• Anonym

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Anonym skrev 2011-12-30 11:05:41 följande:
    ska man använda rasistiska uttryck för att inte ge rasisterna röätt? nej, den logiken hängde jag inte med i. kallar du starka kvinnor subbor och horor för att inte låta mansgrisarna vinna också?
    Men majoriteten anser inte att det är ett rasistiskt uttryck. Så varför ska rasister definiera orden åt oss.
  • Anonym
    ica skrev 2011-12-30 17:23:26 följande:
    Det finns såna undersökningar. Med ditt resonemang är alla kineser rasister mot oss europeer. Då deras ord för oss är "vita djävlar". Men jag har aldrig haft nåt problem med kineser.

vore intressant att läsa! hit me!
  • Anonym
    Alma01 skrev 2011-12-30 00:48:30 följande:
    Då är du antingen obildad eller spelar medvetet dum.
    Det är troligtvis du som är det, om du är helt inne på linjen med korrupta myndigheter..
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-31 02:56:43 följande:
    Det är troligtvis du som är det, om du är helt inne på linjen med korrupta myndigheter..
    Ord
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-31 02:56:43 följande:

vad kom de korrupta myndigheterna ifrån?
  • Anonym
    Hjortron skrev 2011-12-31 10:31:20 följande:
    Det där med att majoriteten inte skulle anse att det är ett rasistiskt ord köper jag inte alls, och dessutom är väl det intressanta att det finns de som inte vill bli kallade för det? Det räcker för mig. Basic respekt. Till den som undrade vad jag menade med vedertaget i sammanhanget så menade jag att den negativa laddningen av ordet är något som oftare uppfattas än att det skulle uppfattas neutralt. Alltså - det spelar ingen roll om ordet i grunden har en neutral betydelse när folk inte uppfattar det så. Jämför med ordet "Fitta" (= våt ängsmark).

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-31 10:37:51 följande:
    finns en omröstningtråd här på FL.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-31 12:49:38 följande:
    finns en omröstningtråd här på FL.

hahahahahahahahahahahahaha! du kan inte på allvar mena den när du skriver
    Anonym skrev 2011-12-30 15:18:11 följande:
    Men majoriteten anser inte att det är ett rasistiskt uttryck. Så varför ska rasister definiera orden åt oss.

(eller menar du att det finns en omröstningstråd om korrupta myndigheter på FL? isf: goddag yxskaft och precis lika relevant...)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-31 14:43:46 följande:
    hahahahahahahahahahahahaha! du kan inte på allvar mena den när du skriver
    Anonym skrev 2011-12-30 15:18:11 följande:
    (eller menar du att det finns en omröstningstråd om korrupta myndigheter på FL? isf: goddag yxskaft och precis lika relevant...)
    Du verkar tro att det är samma anonym som skriver. Det säger en hel del om din uppfattningsförmåga, så du kanske inte ska ägna allt för stor tid i tråden :)
  • Anonym
    An0nym0us skrev 2011-12-31 12:59:06 följande:
    Jag vill se en omröstning där mörkhyade endast får svara, det är trots allt dem som har rätt att avgöra om "neger" är kränkande eller ej. Inte vita medel Svenssons som aldrig kommer bli kallade för "neger".
    Jag skulle tvärtom vilja se att bara icke negrer skulle rösta om ordet, då det är infödingarnas ord. Vilket inflyttade ska/borde ha respekt för.
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?