Inlägg från: AnnaCL |Visa alla inlägg
  • AnnaCL

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Hörni, vad brukar ni göra tillsammans med era små när de inte är på ÖF/Förskolan? Känns som om man gör samma saker jämt och nu när vi dessutom ska hålla oss borta från ÖF några dagar pga smttorisken efter magsjukan. Jag behöver inspiration! Vi klättrar lite på väggarna ibland:)

Angelique: Så spännande!   

• AnnaCL

Elsa tycker också om att gå ute. Här är det bara så sjukt mycket snö att alla gungor  är översnöat totalt. Drivorna är meterhöga. Man kan inte se lekplatsen längre. Vi var ute och åkte skoter för någon vecka sedan och elsa kunde bara stå i snödrivan. Hon var som en gullig staty i snö. Det får bli mycket åka pulka och gå där det är skottat. Vi brukar försöka leta olika djur att kolla på, det är populärt. Tur att många är ute och går med sina hundar. Jag har försökt att börja introducera måla och rita men än så länge är det jag som tycker att det är roligast. Annars gör vi som ni ungefär. Ibland tänker jag bara att vi kanske missat nåt annat kul som vi inte har upptäckte tillsammans ännu.
    Men jag kan sakna att vi inte bor närmare familjen vid sådana här tillfällen. Fara dit och bara vara med syskon och föräldrar. Det blir bättre om några månader med den saken.

Det är ju inte helt ovanligt förresten att de som planerats snitt hinner få värkar, då blir det snitt när man kommer in till förlossningen istället. Det brukar ju gå hur bra som helst även det. Vi kom ju in med värkar och en timma senare var hon ute med snitt.   

• AnnaCL
    Mama Jessie skrev 2012-02-26 21:28:40 följande:
    Oj vad jobbigt med SÅ mycket snö, Anna. Här är all snö borta och det är så skönt, nu kan både jag och Anton gå ute utan att halka :)
    Hur går det med att hitta skellefteåboende?

Tackar som frågar:) Vi har inte tackat ja till något än. Vi har blivit lite kräsna och vill ju gärna bo ganska så stort. Men då blir det ju genast ganska så dyrt:) Fast får vi tag i en riktigt fin lägenhet så blir det nog värt det. Skönt på ett sätt att bo i hyresrätt, då kan man ju alltid säga upp den och flytta till en mindre med tre månaders varsel. Men vi har insett att det inte är så lätt att hitta stora lägenheter i Skellefteå. Det har blivit allt tuffare på bostadsmarknaden även där. Till veckan ska vi titta på en lägenhet som är 96 kvm, en stor trea mitt i centrala stan. Lite lyxigare hyresrätt med två helkaklade badrum, öppenspis, nytt kök osv. Pris: 9400 per månad. Har gjort en budget, fy vad mycket tråkiga fasta utgifter man har varje månad. Försäkringar, CSN, fackavgift. Det må ju vara när man jobbar men medan man är föräldralediga är det jobbigare. 

Hur går det att jobba förresten?   
  • AnnaCL

Aprilbarn: Grattis till dig! SÅ skönt med körkort.

Här är det nu förkylt igen, just efter den avklarade magsjukan. Men hellre det ändå:)

• AnnaCL
    MrsMG skrev 2012-02-28 08:06:17 följande:
    Hej hopp!
    Skulle bara kika in och meddela att jag är gravid igen =) 

Grattis och hurra! Hade inte du en blogg? Vad var adressen?
  • AnnaCL

Så spännande att höra om tillskottet. Jag tyckte att KS var en bra upplevelse. Jag hade nästan inte ont alls, kunde upp och gå efter tre timmar och mådde hur bra som helst. Sedan kan det såklart vara olika men man får komma ihåg attdet inte behöver vara katastrof eller läskigt.

• AnnaCL
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-01 13:07:59 följande:
    HJÄLÅ MIG !!!
    Tempade elias o det gav 40,9 grader !!! jag har panik jag måste ringa lkaren nu eller ska jag åka in jag har ingen bil o sambon jobbar !!! 

Som tur är tål ju våra småttningar mycket högre temeraturer än oss. Det viktiga är hur han mår i övrigt. Det verkar dock som om du känner stor oro och det är klart att du ska åka in då. Jag vet inte vad du gett för febernedsättande tillsammans med Alvedon? För oss har kombinationen med Alvedon samt Ipren varit bra för att få ner febern. Och vätska såklart. Lycka till hos läkaren.
  • AnnaCL
    Stronza simpatica skrev 2012-03-01 14:15:10 följande:
    Nu har underbara Denise fötts. Kl 10.40, 3420gr och 50 cm lång.:)

Hurra hurra så underbart roligt! Stort grattis!
  • AnnaCL

Innan jag blev färdig med utbildningen jobbade jag som USK på vårdcentral och det var supertrevligt. Bra arbetstider, ej vårdtungt och fina möten med patienterna. Jag jobade med att ta prover, EKG, lägga om sår, assistera vid undersökningar osv. Lycka till med studiefunderingarna!

• AnnaCL

Hej här inne. Nu har jag inte skrivit på oerhört lång tid. Men läser gör jag.
    Ibland undrar jag om Elsa är ett överaktivt barn. Jag känner mig lite trött för tillfället. Kanske är det dags för mig att börja jobba nu? Ska ju börja om tre månader och det börjar kännas som att det blir extremt passande. Har ju varit hemma länge nu och dessutom i en stad där vi inte känner så många. Ej heller har vi familj här. 
    Att jag upplever henne väldigt aktiv misstänker jag beror på att våra kompisar har yngre barn som knappt kan gå än och knappt kryper. Elsa hinner ju överallt hela tiden. Det må ju vara när man är hemma men när vi är borta och hon inte får röra lika mycket så hinner man ju bli svettig som en gris. Inte, Nej, akta. Jag blir så ofantligt trött på mig själv.
    Att fika ute på café börjar bli lite svårt, så snart hon ätit upp sitt så börjar hon åla sig som en mask ur stolen och spänner sig som en båge när man försöker att lyfta upp henne.

Jag ska sannerligen sluta klaga nu. För det mesta är det himla härligt men som sagt, det är extremt full rulle med att springa och klättra och röra i ALLT SOM FINNS.

Hoppas ni har en fin helg.        

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !