• Anonym

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Anonym skrev 2011-12-31 15:24:16 följande:
    Jag skulle tvärtom vilja se att bara icke negrer skulle rösta om ordet, då det är infödingarnas ord. Vilket inflyttade ska/borde ha respekt för.
  • Anonym
    Jag skulle tvärtom vilja se att bara icke negrer skulle rösta om ordet, då det är infödingarnas ord. Vilket inflyttade ska/borde ha respekt för.
    Kul poäng!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-31 15:22:34 följande:
    Du verkar tro att det är samma anonym som skriver. Det säger en hel del om din uppfattningsförmåga, så du kanske inte ska ägna allt för stor tid i tråden :)

skriver man nonsens så kvittar det om man är en eller fler som gör det.
  • Anonym

vad menar du?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-31 16:21:47 följande:
    skriver man nonsens så kvittar det om man är en eller fler som gör det.
    som sagt uppfattningsförmåga Skrattande
  • Anonym
    Alma01 skrev 2012-01-03 20:45:57 följande:

Många Anonyma det var här då.

Kan inte säga att jag är förvånad. Fega personer är de flesta smygrasister Glad

Ja det är väl ganska självklart att man är rasist i smyg!! (inte alla är det men de flesta). Jag för min del är rädd förr muslimer och skulle ALDRIG våga säga något öppet som inte var odelat positivt om dem.  Sedan tycker jag också att det är jättetrist att vi har krigsförbrytare!? i Sverige och en massa invandrade mördare som springer lösa och etc etc etc etc etc
  • Anonym

Lite OT.  Hör just på radion att det dödliga våldet är mest förekommande i Skåne?? Är man rasist om man tänker att det beror på att det bor så många invandrare där?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-04 07:46:10 följande:
    Ja det är väl ganska självklart att man är rasist i smyg!! (inte alla är det men de flesta). Jag för min del är rädd förr muslimer och skulle ALDRIG våga säga något öppet som inte var odelat positivt om dem.  Sedan tycker jag också att det är jättetrist att vi har krigsförbrytare!? i Sverige och en massa invandrade mördare som springer lösa och etc etc etc etc etc
    Måste hålla med. Men säger man ordet NEGER så är man rasist med automatik. Jag tycker bara neger är ett mer exakt ord än färgad eller svart. Så därför använder jag det ibland. Jag tycker inte att neger är dummare eller sämre än andra sk raser.
  • Anonym

Håll i er nu......när jag ser en riktigt kolsvart människa så kan jag säga att det är en riktig "blåneger"!! Jag bor i norrland så det är väl ett norrländskt uttryck kanske? Men "blåneger" säger jag självklart bara till min partner som också använder uttrycket och vet vad jag menar. En person som är brun i olika nyanser benämner jag "mulatt".

Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?