:40 följande:
Som jag förstod läget, "Prekärt", har du och hon en bra relation idag. Skulle du inte kunna pröva att öka på den lite, för att se vart det leder? Kanske ses för en fika då och då, gå på restaurang och på teater/bio tillsammans? Om det skulle vara så, att hon känner något liknande för dig, så kanske hennes hand rör vid din i biomörkret? Och då vet du ju! Min erfarenhet är att starka och äkta känslor av åtrå eller attraktion mellan människor sällan bara känns av den ena. Om man känner det där pirrande starka i luften med en annan människa, så beror det ofta på en kontakt, en kemi, som stämmer för båda. Eller?
Jo... jag har ju "lurat" ut henne på fikor och luncher ute då och då, men då har jag ju alltid tagit till någon anledning att ses. Hon har ju inte nekat mig sällskap heller, men hon är så otroligt artig och proffsig i sitt sätt så jag tror hon hade träffat mig även om hon innerst inne inte ville. Har svårt att komma på någon anledning till att vi ska ses som inte låter krystad, "har två biljetter till Filmen på fredag, undrar om du skulle vilja hänga med?" låter så uppenbart baktankig (i mina öron

)
Eller så tolkar hon det på ett bra sätt och säger "Okej, kul, ska fråga barnen om de vill hänga på också!". Och då blir det nog inget mys i mörkret

Ska försöka komma på något som bara hon kan ställa upp på, hon spelar ett instrument och jag ett annat, båda ganska ovanliga instrument. Skulle kunna försöka dra ihop en duo med henne och på så sätt få tillfälle att komma lite närmare