• Sofistikerad

Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!

Hej alla! Jag och min sambo har vart i verkstaden sen Juni 2010, nu i Januari 2012 har vi fått en tid till utredning på Jakobsbergs gynmottagning i Sthlm. 
    Nu startar en ny vända i den här kampen, och vi hoppas på de bästa!

I den här tråden kan vi följa varandra i våra utredningar, ventilera hur mkt vi vill, på både gott och ont! Jag VET hur dåligt man kan må, hur många sunkiga dagar man kan ha. Därför kan de va såå skönt att spy ur sig till folk som sitter i samma sits som förstår lite bättre än alla andra. 
    Så här kan vi samlas och stötta varandra och följa varandra i kampen om vårat plus  

• Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!
  • Yllet
    Sofistikerad skrev 2012-02-07 13:45:59 följande:
    Folk tänker inte på att vissa har de mer svårt att bli gravida
    Nej så långt är jag med, men däremot det där att helt fräckt bara gå fram till folk och tafsa dem på magen?
    Bara för att man "vill kolla om det är något där" är inte det ganska absurdt?
  • lantisen02
    Yllet skrev 2012-02-07 13:44:17 följande:
    Undrar varför folk tror att det är ok att fråga "Så när ska ni skaffa barn?"  eller ännu värre komma och klappa lite på magen och blinka.
    Jodå är med om båda på min arbetsplats och det är jätteprovocerande för mig.
    Hur har ni andra det?
    va störande, skulle bli sur som attans, på min arbetsplats är det många som har småbarn och varit och är gravida, jag har pratat med mina 2 närmaste kollegor om att vi genomgår utredning, så de vet när man är borta ibland och så,
    vi har en ganska öppen och tillåtande atmosfär...så jag kan inte klaga på de!
    Men jag tror att många väntar sig att jag ska bli gravid, min sambo har jobbat utomlands ett halvår och de vet att vi är på gång med familj efter de, men ingen har frågar ännu och det är skönt!
  • Lillagris

Jag brukar svara att vi inte vill ha några barn, då brukar dom sluta fråga iallfall.

• Yllet
    Lillagris skrev 2012-02-07 15:36:34 följande:
    Jag brukar svara att vi inte vill ha några barn, då brukar dom sluta fråga iallfall.
    Jag har börjat svara att VILL HA  barn och FÅR inte är samma sak.
    Det brukar få folk att lägga ner tjatet ganska snabbt.
  • Lillagris
    Yllet skrev 2012-02-07 15:58:34 följande:
    Jag har börjat svara att VILL HA  barn och FÅR inte är samma sak.
    Det brukar få folk att lägga ner tjatet ganska snabbt.
    Åh den va bra :)
  • LillaMy001

Ja den var bra X!!

Nu vet nästan alla mina vänner om våra försök och missfall. Men vår närmaste familj vet inte. Men nu är det snart ohållbart och nästa gång de frågar kommer jag säga som det är. Rätt skönt. Men på jobbet vill jag inte säga något även om det är flera som känner till mina missfall. Ca 20-30 % av snacket på fikarasterna handlar om barn och jag tycker de stirrar på mig och visst har jag fått kommentarer. Då har jag alltid blivit irriterad men har den senaste tiden tänkt att de är ju inte deras fel, lite plumpa är de ju men ändå.

Var på ultraljud för att kolla äggblåsor i måndags. Då sa läkaren att jag redan haft ägglossning (typ i helgen) men det visade sig vara fel för jag fick ägglossning igår (onsdag). När jag ringde och frågade varför och va det var de sett på skärmen om det inne var ett gammalt ägg,  så fick jag som svar att så kan det vara ibland.
    Då fattar jag inte alls varför man gör ett ultraljud om de inte är tilförlitligt. Men nu läggs utredningen ändå på is tills jag gjort min konisering och kanske upp till 6 månader,bara är att vänja sig och vänta ett bra tag till.
    Glad för att jag har ägglossning kan jag inte vara heller för killen har fått herpesutslag så något sex blir det inte heller.. usch vad negativ jag är.. ska rycka upp mig nu!! Basta!!

Lite hopp har jag ändå kvar då jag har telefontid men gyn som ska göra koniseringen. Kanske kanske kan hon komma med något glädjade besked....

• lantisen02

Hej hopp.
    väntar på min tid på torsdag, mitt sista blodprov i utredningen, sen läkartid, väntar på mens(BIM) på lör el sön...brukar ha bruna spottings innan ca 1 vecka ,men nu lyser de med sin frånvaro samt att brösten är "fylligare" och ömma, kanske kanske, hoppas hoppas...... 
    var det inte så (spottings) för sofistikerad oxå och då visade sig ett Plus ?

känner lite hopp... även om det blir mens i helgen, då vi är på G i utredningen

Ha en härlig alla Hjärta dag tjejer

Kram

• Sofistikerad
    lantisen02 skrev 2012-02-14 13:23:50 följande:
    Hej hopp.
    väntar på min tid på torsdag, mitt sista blodprov i utredningen, sen läkartid, väntar på mens(BIM) på lör el sön...brukar ha bruna spottings innan ca 1 vecka ,men nu lyser de med sin frånvaro samt att brösten är "fylligare" och ömma, kanske kanske, hoppas hoppas...... 
    var det inte så (spottings) för sofistikerad oxå och då visade sig ett Plus ?

känner lite hopp... även om det blir mens i helgen, då vi är på G i utredningen

Ha en härlig alla Hjärta dag tjejer

Kram
    Jojomensan, mina spottings syndes inte till för 5 öre :) Första månaden sen dom startade som dom va väck :)
  • Cillah

Nu har vi fått svar på mina blodprover som var normala, och sambons spermaprov var också normalt. Nu väntas det spolning av äggledarna, vilket jag är lite nervös för.

• lantisen02
    Cillah skrev 2012-02-14 19:24:42 följande:
    Nu har vi fått svar på mina blodprover som var normala, och sambons spermaprov var också normalt. Nu väntas det spolning av äggledarna, vilket jag är lite nervös för.

va skönt att proverna såg bra ut! Är spolning nått man gör om proverna ser bra ut? vi har inte hört nått om detta ännu, kanske kommer upp vid läkarbesöket!?

Jag var på sista blodprovet idag så nu hoppas jag att det går fort att få en läkartid.... 

har fått mensvärk här nu, så snart kommer den väl....åhhh, va trött man blir...   
Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!