Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
Annars refereras du väl som svart i hudfärg? Eller sött chokladbrun?
Undrar: Nope men jag sa det bara med tanke på att tråden inte handlar om nationaliteter utan hudfärg :3
Och ängeln var ett bevis på min sarkasm om du inte förstod det :)
Anonym: Jag sa bara det jag visste :)
Har folk här problem med att acceptera att alla inte kan veta allt?
Anonym; Men det ändrar väl inte det faktum vad slangordet står för ? :)
Nigger används ju som ord för "lägre stående varelse" sen att det kommer från negro är synd.
Men för det ska man inte ta för givet att det är samma sak i Sverige.
Svenskan och engelskan är olika språk och det gör inte att neger betyder samma sak.
Jag säger bara vad jag tycker innan ni börjar klaga om det jag just skrev.
Anonym: Det är svårt när man inte sett en av dessa böcker. Men JAG har aldrig hört att neger har stått för lägre stående varelse. :)
Johan: nej men va ska man säga då? Världsdelstillhörighet?
Sedan så har jag inga planer att säga så utan det var bara hur jag uppfattat det hela.
Delgada: Har man aldrig hört att dem skulle vart det så kan det vara svårt att veta :)
Jamo: Eftersom att jag har hört amerikaner säga både negro och nigger är det nog bara nått jag inte tänkt på :)
Mycket som är uppenbart men som man inte tänker på :)
Anonym: Det är neutralt användande :) och min kille har rasistisk humor, det gör en inte till rasist på en gång.
Betty: Uhm... Du har inte läst allt jag skrivit? Undrar vart intelligensen det är fel på.
Vem det är ska det ju stå.... För snabb på knapparna.....
Jamo: jag syftade på neger där.
Anonym: okej :) va ni tycker om mig skiter jag ganska hårt i iaf. Jag vet iaf sanningen om mig själv och andra runt mig så :)