• Sofistikerad

Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!

Hej alla! Jag och min sambo har vart i verkstaden sen Juni 2010, nu i Januari 2012 har vi fått en tid till utredning på Jakobsbergs gynmottagning i Sthlm. 
    Nu startar en ny vända i den här kampen, och vi hoppas på de bästa!

I den här tråden kan vi följa varandra i våra utredningar, ventilera hur mkt vi vill, på både gott och ont! Jag VET hur dåligt man kan må, hur många sunkiga dagar man kan ha. Därför kan de va såå skönt att spy ur sig till folk som sitter i samma sits som förstår lite bättre än alla andra. 
    Så här kan vi samlas och stötta varandra och följa varandra i kampen om vårat plus  

• Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!
  • tystlängtan

Nu är jag väldigt nervös. Igår ringde de och sa att de fått in en avbokning idag kl.11, så snart ska jag in och göra min spolning. Förutom att jag är nervös dels över själva spolningen och dels resultatet, så är det också lite jobbigt att jag är under tidspress. De räknar med att själva spolningen ska ta ca 30 min, men ibland kan man behöva upp till 30 min efteråt för att återhämta sig. Mitt problem är att jag börjar jobba 12.10 och har ca 30 min körtid ut till jobbet. Jag jobbar som lärare, så tycker inte om att mina elever eventuellt får vänta (har dock satt upp en lapp på dörren att det finns risk att jag blir sen, men tycker det känns dumt ändå). Hoppas att jag mår bra efteråt så att jag kan ge mig iväg direkt, men hoppas framför allt på att allt ser bra ut!

• lantisen02
    tystlängtan skrev 2012-04-03 08:38:43 följande:
    Nu är jag väldigt nervös. Igår ringde de och sa att de fått in en avbokning idag kl.11, så snart ska jag in och göra min spolning. Förutom att jag är nervös dels över själva spolningen och dels resultatet, så är det också lite jobbigt att jag är under tidspress. De räknar med att själva spolningen ska ta ca 30 min, men ibland kan man behöva upp till 30 min efteråt för att återhämta sig. Mitt problem är att jag börjar jobba 12.10 och har ca 30 min körtid ut till jobbet. Jag jobbar som lärare, så tycker inte om att mina elever eventuellt får vänta (har dock satt upp en lapp på dörren att det finns risk att jag blir sen, men tycker det känns dumt ändå). Hoppas att jag mår bra efteråt så att jag kan ge mig iväg direkt, men hoppas framför allt på att allt ser bra ut!

hoppas det går bra med spolingen och att du inte mår dåligt efter eftersom du ska till jobbet
     Själv e jag hemma från jobbet och är förkyld, så trist!!
  • tystlängtan

Då var det gjort. Snacka om överdramatiserat, kändes ju knappt någonting! Allt såg bra ut tack och lov, så fick pergo utskrivet och ska försöka i ett år till innan vi eventuellt går vidare med IVF.

• lantisen02
    tystlängtan skrev 2012-04-03 13:01:01 följande:
    Då var det gjort. Snacka om överdramatiserat, kändes ju knappt någonting! Allt såg bra ut tack och lov, så fick pergo utskrivet och ska försöka i ett år till innan vi eventuellt går vidare med IVF.
    Va skönt att det inte gjorde ont och att det såg bra ut!

Usch det är så jobbigt när de är där nere i "nedre regionen" och att det ska göra ont är ju än värre....usch vad man får stå ut med det mesta.
  • tystlängtan
    lantisen02 skrev 2012-04-04 13:00:34 följande:
    Va skönt att det inte gjorde ont och att det såg bra ut!

Usch det är så jobbigt när de är där nere i "nedre regionen" och att det ska göra ont är ju än värre....usch vad man får stå ut med det mesta.
    Ja, jag är inte helt bekväm i situationen. Dessutom var det två studenter med, så totalt var de fyra personer (läkaren, två studenter och en sjuksköterska som assisterade) som studerade min underliv och min livmoder. På förhand hade jag aldrig trott att jag tyckte det skulle vara ok, men det var inte så hemskt. Bra att man kan bidra som ett bra studieobjekt när man ändå inte duger till att avla fram barn... Obestämd
  • Sofistikerad
    tystlängtan skrev 2012-04-04 18:18:43 följande:
    Ja, jag är inte helt bekväm i situationen. Dessutom var det två studenter med, så totalt var de fyra personer (läkaren, två studenter och en sjuksköterska som assisterade) som studerade min underliv och min livmoder. På förhand hade jag aldrig trott att jag tyckte det skulle vara ok, men det var inte så hemskt. Bra att man kan bidra som ett bra studieobjekt när man ändå inte duger till att avla fram barn... Obestämd
    men nä säg inte så :/
  • Sofistikerad
    tystlängtan skrev 2012-04-05 12:20:27 följande:
    Nä, jag skojade bara. Jag är inte så bitter (än). Hoppas på att pergotime gör mirakel! :)
    jag hoppas de oxå!! :)
  • lantisen02

hur går det för dig sofistikerad?

här som vanligt, ska ha mens på måndag me nnu närmar det sig läkartiden, på onsdag 11 april... nervöst men man hoppas att det går bra!  

Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!