Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Nån som har varit med om samma? Elliots kiss har nu under senaste veckan varit väldigt, väldigt illaluktande. Tänk typ gammalt utedass, så luktar det. Han kissar dessutom mycket mer än vanligt och vi måste alltså använda vanliga blöjor samt byta på natten för att annars är hela han och sängen genomblöt på morgonen. Innan har han sovit med byxblöjor och de har aldrig varit överdrivet fulla.
    Igår var vi på vårdcentralen med honom där de tog ett urinprov och det visade inte på urinvägsinfektion som vi trodde det kunde vara. Vi tänkte först att han drack för lite eller nåt men han kissar ju massor och urinet är ljust gult. Ibland genomskinligt. Blir orolig, vad kan det vara? Tror han håller på att få tänder med för han dregglar en del, men aldrig hört om att urinet skulle öka i mängd eller lukt av det. När vi frågade doktorn varför urinet luktade så hemskt dumförklarade han oss typ och sa "urin luktar ju starkt". Kan tillägga att han luktade inte på blöjan.

Ger det några dagar till eftersom han inte verkar må dåligt men nåt är det ju! Han har inte heller ätit något som skulle ge urinet konstig lukt och särskilt inte i en vecka i rad...

• Momalicious

Ja men det luktar inte som vanligt kiss, det luktar som tio fyllegubbar stått och pissat på honom. Dessutom känns det inte som att vi ska behöva väcka honom två gånger varje natt för att byta blöja så att han inte vaknar genomblöt. Då luktar ju dessutom hela han blä och måste bada och det är inte speciellt kul.

• Momalicious

Håller tummarna att det går vägen. Får man fråga hur det kommer sig att ni inte gör något mer försök om dessa två skulle misslyckas? Svara inte om du tycker det är för privat.

Blir nog vårdis så snabbt som möjligt. Funderar på om det kan vara diabetes... :(

• Momalicious

Jag förstår er på båda punkterna, både att ni vill ha en till bebis men också pengafrågan. Håller tummar och tår så hårt det går för att ni lyckas!

Sambon får åka till vårdcentralen ikväll med Elliot och kolla blodprov ifall han har diabetes. Ringde först sjukvårdsupplysningen som blev jättearga att vårdcentralen inte kollat det när vi var inne i lördags. Fick ett nummer till barnmottagningen och de var underbemannade men sa att vi absolut skulle kolla upp det idag och blev också upprörda över läkarens nonchalans. Så ja... Gud, jag ber till Gud att det inte är diabetes. Usch vad rädd jag är! :(

• Momalicious

Nej det vet jag men enligt dom skulle det alltid utredas ordentligt varför kisset ändrar sig i mängd, utseende och lukt. Nu är ju inte färgen annorlunda men lukt och mängd har ändrats drastiskt. Vi byter blöja konstant! Och det känns inte kul att behöva väcka honom två gånger per natt för att byta blöja och ÄNDÅ är blöjorna helt smockfulla. Så nu jädrar måste vi få svar, är inte alls kul att sitta på jobbet och försöka fokusera när tankarna är nån annanstans.

Sen tog dom tydligen ingen odling på urinet och det kan man behöva göra för att upptäcka om det är uvi ibland. Ja ja.. Vi får väl se. Är så nervös!

• Momalicious

Tack tjejer. Uppdaterar snabbt för jag är magsjuk (typiskt). Det gick bra igår, blodprovet var normalt. De ville dock ha ett urinprov på fastande mage idag men det gick inte, han vägrade. Får bli imorgon förhoppningsvis. Läkaren var en idiot och kunde ingenting, hade ingen aning om nånting och Tomas fick säga till honom att ta blodprov (!). Hatar jävla idiotstafettläkare.

• Momalicious

Varför ska du ens vänta en vecka? Eller två för den delen? Du skapar ju bara förhoppningar hos dig själv. Det kan ju vara så att eftersom du vill bli gravid kan mensen bli sen bara därför. Är det inte skönare att veta om du är gravid eller ej nu än om två veckor? :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !